• Anonym (F)

Kan han tvinga oss till visning?

Vi ska flytta om några veckor och fick idag olika datum av värden där vi förväntas ta emot folk på visning.

Känns inte alls okej! Vad kan hända om vi helt enkelt vägrar?

• Svar på tråden Kan han tvinga oss till visning?
  • Anonym (-)
    viseversa skrev 2020-11-08 14:31:51 följande:
    Du verkar inte så smart så jag ska förklara detta lätt så du förstår....

Det pågår en pandemi i sverige. ALLA har ansvar att minska smittspridningen i största möjliga mån. Där ingår även DU förvånande va? Förstod du nu eller ska jag ta det ännu mer förenklat?
    Vad är det du inte förstår? Risken med att vistas i samma rum som några andra personer varit i för ett par timmar sedan är försumbar.
    Jämför med annat som gå in i en affär eller åka buss. Även om man inte någonsin gör detta så är det på intet vis ens mot rekommendationerna att ha visning för enstaka personer om man själv inte är på plats. Man skall inte ha närkontakt med andra än de i egna familjen, men jag tvivlar på att TS tänkt stå och dela ut kindpussar.

För dig kan det möjligtvis vara oviktigt att se platsen där man skall bo i kanske tiotals år, men jag är inte säker på att så många håller med.
  • Anonym (.)
    Anonym (-) skrev 2020-11-08 14:52:11 följande:
    Vad är det du inte förstår? Risken med att vistas i samma rum som några andra personer varit i för ett par timmar sedan är försumbar.
    Jämför med annat som gå in i en affär eller åka buss. Även om man inte någonsin gör detta så är det på intet vis ens mot rekommendationerna att ha visning för enstaka personer om man själv inte är på plats. Man skall inte ha närkontakt med andra än de i egna familjen, men jag tvivlar på att TS tänkt stå och dela ut kindpussar.

För dig kan det möjligtvis vara oviktigt att se platsen där man skall bo i kanske tiotals år, men jag är inte säker på att så många håller med.
    Varför anser du att du kan göra vad du vill?
    Varför anser du att du kan göra annorlunda än rekommendationerna?
  • Anonym (-)
    Anonym (.) skrev 2020-11-08 14:57:35 följande:
    Varför anser du att du kan göra vad du vill?
    Varför anser du att du kan göra annorlunda än rekommendationerna?
    Varför hittar du på egna rekommendationer?
    Det är inte emot dessa att gå in i en lägenhet en stund där ingen annan vistats på ett par timmar.
  • Anonym (F)
    Anonym (-) skrev 2020-11-08 15:10:55 följande:

Det är inte emot dessa att gå in i en lägenhet en stund där ingen annan vistats på ett par timmar.

Och vart skulle vi vara dessa timmar? Hänga i centrum bland alla ignoranter? Här kommer de inte in så länge vi bor här och det kommer vi inte ändra oss om.
  • sextiotalist
    Anonym (F) skrev 2020-11-08 15:17:34 följande:

Och vart skulle vi vara dessa timmar? Hänga i centrum bland alla ignoranter? Här kommer de inte in så länge vi bor här och det kommer vi inte ändra oss om.

Enligt hyreslagen har hyresgästen skyldighet att ha lägenheten tillgänglig för visning, men ska inte behöva visa själv
  • viseversa
    sextiotalist skrev 2020-11-08 15:27:36 följande:
    Enligt hyreslagen har hyresgästen skyldighet att ha lägenheten tillgänglig för visning, men ska inte behöva visa själv
    INNAN sverige givk in i en pandemi ja. Det är inte samma sak nu. 
  • Anonym (-)
    Anonym (F) skrev 2020-11-08 15:17:34 följande:
    Ni får väl sitta i källaren då om du inte kan gå utanför dörren utan att stöta på någon. Har du inte varit utomhus sedan i mars?
  • Anonym (.)
    Anonym (-) skrev 2020-11-08 15:10:55 följande:
    Varför tolkar du rekommendationerna lite som du vill och endast om du behagar?

www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/oktober/beslut-om-skarpta-allmanna-rad-i-stockholms-lan-vastra-gotalands-lan-och-ostergotlands-lan/
  • Anonym (-)
    viseversa skrev 2020-11-08 15:28:34 följande:
    INNAN sverige givk in i en pandemi ja. Det är inte samma sak nu. 
    Jo, pandemin har inte ändrat hyreslagen. Däremot finns det vissa hyresbolag som själva infört ändringar. Det innebär inte att de måste.
  • Anonym (.)
    Anonym (-) skrev 2020-11-08 15:37:43 följande:
    Ni får väl sitta i källaren då om du inte kan gå utanför dörren utan att stöta på någon. Har du inte varit utomhus sedan i mars?
    Varför struntar du i att ta ditt ansvar i pandemin?
Svar på tråden Kan han tvinga oss till visning?