Arv och avstånd
-Kommer även att ta avstånd till min faster pga, hennes "depression" m.m
Tack för informationen :) men kommer ej vidare.
Skall tillgäggas att släktingen fortfarande bor kvar, men inser att det ej fungerar med boendet. Vet ej vad jag skall göra, vill starta mitt liv med fru och barn där, för att hedra dom båda två :) Är så trött på detta problem, pga min faster smutskastar mig och hittar på lögner. m.m
Säger du A då har ,du sagt B och C med. Hon vänder sina problem mot andra genom att, allt hon mår dåligt över. Hon lever ett inrutat liv där hon knappt kör bil. Max 5 km. Sedan är hon rädd för allt och grymt negativ. Personen jobbar endast 35 procent och tycker att det är heltid, utan anledning.
Hon får utbrott för ingen ting: Om man kapar ved och det kommer ett ved träd mot en vägg får hon ett "bryt", syns inget märke. Dessutom på en vedbod.
När min syster fick sitt barn sade hon inte ens grattis, vare sig det eller när min syster gifte sig med sin man.
Någon som har bra tips ?
Vill bara köpa gården och säga tack och hej till min faster.
Tack
Du kan inte tvinga någon att göra något med sin egendom. Vill någon av er ta över gården måste alla parter komma överens.
Det finns en tredje väg, hon säljer till någon helt annan.
Vad din faster vill spelar väl ingen roll. Din farfar har rätt att sälja sin egendom till vem han vill. Är det så att du vill köpa det billigt och på så sätt minska hennes arvslott?
Skall tillgäggas att släktingen fortfarande bor kvar, men inser att det ej fungerar med boendet. Vet ej vad jag skall göra, vill starta mitt liv med fru och barn där, för att hedra dom båda två :) Är så trött på detta problem, pga min faster smutskastar mig och hittar på lögner. m.m
Säger du A då har ,du sagt B och C med. Hon vänder sina problem mot andra genom att, allt hon mår dåligt över. Hon lever ett inrutat liv där hon knappt kör bil. Max 5 km. Sedan är hon rädd för allt och grymt negativ. Personen jobbar endast 35 procent och tycker att det är heltid, utan anledning.
Hon får utbrott för ingen ting: Om man kapar ved och det kommer ett ved träd mot en vägg får hon ett "bryt", syns inget märke. Dessutom på en vedbod.
När min syster fick sitt barn sade hon inte ens grattis, vare sig det eller när min syster gifte sig med sin man.
Någon som har bra tips ?
Tack
Är det så att din faster också bor på gården och din farfar inte vill kasta ut henne från sitt hem? Jag kan inte förstå varför din faster är ett problem här.
Men du skriver fortfarande för otydligt.
Är det försäljning eller arv det gäller?
Din farfar/farmor får sälja till vem hen vill.
Vill din pappa köpa och din farfar/farmor sälja går det utmärkt.
Men om din farmor/farfar skänker gården är det ett förtids arv och din faster ska då kompenseras på något sätt.
Om din farmor/farfar vill sälja gården är det inget din faster kan bestämma.
Tvekar din farmor/farfar om försäljning är bra?
Vill din faster också köpa huset men vill att din pappa köper skogen?
Vill inte din pappa enbart köpa skogen är det ju ingen diskussion om det.
Har din faster råd att köpa gården?
Om inte och din pappa har råd så borde det ju heller inte vara ett problem.
Din farmor/farfar vill sälja då måste dom ju välja och då om din pappa inte vill köpa bara skogen så är det ju inget alternativ att att fastern bara köper gården utan då gäller att antigen köper din pappa gården inkl allt eller att din faster gör det. Eller så säljs gården till någon helt utomstående.
Någon som har bra tips ?
Tack
Börja med att göra en värdering och lägg ett bud och ta det sedan därifrån.
Vad din faster vill spelar väl ingen roll. Din farfar har rätt att sälja sin egendom till vem han vill. Är det så att du vill köpa det billigt och på så sätt minska hennes arvslott?
Är det så att din faster också bor på gården och din farfar inte vill kasta ut henne från sitt hem? Jag kan inte förstå varför din faster är ett problem här.