• Xlr8

    När är Teknikerrnas kaferast slut?

    Tur dom inte är Ingenjörer.

    Vi är smarta nog att se till att vi har kaffe rast 24/7

    :D

  • Xlr8
    flygrl skrev 2020-11-20 15:32:37 följande:

    Det är ju lika segt jämt och har vart så i många år. Blir aldrig nån förändring trots det heter att ?det jobbas för fullt? och ?har högsta prio?. Vi användare märker aldrig att nåt händer. Kan du förstå att vi blir otroligt frustrerade och att en del väljer att lämna FL för gott?


    7.9 sek att ladda sidan med test server i Canada, ser längre tider från EU servrar.

    Ping på 210!!!!!

    22 sek att sända 10mb eller 450kb/s.

    Man börjar ju funderat om dom dammat av ett några 56k modem.
  • Xlr8
    Magical skrev 2020-11-20 20:53:41 följande:

    Hehe, nu skojar du väl? Det är väl alltid segt. Jag har varit med i flera år och det har alltid varit så. Ibland  när man ska in på sidan tar det så lång tid att till slut får jag felmeddelande och kommer inte in. 

    Jag har inga som helst problem med några andra siter. 


    Hon vet inte vad hon snackar om eller så har hon kasst internet.

    12.3 sekunder på 10 mb, server I Amsterdam, testat 22:10
  • Xlr8
    EnAnonumius skrev 2020-11-20 22:42:30 följande:

    Tack för att du väljer att ignorera min önskan.

    Jag önskade svar från en tekniker. Du är en forumsvärd och 

    "Jag vet att de jobbar för fullt med det", är just samma innehåll och mening som "högst prioritet",  så jag tackar för att du ger ett tröttsamt segt brasklapp svar. 

    För att svar på din fråga, nej det är inte några "speciella tidpunkter" utan det sker när som under dygnen..

    Jag har  en fråga till dig, dkulle varaa taccksam om du svarde på det faktssk innehållet i frågan..

    Då denna seghet på familjeliv har funnits i några år, och det är många medlemmar soom har sagt till om detta. Och då med tanke på att OLIKA froumsvärdar hävdar att "teknikerna har det på högsta prioritet" (alt jobbar för fullt med det) så borde det ju vart fixt för länge sedan. Så det är rimligt att fråga: Vad teknikerna gjort under dessa år?


    Om du tycker att hon inte hjälper till.

    Dra ditt strå till stacken.

    Posta löpande prestanda på siten för att bygga statistik.

    Då ser vi och teknikern hur det ser ut.

    Använd gtmetrix.com/

    Posta

    "fully loaded time"

    Tid och datum.

    Jag börjar

    Fully loaded time: 8.2 sek

    Tid:Nov 20, 2020 1:58 PM (GMT -8)
  • Xlr8
    EnAnonumius skrev 2020-11-20 23:23:04 följande:

    Fully loaded time: 7,5s
    Fri, Nov 20, 2020 2:18 PM -0800


    Fully loaded time: 7,7 s

    Tid:Sat, Nov 21, 2020 10:35 AM -0800
  • Xlr8
    flygrl skrev 2020-11-21 02:02:10 följande:
    Fully loaded time: 8,4 s

    Tid: Nov 20, 2020 4:45 PM -0800

    Nu ska jag erkänna det inte säger mig så mycket det där. Är det ett snittvärde hur länge det tar att ladda sidan eller? För jag väntar ju ofta mycket längre än 8,4 s innan sidan laddats.

    Men att FL är otroligt segt kan vi ju enas kring. Sen är det ju andra konstigheter med som aldrig fixas som tex. att det för somliga av oss blir frågetecken istf citattecken. På en normalt underhållen sajt hade det fixats med en gång men här... :/

    56k modem är liksom före min tid men FL kanske är en digital underavdelning till Medeltidsmuseet...?

    det är som en speed test på hemsidan. bara fylla i önskad sida tex www.familjeliv.se .


    sen kollar den hur snabbt sidan laddar, fördelen med en sån här tjänst är att samma utrustning testar varje gång. jag har troligen snabbare utrustning och internet än du har. tester på annat sätt är värdelösa.


    att det tar längre tid för dig är att du troligen har betydligt sämre utrustning och internet. för du har nog in två siffriga gigabit hastigheter utan flaskhalsar i hårdvaran?

