• Anonym (Så arg)

    Kronofogden tog mina sparpengar

    Ni som har skulder hos kronofogden. Det går fan inte o spara pengar på ett annat konto för dom drar allt. Jag hade 4000kr på ett konto o där var dom o tog allt. Någon som vet var man kan spara utan att dom ser det?

  • Svar på tråden Kronofogden tog mina sparpengar
  • Anonym (Hmm)

    Först betalar du dina skulder, SEN kan du spara!

  • Anonym (Ansvar)

    Väx upp och betala dina skulder först istället för att gnälla.

  • Anonym (Så arg)
    Anonym (Ansvar) skrev 2020-11-13 09:49:19 följande:

    Väx upp och betala dina skulder först istället för att gnälla.


    Var inte så otrevlig för det!!!
  • Anonym (Så arg)
    Anonym (Ansvar) skrev 2020-11-13 09:49:19 följande:

    Väx upp och betala dina skulder först istället för att gnälla.


    Var inte så otrevlig för det!!!
  • Anonym (lite)

    Vilken jobbig överraskning när du inte visste om att det fungerar så. Hoppas du har tillräckligt låga skulder för att med tiden kunna känna en liten tacksamhet över att de betalas av snabbare nu. <3 

  • Anonym (Tut tut)

    Tur för dem du är skyldig pengar att du inte kan fiffla undan deras pengar.

  • AndreaBD

    Vi andra vet att det fungerar så och är inte överraskade. Det är klart att man måste betala sina skulder först innan man kan lägga pengar åt sidan. 

  • Anonym (T)

    Tänk såhär. På ett eller annat sätt så skulle de få dessa pengar oavsett, eftersom du skulle behövt föra över en viss summa. 

  • Dennadagdettaårdennastund

    Jag vet och det är för jäkligt!!

    Spara pengar under madrassen är mitt tips. Man ska ha rätt att spara pengar. Jag tycker det är ett stort övertramp att göra så, och 4000kr är ju inget, en sak om det var 400 000 kr. Detta drabbar de som är fattiga med skulder, tex om de drar 1000kr på sjukersättning och den personen har väldigt svårt att klara sig. Om den personen tex får ett bidrag från kyrkan för att klara sig då ska de fan inte få ta det. Hur som man kan inte ha ett sparkonto!!

Svar på tråden Kronofogden tog mina sparpengar