• Anonym (Undrar)

Regnummer

Om någon tar mitt regnummer på min bil, kan personen då se vad jag heter och var jag bor eller är det bara polisen som kan se det genom att ha regnumret?

• Svar på tråden Regnummer
  • Xlr8
    Wald skrev 2020-11-03 14:16:27 följande:

I princip allt om ägaren utom fullständigt personnummer. Dock går det ju att söka upp det också om man så vill.

Om jag söker på min egen bil kan jag klicka mig vidare till den info som finns om mig på nätet. Till exempel var jag bor, hur många fordon jag ägen, vem jag är gift med och så vidare... Internet är faktiskt ganska otäckt.

Fullständigt person nr går att få fram utan problem.

Osäker om transportstyrelsen lämnar ut 4 sista men det går att lösa på annat sett.

Ge mig ett reg nr så kan jag visa dig.
  • Anonym (*)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-11-03 16:15:19 följande:
    Överallt. Ratsit osv...
    OK. Ja, det spelar väl ingen roll, eftersom det även lämnas ut av Skatteverket.

• Egon den stora

Överallt. Ratsit osv...

Får jag ditt regnummer så visar jag steg för steg.
  • Anonym (*)
    Egon den stora skrev 2020-11-03 16:15:45 följande:
    Nej det måste du givetvis inte. Det kollar man gratis på nätet.
    OK. Ja, det spelar väl ingen roll, eftersom det även lämnas ut av Skatteverket.
  • Xlr8

Överallt. Ratsit osv...

Tex ja.

Är bilen ej lesad kan jag lära känna dig bättre än dina bästa kompisar. Lön, deklaration, alla fordon, dommar eller medverkande i rättegångar, troligen alla dina fritidsintressen, läsa dina mail, mm mm.

Vissa saker tar ingen tid alls att gräva fram.

Annat kräver lite mer tid och kostar en del...

Med rätt kunskap, utrustning och tid kan jag få reda på mer om dig än din partner.

Har provat i sandbox några gånger och det är pinsamt lätt.

Vissa saker är dock I lagens gråzon
  • Xlr8
    Anonym (*) skrev 2020-11-03 16:23:29 följande:

Jag skrev in registreringsnumret på vår bil, och det stod att personuppgifter inte lämnas ut. 

Uppgifterna måste mailas till dig. Via den sidan
  • Anonym (*)
    Xlr8 skrev 2020-11-03 16:25:22 följande:
    Uppgifterna måste mailas till dig. Via den sidan
    OK. 
  • Anonym (Sc)

quote=80745215][quote-nick]Anonym (*) skrev 2020-11-03 16:23:29 följande:[/quote-nick]Jag skrev in registreringsnumret på vår bil, och det stod att personuppgifter inte lämnas ut. [/quote]

Testa här istället: biluppgifter.se/

Svar på tråden Regnummer