• Anonym (F)

Kan han tvinga oss till visning?

Vi ska flytta om några veckor och fick idag olika datum av värden där vi förväntas ta emot folk på visning.

Känns inte alls okej! Vad kan hända om vi helt enkelt vägrar?

• Svar på tråden Kan han tvinga oss till visning?
  • Anonym (.)
    erikaABC skrev 2020-11-08 21:38:34 följande:
    Ta en promenad ute i friska luften?
    Visning brukar inte vara flera timmar, snarare 30-45 minuter
    Varför?
    Virus överlever länge, okänt hur länge, på ytor.

Varför ska TS utsätta sig för den risken när rekommendationerna är att inte utsätta vare sig själv eller andra för risken att sprida smitta?
  • mari123

OT OT men apropå ändå.....Jag besökte sjukhuset förra veckan och DÄR märktes ingenting av corona-hysterin faktiskt. Det kändes mer på bussen dit med chauffören framför sin avspärrning! Många besökare och mycket personal. Inga munskydd på ngn personal eller annat och butiken var öppen och trängsel på Apoteket. Precis som vanligt och det kändes vilsamt.  Kanske var där markeringar i golvet om avstånd..................................men man ser dem ju inte längre.

• Anonym (.)
    mari123 skrev 2020-11-09 05:04:25 följande:
    OT OT men apropå ändå.....Jag besökte sjukhuset förra veckan och DÄR märktes ingenting av corona-hysterin faktiskt. Det kändes mer på bussen dit med chauffören framför sin avspärrning! Många besökare och mycket personal. Inga munskydd på ngn personal eller annat och butiken var öppen och trängsel på Apoteket. Precis som vanligt och det kändes vilsamt.  Kanske var där markeringar i golvet om avstånd..................................men man ser dem ju inte längre.
    Så är det överallt och inte bara på sjukhus. Folk struntar totalt i pandemin eftersom "det händer inte mig" plus att man alltid lägger allt ansvar på alla andra. Själv gör man precis som man vill. Ungefär som den narcissistiska Trump, man hittar på egna regler som man följer men bara om man har lust, annars struntar man helt i dem.

Sen är det inte rekommendation att springa runt i munskydd, det använder man i nära kontakter. Jag lovar dig att all personal använder munskydd precis så som det rekommenderas. Har du missat att munskydden i nära vårdkontakt är något personalen har fått slagits för???? Rekommendationen var från början att det endast räckte med visir. Det är och har aldrig varit sant. Anledningen varför de rekommendarade det var för att det var billigast. Se uppdrag granskning om detta.

www.svtplay.se/video/28880062/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-21-spelet-om-munskydden-del-1
  • sextiotalist

Här verkar de vara noga. Visserligen inget munskydd i receptionen. Men enligt sambon, som var på vc förra veckan, så var det nytt munskydd och nya handskar på sköterskan när de tog venprov. Sedan slängdes både munskydd och handskar
  • Anonym (.)
    sextiotalist skrev 2020-11-09 11:09:59 följande:
    Här verkar de vara noga. Visserligen inget munskydd i receptionen. Men enligt sambon, som var på vc förra veckan, så var det nytt munskydd och nya handskar på sköterskan när de tog venprov. Sedan slängdes både munskydd och handskar
    De, personalen,  är noga överallt eftersom de riskerar att bli sjukast. Som personal är man medveten om det och försöker skydda sig så gott man kan.
    Hur sjuk man blir kan ingen säga men de är tämligen överens om att det handlar om mängden virus man utsätts för. Är det något just personal utsätts för så är det just virus. Alltså är det de som riskerar att bli mycket allvarligt sjuka eller tom dö. (Har för mig att jag läst att 10% av Italiens IVA-personal har avlidit i covid-19).
    Som personal är man medveten.

Tyvärr finns det personer som gör allt för att förvärra pandemin´. Som skriver hetsiga inlägg om att vårdpersonal minsann inte skyddar sig för det har jag sett på sjukhus!
    Människor som kommer med en massa falska påståenden utan att kunna backa upp ett enda av dem.
    Allt för att underblåsa konflikter och för att förvärra och fördjupa en kris.

Ungefär samma som Trumpen gör. "De fuskar i valet", "Han röstade 1832138108 gånger".
    Precis samma argumentation... Trumpen är inte klok på en enda fläck.
  • Anonym (Ssk)
    sextiotalist skrev 2020-11-09 11:09:59 följande:

Precis som det ska vara. Även innan covid-19 pandemin så ska det används handskar vid blodprovtagning (dessa kastas efter varje patient).
  • Anonym (Ssk)

Vårdade personalen du såg covid-sjuka eller tog emit misstänkta/bekräftade covid-sjuka?
  • Anonym (Corona)

Värden ska ta fram:

Planritning

Dokument

Fota och Filma lägenheten

I coronatider.

• mari123
    Anonym (.) skrev 2020-11-09 09:01:32 följande:
    Så är det överallt och inte bara på sjukhus. Folk struntar totalt i pandemin eftersom "det händer inte mig" plus att man alltid lägger allt ansvar på alla andra. Själv gör man precis som man vill. Ungefär som den narcissistiska Trump, man hittar på egna regler som man följer men bara om man har lust, annars struntar man helt i dem.

Sen är det inte rekommendation att springa runt i munskydd, det använder man i nära kontakter. Jag lovar dig att all personal använder munskydd precis så som det rekommenderas. Har du missat att munskydden i nära vårdkontakt är något personalen har fått slagits för???? Rekommendationen var från början att det endast räckte med visir. Det är och har aldrig varit sant. Anledningen varför de rekommendarade det var för att det var billigast. Se uppdrag granskning om detta.

www.svtplay.se/video/28880062/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-21-spelet-om-munskydden-del-1
    Och så ska man ta Pandemin på allvar när vårdpersonal måste SLÅSS för att få tag på munskydd?! och medias "hit och dit"-rapportering. Jag fattar att folk inte lyssnar längre. EN sak vet jag och det är att NÄR/OM, fasansfulla tanke, vi får en pandemi med dödlighet på allvar så ser vi inte en kotte ute. 
  • Anonym (Ssk)
    mari123 skrev 2020-11-10 04:53:44 följande:

Och så ska man ta Pandemin på allvar när vårdpersonal måste SLÅSS för att få tag på munskydd?! och medias "hit och dit"-rapportering. Jag fattar att folk inte lyssnar längre. EN sak vet jag och det är att NÄR/OM, fasansfulla tanke, vi får en pandemi med dödlighet på allvar så ser vi inte en kotte ute. 

Vi är redan i en pandemi med dödlighet...
Svar på tråden Kan han tvinga oss till visning?