• Fitte puh

    Har du ställt dig i ett provrum och plötsligt känt dig jävligt ful?

    Har du någonsin gått in i ett provrum där det finns speglar i olika vinklar, sett dig själv hur en för dig helt ovan profil/vinkel, och sedan känt dig jävligt motbjudande?

    Det hände mig. På Stadium. Har för det mesta betraktat mig själv som snygg eller ganska snygg i alla fall. Men i det jävla provrummet så såg jag mig själv ur en annan vinkel snett/bakifrån/profil och tycket plötsligt att jag såg motbjudande ut. Vet inte vad det är som gör det. Men det är något annat jävla ljus i provrummen också, som är mycket intensivare och starkare, känns det det blir mer detaljerat. och sedan den ovana vinkeln. Jag kände mig ärligt talat ful och äcklig. Det var som "ser jag ut såhär", fast med besvikelse.  

    Någon annan som har samma erfarenhet? 

  • Svar på tråden Har du ställt dig i ett provrum och plötsligt känt dig jävligt ful?
  • Anonym (Fulast)

    Ja, självklart. Men jag vet ju att jag är ful så jag undviker såna provrum förutom de kanske 2 ggr per år jag måste köpa kläder. Undviker spegeln hemma också.

  • Tow2Mater

    Provrum brukar ju ha speglar och ljus som forvränger verkligheten lite i en positivt bemärkelse. Kanske Stadium frågatt detta beteende, och nu visar verkligheten rakt av. (Del av den "naturliga" trenden med t ex användandet av feta som smalare modeller.)

Svar på tråden Har du ställt dig i ett provrum och plötsligt känt dig jävligt ful?