Inlägg från: Anonym (StoltINCEL) |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Ni som skryter om ert sexliv
  • Anonym (StoltINCEL)
    Anonym (Th) skrev 2020-11-09 12:52:59 följande:

Jag frågar inte folk om deras sexliv.

Vad jag tycker om de som inte har ett fantastiskt sexliv? Jo, jag hoppas att de får det någon gång.

Fast innerst tycker du väl att de är rätt så värdelösa som inte lyckas träffa rätt partner att ha fantastisk sex med?
    Jag menar, hur svårt kan det vara?
  • Anonym (StoltINCEL)
    Paganini skrev 2020-11-09 12:59:33 följande:

Varför skulle man rangordna de som har ett bra sexliv, de som har ett dåligt sexliv och de som har inget sexliv alls? Finns det de som rankar folk baserat på detta?

Varför inte? Är ju ok att skryta om sitt fantastiska sexliv.
  • Anonym (StoltINCEL)
    Paganini skrev 2020-11-09 13:03:18 följande:
    Det betyder väl inte automatiskt att man ser ner på dem som inte har ett fantastiskt sexliv?
    Det är troligast att man ser ner på dom son inte lyckas få till ett fantastiskt sexliv. Speciellt de som inte ens får sex alls.
  • Anonym (StoltINCEL)
    Paganini skrev 2020-11-09 13:12:51 följande:
    Varför är det troligast?
    Dom som inte ens lyckas hitta någon att sex med måste det vara fel på.
    Samma med dom som har partner men inte har så bra sex.
  • Anonym (StoltINCEL)
    Paganini skrev 2020-11-09 13:17:20 följande:
    Varför måste det det? Är inte med på hur du tänker. Det finns väl olika anledningar till att man har inget eller dåligt sexliv?
    De flesta träffar någon, och gör de inte det, så är det något de måste jobba på. Oftast ligger felet hos en själv.
    Om sex är dåligt så är det troligast att det är killen som gör något fel.
  • Anonym (StoltINCEL)
    Paganini skrev 2020-11-09 13:22:21 följande:
    Ja man kanske har en del att jobba på, det har jag med, men det betyder inte för mig automatiskt att man är en sämre person.
    Och om sexet är dåligt kan det väl lika gärna vara tjejens fel som killens? Eller bägges?
    Det är troligast att folk tycker att en kille som har svårt att träffa någon är sämre.
    Och att det oftast är killens fel om sex är dåligt.
  • Anonym (StoltINCEL)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-11-10 22:06:48 följande:

Du låter som en obstinat 14 åring med tillhörande naiv uppfattning om vad sex handlar om och vilken roll det spelar i livet.

Men ÄR jag det?
  • Anonym (StoltINCEL)
    Anonym (anonym) skrev 2020-11-11 07:32:11 följande:
    Det är inte alltid lätt att träffa någon att ha fantastiskt sex med eftersom sex till stor del handlar om personkemi, och det hittar man inte med vem som helst. Om du läser tråden du länkar till så ser du att den handlar om någon som haft problem med sexlivet i tidigare relationer. 
    Sen blev hon frälst, och skryter om det.
  • Anonym (StoltINCEL)
    Anonym (anonym) skrev 2020-11-11 07:42:05 följande:
    Det låter i alla fall som om du är väldigt fixerad vid dig själv och har bestämt dig för att det är synd om dig. Det är knappast något som gör det lättare för dig.
    Men är jag 14 år? Jag är singel, inga barn. Jag är självcentrerad, egoistisk m.m. Och tycker synd om mig själv som inte har någon att ha sex med.
    Tror du att det är vanligt att singlar utan barn som inte har någon, tänker mest på sig själva och tycker synd om sig själva?
  • Anonym (StoltINCEL)
    Anonym (anonym) skrev 2020-11-11 07:48:14 följande:
    Jag skulle inte säga att hon skryter utan att hon delar med sig av sina erfarenheter. Min poäng var att det inte är så lätt för alla att få ett bra sexliv bara för att man lyckas hitta någon som man vill ha sex med.

Om du nu ogillar såna trådar så mycket så är det väl bara att låta bli att läsa dem.
    Tror du att någon skulle brytt sig om en man skrivit samma som hon gjorde, att han hade fått lika mycket "high fives" och uppmuntran från folk här, för att han har fantastisk sex?
  • Anonym (StoltINCEL)
    Anonym (anonym) skrev 2020-11-11 07:57:59 följande:

I andra trådar klagas det på att män utan sexuell erfarenhet som startar trådar på FL bemöts annorlunda än kvinnor utan sexuell erfarenhet. När man läser den här tråden är det inte så svårt att förstå varför bemötandet skiljer sig åt.

Så om en man hade skrivit exakt på samma sätt som hon som "skröt", så hade han fått liknande svar som hon fått?
  • Anonym (StoltINCEL)
    Anonym (anonym) skrev 2020-11-11 08:15:20 följande:
    Ja, det tror jag. Det finns många trådar där män klagar på att deras fruar inte vill ha sex, så jag tänker mig att om någon av de männen skulle skilja sig och hitta en ny kvinna som han hade bra sex med skulle han få många positiva reaktioner.
    Det tror inte jag. De flesta har en föreställning om att män bara vill ha sex, så det är bara ett bevis på vad enkelspåriga män. Allt handlar om sex. Han skulle ifrågasättas. Är det det enda han vill ha ut av ett förhållande, ser han bara kvinnor som ett objekt för sina lustar osv.
  • Anonym (StoltINCEL)
    Krafs skrev 2020-11-11 14:26:28 följande:
    Är du ok? Uppriktig fråga. Du verkar lite fixerad vid ämnet
    Sådär... om jag haft ett fantastiskt sexliv så skulle livet vara toppen.
  • Anonym (StoltINCEL)
    Anonym (Nin) skrev 2020-11-11 15:58:33 följande:
    När man läser allt du skriver i den här tråden, så blir det väldigt uppenbart att du ser ned på dig själv för att du aldrig haft sex. Sedan projicerar du de känslorna på andra, som någon annan skrev. Du inbillar dig alltså att andra människor ser ned på dig, fast det egentligen är du som ser ned på dig själv. Dessutom blir det väldigt tydligt att du är avundsjuk på TS i den andra tråden, för att hen är nöjd med sitt sexliv.
    Jag har haft sex. Jag är mycket avundsjuk på människor som har ett fantastiskt sexliv.
Svar på tråden Ni som skryter om ert sexliv