• Anonymmamma123

    Går inte ner trots 5 pass varje vecka

    Hej, jag har en bebis på 18 månader. Jag ammade tills ganska nyligen så jag har inte fått tillbaka min mens ännu. Men jag har tränar i sex månader nu jag går knappt ner i vikt. Jag blir snart GALEN! Jag gick även upp när jag ammade. Jag måste gå ner 40 kg för att nå min normalvikt.

    Jag stryker tränar tre gånger i veckan och kör cardio två gånger i veckan.

    Tips?

  • Svar på tråden Går inte ner trots 5 pass varje vecka
  • Sisisisi

    Räkna kalorier så du vet hur mycket du äter.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Utvandraren2

    Kolla upp sköldkörtelhormonet. Kanske du har fått brist? Då är det nästan omöjligt att gå ner. Jag gick också upp när jag ammade. Min hormonnivå var helt bananas.

    Man tror ju tyvärr att man går ner i vikt när man ammar, men det gäller långt ifrån alla.

    Om hormonvärdet är normalt, kämpa på med träningen, nu när du har slutat amma så kommer du nog få lite mer resultat. Väldigt bra gjort att träna så mkt!

  • Utvandraren2

    Jag fick inte heller tillbaka mensen förrens sent. Det kan bero på hormonrubbningen, inte säkert att det det har med amningen att göra, men det trodde jag med.

  • Anonymmamma123
    Sisisisi skrev 2020-11-14 07:44:12 följande:

    Räkna kalorier så du vet hur mycket du äter.


    Hej, lägger på underskott.
  • Anonymmamma123
    Utvandraren2 skrev 2020-11-14 07:47:37 följande:

    Kolla upp sköldkörtelhormonet. Kanske du har fått brist? Då är det nästan omöjligt att gå ner. Jag gick också upp när jag ammade. Min hormonnivå var helt bananas.

    Hej tack!

    Man tror ju tyvärr att man går ner i vikt när man ammar, men det gäller långt ifrån alla.

    Om hormonvärdet är normalt, kämpa på med träningen, nu när du har slutat amma så kommer du nog få lite mer resultat. Väldigt bra gjort att träna så mkt!


    Kollar man upp det på Vårdcentralen? Ja, men visst tror man att man ska gå ner när man ammar. Tyvärr så går jag alltid upp när jag ammar.

    Men känner att det är dags att gå ner nu.
  • Anonymmamma123
    Utvandraren2 skrev 2020-11-14 07:49:55 följande:

    Jag fick inte heller tillbaka mensen förrens sent. Det kan bero på hormonrubbningen, inte säkert att det det har med amningen att göra, men det trodde jag med.


    Aha, jag trodde det hade med amningen att göra. Har dock forfarande mjölk i brösten när jag klämmer.
  • Steven01
    Anonymmamma123 skrev 2020-11-14 08:04:58 följande:
    Hej, lägger på underskott.
    Jag ska vara lite tuff mot dig här ts, om du tränar 5ggr/vecka och ligger på underskott borde du gå ner i vikt. Utan att veta något om dig gissar jag att du inte riktigt har koll på hur mycket kalorier du stoppar i dig.
  • LaFontaine

    Om du ligger på ett kaloriunderskott och rör dig mycket, skulle jag uppsöka vårdcentral. Jag har två väninnor som drabbats av sköldkörtelrubbning efter graviditet. Den ena rasade i vikt medan den andra stod helt still, trots att hon levde på väldigt lite mat och rörde sig mycket.

  • LaFontaine

    Om du ligger på ett kaloriunderskott och rör dig mycket, skulle jag uppsöka vårdcentral. Jag har två väninnor som drabbats av sköldkörtelrubbning efter graviditet. Den ena rasade i vikt medan den andra stod helt still, trots att hon levde på väldigt lite mat och rörde sig mycket.

  • BernieLollo

    Är tyvärr en miljard gånger vanligare att man faktiskt överskattar brända kalorier och grovt underskattar hur mycket man faktiskt sätter i sig.

    Jag gick upp 20 med första barnet, gick bara ned precis vad hon vägde efter förlossningen och sen uppåt efter 6 månader och tyckte jag gjorde allt rätt tills jag skaffade appen Viktväktarna. Då rasade alla 20 av och lite till.

Svar på tråden Går inte ner trots 5 pass varje vecka