• Anonym (TS)

    Coronasymptom - rädd

    Ligger i sängen med hög feber sedan igår. Den har hållit sig över 39 grader sedan igår eftermiddag. Igår hjälpte det med Ipren då febern gick ner någon grad, men nur den långt över 39 även med Ipren i kroppen sedan en timme tillbaka.

    Känner mig yr och känslig över kroppen. Vågar knappt bära min dotter på 1 år. Känns som jag ska tappa henne.

    Värst av allt är trycket över bröstet och att andningen är påverkar. Inte så värst, kan fortfarande ta djupa andetag men det känns som att det är liksom beläggning i lungorna. Som att det är för lite plats där.

    Gjorde ett test idag men får svar först på tisdag eller onsdag. Känner en sån oro för att jag blivit så sjuk så snabbt. Tisdag och onsdag hade jag vara lite halsont, sen bara det smällde till igår.

    Usch är så orolig att hamna på sjukhus eller att få svårare att andas.

    Varken make eller dotter är sjuk, och det är ju bra. Dotter. hade snuva i början på veckan men verkar kry nu.

    Ringde 1177 och fick efter 45 minuter prata med en så otrevlig sjuksköterska. Jag berättade allt och hennes svar var att hon intet kunde hjälpa mig och att jag skulle läsa på hemsidan om covid.

    Vet inte vad jag vill egentligen. Bara skriva av mig lite. Har har ni något råd eller tröst?

  • Svar på tråden Coronasymptom - rädd
  • AndreaBD

    Antagligen kommer det inte att hända något mer under första veckan. Risken för försämring är under andra veckan. Bor du själv med barnet eller? I så fall - ha tätt kontakt med släkt eller vänner så att någon kan hjälpa dig, ringa ambulans vid behov eller liknande. 

    Jag har också haft covid i två veckor nu. Men folk har lite olika symptom. Själv har jag inte haft feber eller svårt att andas. Istället hade jag svår huvudvärk, illamående och yrsel. Du kan förstås ta vanliga feber-/värktabletter och även hostmedicin eller astmamedicin kan man ta om man har tillgång till det. 

  • Anonym (Tips från coachen)

    Försök vila på mage, det ska underlätta andningen vid corona.

  • Anonym (Vivvi)

    Tänk på att de allra flesta inte blir allvarligt sjuka. Se till att få i dig ordentligt med vätska och håll igång andningen med andningsövningar.

    Krya på dig

  • Anonym (Vivvi)

    Tänk på att de allra flesta inte blir allvarligt sjuka. Se till att få i dig ordentligt med vätska och håll igång andningen med andningsövningar.

    Krya på dig

  • Anonym (Ej läkare)

    Ät D-vitamintillskott 50 ug per dag.
    Det verkar minska risken att bli allvarligt sjuk om man smittas med Covid-19.
    Forskning som gjordes innan Covid-19 visar att detta stämmer för andra luftvägssjukdomar. Forskning pågår för Covid-19, men det verkar vara för tidigt att säga att det är vetenskapligt bevisat.

    Man hittar mycket om man googlar på Covid-19 och D-vitamin.

    Exempel:
    4health.se/studie-d-vitamin-effektiv-behandling-av-covid-19

  • Anonym (Y)

    All a som dött nu under hösten var över 70 med underliggande sjukdomar
    I think your good

  • Anonym (TS)

    Tack snälla ni för råden och trösten!

    Intressant med D-vitamin. Äter kvinna-tillskott sedan 2 månader då jag försöker bli gravid, så borde faktiskt ha bra nivå ac D-vitamin nu!

    Är också lite orolig att denna höga feber påverkar en eventuell graviditet. Vi försöker aktivt och hade ägglossning för drygt en vecka sedan. Tänk om detta skadar cellerna?

Svar på tråden Coronasymptom - rädd