• Anonym (li)

Han friade med pytteliten diamant

Min kille friade häromdagen. Han hade med sig en ring med en pytteliten diamant. Blev jättebesviken. 
    Vi trivs bra ihop men men som sagt jättebesviken över ringen. 
    Vad gör jag? Är det lika bra att säga nej?

• Svar på tråden Han friade med pytteliten diamant
  • Anonym (Petra)
    Anonym (li) skrev 2020-11-17 23:33:31 följande:

Min kille friade häromdagen. Han hade med sig en ring med en pytteliten diamant. Blev jättebesviken. 

Men det är väl inte hela världen? Vill du gifta dig med honom säger du ja och sen säger du att ringen inte riktigt är din stil, så kan ni gå och fixa en ny. Gör inte en så stor grej av det.
  • Anonym (Dumpen)

Jag hade dumpat.

Alltså, om jag var din kille så hade jag dumpat dig. Så snabbt så att klockorna hade stannat.

• Anonym (ace)

Jag hoppas att din kille tar sitt vett tollfånga igen och lämnar dig och aldrig ser tillbaka igen. Han förtjänar mycket bättre än såhär.

• Anonym (Vad är du besviken på ?)

Han friade, är det inte det du ska vara glad över/alternativt fundera om du vill acceptera. Själva ringen är ju en symbol. Han kanske tänker att det är roligare för dig att själv välja ring. Eller så har han ingen social koll. Eller....

Om du vill gifta dig med honom borde du ju vid det här laget känna honom så bra att du kan skilja hans känslor från hans beteende.

Själv fick jag ett väldigt klumpigt frieri plus hans mammas avlagda konfirmationsring! Men som tur var förstod jag att den ringen betydde mycket för honom. Det har gått ca 10 år ich jag har fått flera uttänkta smycken i present.

• Anonym (Absolut)

Det var det fräckaste att köpa snålringen. Har han inte hört att det är minst 2 månadslöner, eller det kanske var två månadslöner :O. Ne vet du va, dumpa. Bra kvalitéer, kärlek och respekt är bara att kasta ut genom fönstret, går inte betala räkningar med. Hitta dig en rik snubbe, lite blåmärken, misshandel och ett riktigt ass till karl är totalt värt det när du sitter med din feta ring vid poolen.

• Anonym (S)

Om syftet med att gifta sig är att få en ring med en diamant av en viss storlek så låter det rimligt att säga nej.

• Anonym (Gold digger)
    Anonym (li) skrev 2020-11-17 23:33:31 följande:

Ja jag tycker du ska säga nej! För hans skull.

Din reaktion är ytlig och fruktansvärt avtändande. Han skulle ha kunnat ge dig ringen från en ölburk och du borde ändå ha kunnat tacka ja, om det nu var så att du faktiskt älskade honom och inte bara var ute efter statusprylar.
  • Limeblad

Förväntade du dig att du skulle få en ring med större diamant? Alltså att han skulle betala den?

• Anonym (Kol)

Varför är en kolbit så viktigt?

• viseversa

Hur liten? 0.002ct eller 0.30ct? Sen kanske det var för att du skulle få välja ring själv senare. Och diamanter är DYRT. Är väldigt insatt själv och har efter många månader skapat en ring med 4 diamanter på sammanlagt 2,40ct där den största är 1.5ct. Det är ingen billig sak och inget man kan förvänta sig att alla bara kan hosta upp pengar för en vanlig måndag. Tycker du är lite bortskämd ts. 

Svar på tråden Han friade med pytteliten diamant