• AAAN89

    Hela min cykel krånglar!

    Nu förstår jag inte mig på någonting.

    Jag hade positivt äl test 31/10 och hade känningar.

    4/11 hade jag lite blödningar (mindre än vanligt) i ca 5 dagar. Negativt grav test 12/11.

    Idag 15/11 har jag mycket känningar och positivt äl test.

    Vad innebär detta? Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Hela min cykel krånglar!
  • AAAN89
    Anonym (reparatör) skrev 2020-11-15 23:14:05 följande:

    Lämna in den till en cykelverkstad.

    Jobbigt med krånglande cyklar.


    Ska jag skratta? ????
  • AAAN89
    Carina82 skrev 2020-11-15 23:36:06 följande:

    Åh jobbigt med konstig cykel, men ibland har man helt enkelt en knasig månad <3 Har läst att ägglossningstest kan visa positivt resultat om man är gravid, men om du fick ju negativt test för ett par dagar sen hmmm.. När var bim? Om du tog förra testet innan bim så hade jag tagit ett nytt test nu, men försökt att inte hoppas på för mycket <3 Lycka till!


    Tack för svar<3

    Jag kände av ägglossningssymtom så tror ej det är graviditet, men kanske ska ta ett test ändå för att slippa tänka på det.

    Bim brukar vara 4:e sista månaderna men ägglossningen flyttade sig förra månaden. Har oregelbunden mens ibland.
  • AAAN89
    Carina82 skrev 2020-11-16 22:27:40 följande:

    Åh förstår! Så svårt när cykeln ändrar sig, jag tror att man ibland bara får tänka att man inte alltid förstår allt som händer i kroppen :) Jag har tagit alltför många tester i perioder men tänker att det får vara så om man mår bättre av det, onödigt eller ej :)


    Ja ibland förstår man sig inte på allt och det kan ändras fort.
  • AAAN89
    Anonym (Pis) skrev 2020-11-17 00:33:34 följande:

    Det är inte så att du har en månad med dubbrl ägglossning då? Att det var en mellan blödning och så startar kroppen om med att släppa nästa ägg. Om du nu inte är gravid och det var en nidblödning


    Har också tänkt att det kanske är dubbel ägglossning. Aldrig haft det innan, tror jag. Käkade ju apiforce i september, kanske det som krånglat till det?

    Nidblödning vet jag inte då det höll på i ca 4 dagar men mycket mindre mängd. Hoppas iaf på ett pluss.
  • AAAN89
    Anonym (Pis) skrev 2020-11-17 20:41:58 följande:

    Vad jag har läst och hört om nidisar så kan det vara allt från några droppar till större mängd blod fast aldrig med klumpar som man kan ha vid mens. Längden kan oxå variera från en dag till flera. Så fyra dagar låter inte så konstigt i mina öron.


    Åh trodde det bara var Max 1-2 dagar. Men kan nidblödningen komma redan 3-4 dagar efter positivt ägglossningstest? Känns lite tidigt?

    Känner verkligen av molvärk både igår och idag så tar ett test imorgon.
  • AAAN89
    Anonym (Pis) skrev 2020-11-17 21:41:49 följande:

    Nja, låter ju lite tidigt kanske. Man brukar ju räkna att det tar ca 5 dagar för ägget att resa ner till livmodern och sen är det ju frågan när ägget släppte.

    Men ta ett gravtest ändå, så du vet. Ibland lever vårs kroppar sitt egna lilla liv vilket man inte blir klok på tyvärr men jobbigt när man känner att något avviker. Håller tummarna för dig!


    Ja men precis, därför är det lite tidigt för nidblödning.

    Tack ska du ha!
  • AAAN89

    Tog ett test idag men det var negativt.

    Hade ägglossning 15/11, kände av ägglossningssmärta på kvällen 15/11 och positivt test. Men vi hade samlag 16/11 på kvällen så jag vet inte hur stor chansen är att det tog sig. Får se om ca 10 dagar kanske.

  • AAAN89
    Anonvm skrev 2020-11-18 22:10:28 följande:

    Då jag har ett relativt stort cykelintresse så fångade trådtiteln min uppmärksamhet. Jag har cyklat både landsväg och i skogen o hela tiden servat/lagat mina cyklar själv, tänkte att jag kanske kunde erbjuda någon teori om något problem....

    Tänk så fel det kan bli


    Hahahah alltså speechless!

    Men jag tänkte att folk skulle förstå då jag lagt upp den på ?planera barn?. Men men, tänk vad en titel kan lura, men tack ändå ^^
  • AAAN89
    Anonym (Pis) skrev 2020-11-19 23:19:43 följande:

    Alltid trist med ett negativt svar, men då bör du ju haft en mellanblödning och dubbel ägglossning. Kanske släppte inte ägget första gången eller nått.

    Äl testet visar ju LH ökningen och att ägglossningen är på g, från positivt test tar det 24-36 h innan ägget släpper så att ni hade sex dagen efter behöver inte alls vara fel. Då kommer den spännande och jobbiga tiden nu.... väntan


    Ja åh det är så tråkigt att vänta, särskilt när man inbillar sig symtom och sen får ett negativt test:/ Men ska försöka att inte ha så stora förhoppningar då man blir så stressad av det.
  • AAAN89
    Anonym (reparatör) skrev 2020-11-20 10:13:34 följande:

    Det är nog lättare att vara bilmek i ett forum fullt med fruntimmer.


    Haha jaa det kanske passar bättre. Då blir det inte missförstånd^^
Svar på tråden Hela min cykel krånglar!