  • Xlr8
    Kodia skrev 2020-11-21 20:09:31 följande:

    Testsidor i all ära, men det är ju hur det fungerar i praktiken som är det viktiga. Jag, och många andra jag läst om här, har samma problem: andra webbsidor funkar bra, men FL tar ofta jättelång tid på sig, och ibland får man felmeddelande för att det tar för lång tid. När jag är på FL har jag alltid mobilen bredvid, så jag kan kolla på FB eller spela något spel medan jag väntar på att sidorna ska laddas. När man laddar ett inlägg/svar tar det också jättelång tid, så därför blir det många dubbelposter (eller fler) när folk trycket flera gånger på "skicka svar" för att inget händer.


    Subjektivitet är ineffektivitetes moder.

    Standardisering är motsatsen.

    Du kan prata tomma ord så som " i praktiken" och din kännsla, men den informationen är inte vatten värd.

    Jag inser att din okunskap väljer att lyfta fel saker och att du är snäll som vill hjälpa till.

    Men det gör inte dina tomma ord.

    Det är lite som när Tomas deleva klagade till ljudteknikern att han ville ha lite mer regnbåge i ljudet, rattade lite på ett mixerbord som inte var inkopplat. Gick in i och sjöng om det stycket och vart super nöjd sen.

    Sorry Tomas om du läser detta men är snäll nog att inte nämna vilken låt du inte fick mer regnbåge i.

    Åter till hemsidan.

    Misstag inte min ovilja att linda in en teknisk diskussion för att inte trampa någon på tårna, är inte irriterad på dig utan du får en förklaring hur det fungerar.

    Får nog av folk som dagligen spyr ur sig känslor och tomma ord som felbeskrivning. För att sen behöva dra ur dom något konkret som går att jobba med.
  • Xlr8
    flygrl skrev 2020-11-22 21:20:30 följande:

    Jo, jag gjorde ju ett sånt test som jag redovisade i förra inlägget och va jag kan se va våra laddningstider ungefär samma, 8,2 och 7,7 s för dig, 8,4 s för mig. Jag har ComHem 200/10 och det är väl inget värsting-bredband förstås. Men precis som för Kodia och Tow2Mater tar det ju i praktiken oftast mycket längre än så ladda sidor här på FL, ofta uppåt 1 minut eller mer. Varför syns inte det i Gtmetrix-testet?


    Som jag nämnde och det som du citerade.

    Du har inte 10+ gigbit lina, dina 200 Mbit är absolut minst 50 gånger slöare än Gtmetrix använder.

    Du har häller inte en dator snabb nog att kunna ta imot informationen snabbare än 1 gigabit och då är jag snäll.

    Deras servrar klarar av den sjuka hastigheten dom har på sitt internet, släng någonstans 500 000-1 000 000 på en ny dator/server. Sen kommer du få betala minst 30 000 i månaden om du över huvud taget kan få 10 gigbit lina.

    så kommer du ha samma hastighet som gtmetrix.

    Det Gtmetrix testet visar är prestandan på familjeliv.se

    Den tiden det tar för dig är prestandan på familjeliv+comhem+fibermodem+switch+koppar kabeln in i din lgh+din router + din dator.

    För allt jag vet kan du lika gärna köra router från 2000 med en dator från samma år. Inte troligt men då vi användare sitter på sån enormt stor skillnad i hårdvara och förutsättningar säger det inget om inte du kan på något sätt verifiera och documentera allt datan passerar från din isp till din skärm.

    Oavsett är det för mycket jobb att gå igenom för att det ska vara användningsbart för en tekniker.

    Grymt bra att du postar resultaten från gtmetrix.

    Fortsätt göra det någon gång då och då.

    Efter en månad eller 2 kan vi se om dom gjort ngt eller inte.

    Din hastighet ner från ComHem är ok troligen över medel, din hastighet upp är en bra bit under vad jag skulle kalla bra.

    Själv sitter jag på 1 gigbit upp och ner, om du är intresserad.
  • Xlr8
    flygrl skrev 2020-11-22 21:26:58 följande:

    Så är det för mig med bara att jag slutat klicka 100 gånger på Skicka svar för jag vet det bara resulterar i massa likadana poster. Även såna som du och jag som inte är ingenjörer kan bidra i ämnet så hoppas du inte skrämts bort.


    Nej ni ska absolut inte bli bort skrämda men vad ni tycker, tänker, känner och upplever är lika ointressant i denna diskussion som om ni tycker, tror, känner och upplever att vaccination har givit erat barn autism.

    Det finns sätt att ta fram vettig statistik, så lämna Subjektivitet utanför denna tråd om ni vill hjälpa till.
Svar på tråden När är Teknikerrnas kaferast slut?