Kan han tvinga oss till visning?
Vi ska flytta om några veckor och fick idag olika datum av värden där vi förväntas ta emot folk på visning.
Känns inte alls okej! Vad kan hända om vi helt enkelt vägrar?
Vi ska flytta om några veckor och fick idag olika datum av värden där vi förväntas ta emot folk på visning.
Införskaffa munskydd på apoteket
Låt fönstren stå på glänt
Ni ska inte behöva sköta visningen. Det är värdens uppgift.
Ni ska inte behöva sköta visningen. Det är värdens uppgift.
Nej... Hyreslagen, paragraf 26
?När lägenheten är ledig till uthyrning, är hyresgästen skyldig att låta den visas på lämplig tid.?
varbrf.sbc.se/FileViewer.aspx
Har inte hört talas om att en hyresgäst måste hålla en visning. Däremot skall lägenheten vara tillgänglig för att värden skall sköta visningarna. Du är det normala.
Jag flyttade rätt nyss och ska vara ute ur den andra lägenheten senast 1/12. Den är tom och flyttstädad. Hade det varit "normala tider" så hade min hyresvärd skickat mitt nummer till alla som kvalificerat sig för visning och jag skulle sett till att visa lägenheten för dessa på överenskommen tid (så går det till hos min hyresvärd iaf). Men nu i covid-tider så kommer iaf jag propsa för att värden får visa lägenheten och gå in med huvudnyckel. Jag är i riskgrupp och vill inte träffa folk jag inte känner i onödan. Jag tycker det är nog att jag ska behöva träffa en okänd människa från hyresbolaget och besikta lägenheten, där går min gräns.
När jag i augusti tittade på lägenheten jag flyttat till nu så var det superhårt på visningen, vi fick instruktioner via mail innan. Vi var 6 pers som skulle vänta utanför, med minst 2 meter mellan oss. Sedan fick vi en och en gå in och titta på lägenheten i max 3 minuter helt ensamma. Då var det hyresvärden som höll i visningen.
Båda är hyresrätter, kan tilläggas.