• Nowoli

BIM dec 2020

En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

• Svar på tråden BIM dec 2020
  • Milie
    Amandap95 skrev 2020-12-09 12:29:52 följande:

Ser ni höjning? Eller man kanske inte kan se de så tidigt? Första bilden är från igår ägglossning + 9 och nedersta idag ägglossning + 10 :) samt, de kan väll inte vara spökstreck om jah fått positivt två dagar i rad?

Jag ser inget på den övre men ett supersvagt på nedre, så det verkar ju absolut lovande. Jag förstår att strecken så klart syns bättre för dig och du kan se att det även finns en tendens på det övre.
  • Milie
    Precis skrev 2020-12-09 09:05:39 följande:

Tråkigt att höra, när har du din beräknad mens?

Jag har min imorn och har haft mensvärk från gårdagen, tog också ett test igår kväll som visade svagt plus och ett digitalt idag på morgonurin som visade det ett ej gravid!

Ser du om det svaga strecket är blått eller grått? Hoppas det är blått! Det är ju inte helt otroligt att ett tidigt-test reagerar på mindre mängd hCG än digitala :)
  • Värphönan
    Kristinis skrev 2020-12-09 12:27:43 följande:

Tack så mycket! Var iväg och köpte ett till test av annat märke nu på fm som visade mycket tydligare plus så nu vågar jag tro på det ;)

vad va det för märke? :) tänker om en själv vill dubbelkolla nån gång
  • SML89
    Milie skrev 2020-12-09 13:07:16 följande:
    Jag har mest bara tagit vad jag får tag i. Förra gången var det Progesterall från Dr-nånting. Denna gång Matriarch 100 från Moodmama. Jag har inte kollat upp vad som är bäst och det finns mycket olika. Jag tog bara vad som gick att beställa.

Men det är viktigt att man är så säker som möjligt på att man haft ägglossning innan man börjar. 3 DPO är en vanlig dag att börja. Alltså 3 Days Past Ovulation. Om man tempar så har man oftast hunnit bekräfta ägglossning med tre höga temperaturer. Vad som händer om man tar det för tidigt är att man kan råka hämma ägglossning.
    Okej, insåg inte att den var så svår att få tag i. Googlade bara och klickade på en av de första som dök upp, men nu har jag läst på lite. Tack så mycket för tipset i alla fall :) Tänker om mensen kommer innan 17e så beställer jag hem en för då har lutealfasen varit för kort.
  • Minmillis

Hej! Någon som har erfarenhet av clearblue digitalt test som visar pluss eller minus. Någon som plussat på dem innan bim? Fick negativt på mitt på äl+12

• Precis
    Milie skrev 2020-12-09 13:13:46 följande:

Ser du om det svaga strecket är blått eller grått? Hoppas det är blått! Det är ju inte helt otroligt att ett tidigt-test reagerar på mindre mängd hCG än digitala :)

Ja, det är svårt. Först vart det vart ett svagt ljusblått streck och nu har det blivit svagt mörkblått/blågrå, säger det något?
  • Bessan91
    Minmillis skrev 2020-12-09 13:54:43 följande:

Hej! Någon som har erfarenhet av clearblue digitalt test som visar pluss eller minus. Någon som plussat på dem innan bim? Fick negativt på mitt på äl+12

Hej :)

När jag blev gravid första gången fick jag pluss på CB digital med veckoindikator 2 dagar innan min beräknade mens och de stod då Gravid 1-2 veckor.

När jag tar ett CB nu imorse stod d INTE GRAVID , enligt appen har jag BIM imon och en annan app har jag på lördag så jag får se .... känns som mens på G .

Men har läst flera här på FM som fått negativt på CB men sen plussat några dagar senare , vi kanske ska hålla tummarna och hoppas så för oss så med =)
  • Minmillis
    Bessan91 skrev 2020-12-09 14:14:34 följande:

Hej :)

När jag blev gravid första gången fick jag pluss på CB digital med veckoindikator 2 dagar innan min beräknade mens och de stod då Gravid 1-2 veckor.

När jag tar ett CB nu imorse stod d INTE GRAVID , enligt appen har jag BIM imon och en annan app har jag på lördag så jag får se .... känns som mens på G .

Men har läst flera här på FM som fått negativt på CB men sen plussat några dagar senare , vi kanske ska hålla tummarna och hoppas så för oss så med =)

Ja jag hoppas det! Funderar på att hålla mig några timmar och köpa ett predictor early test i stället. Jag skulle inte ta ett test denna månaden egentligen då jag va säker att de inte skulle gå. Men nu har jag känt en speciell illamående tomhets känsla som jag haft mina tidigare graviditeter. Magen känns tom och man är ?hungrig? men tanken på mat får en att känna ett lätt illamående och ?nej?. Så suger och drar de i magen medan man känner sig illamående. Sedan har jag blivit yr några gånger när jag ställt mig upp idag vilket jag hade min första graviditet innan plusset.

Dock så stack det till en hel del vid äggstockarna och lätt molande värk kom nu så mensen lär säkert dyka upp :(
  • isabelle81
    Milie skrev 2020-12-09 13:07:16 följande:

Jag har mest bara tagit vad jag får tag i. Förra gången var det Progesterall från Dr-nånting. Denna gång Matriarch 100 från Moodmama. Jag har inte kollat upp vad som är bäst och det finns mycket olika. Jag tog bara vad som gick att beställa.

Men det är viktigt att man är så säker som möjligt på att man haft ägglossning innan man börjar. 3 DPO är en vanlig dag att börja. Alltså 3 Days Past Ovulation. Om man tempar så har man oftast hunnit bekräfta ägglossning med tre höga temperaturer. Vad som händer om man tar det för tidigt är att man kan råka hämma ägglossning.

Trodde man skulle vänta tills pos test? Jag hade ÄL 1-2 dec i form av smärta och sekret lite innan. Kan jag börja smörja nu?
  • isabelle81

Jag har också köpt Matriarch100 :) Hade ProgesterAll förra gången jag blev gravid (2018) pga ett tidigt missfall -1805

Svar på tråden BIM dec 2020