• Anonym (Blåås)

    Missbelåtna kvinnor dejtappar

    "Finns det inga män i (valfri stad) med omnejd?"

    "Jag vill träffa en seriös man, men de verkar inte finnas här..."

    Är det såhär, kvinnor?

  • Svar på tråden Missbelåtna kvinnor dejtappar
  • Anonym (Bittra, ensamma singelgummor.)
    Anonym (Blåås) skrev 2020-11-22 08:30:08 följande:

    "Finns det inga män i (valfri stad) med omnejd?"

    "Jag vill träffa en seriös man, men de verkar inte finnas här..."

    Är det såhär, kvinnor?


    Ja, det är mycket bitterhet på de där sidorna.
    "Trött på killar som bara har en sak i huvudet"
    "Börjat ge upp hoppet om att träffa seriös man"
    "Skriv inte till mig om du är bla bla bla"
    osv.
  • Anonym (Bittra, ensamma singelgummor.)
    Anonym (H) skrev 2020-11-22 11:56:12 följande:

    Det finns nog flera orsaker till att vissa kvinnor ser det så. En vanlig orsak tror jag är att kvinnor ibland har mer orealistiska krav på män än tvärtom.

    Traditionellt sett har kvinnors status byggt på hur framgångsrika deras män har varit. Därför är det fortfarande mycket viktigare för kvinnan vad mannen arbetar med och hur han kan skämma bort henne så att hon kan berätta det för sina väninnor.

    Man känner igen de kvinnorna på att bland det första de berättar när de träffar en man är vad han jobbar med och hur bra ekonomi han har. Det kan vara högutbildade kvinnor som anser sig vara feminister men även kvinnor som själva inte har någon karriär eller god ekonomi. Mannen ska ändå ha det. Dessutom ska mannen se bra ut och ge henne all bekräftelse hon behöver, oavsett hur hon själv ser ut. Det är inte lätt att hitta en man som uppfyller alla de kraven, särskilt om kvinnan själv inte gör det.

    Det gäller självfallet inte alla kvinnor förstås men kvinnor som hävdar det som står i TS har ofta den inställningen, eller så har de hang ups som de vägrar inse och ta tag i. Kvinnor i min omgivning som t.ex. påstår att de är singlar bara för att män inte klarar av starka kvinnor har ofta knepiga, påfrestande personligheter.

    Det inte svårt att träffa vettiga män om man lever i en större stad. Jag har träffat flera bra män genom nätdejting som jag har inlett relationer med. Det är jag som har gjort slut men inte för att det var något större fel på mannen utan för att jag inte klarar av konventionella relationer. Det tog tid för mig att inse det men nu har jag lagt av med dejting av den anledningen. Det berodde alltså inte på utbudet utan på mig.


    Stämmer väldigt bra. 
  • Anonym (Oj)

    Det är lätt och bli lite skadad, då man som kvinna i dejtingappar blir bombad av meddelanden (även när man inte har en bild eller text). Det krävs en hel del energi och finna någon som verkar trevlig, verkar genuint intresserad och kan kommunicera ordentligt.

    Det kryllar av gifta män som ljuger, män som bara vill ha sex och alla möjliga weirdos. Man tappar lätt lusten då det är svårt att se skogen för alla träd :/

  • Anonym (Blåås)
    Anonym (Oj) skrev 2020-11-24 00:07:01 följande:

    Det är lätt och bli lite skadad, då man som kvinna i dejtingappar blir bombad av meddelanden (även när man inte har en bild eller text). Det krävs en hel del energi och finna någon som verkar trevlig, verkar genuint intresserad och kan kommunicera ordentligt.

    Det kryllar av gifta män som ljuger, män som bara vill ha sex och alla möjliga weirdos. Man tappar lätt lusten då det är svårt att se skogen för alla träd :/


    Ett tips: Bumble. Där kan bara kvinnorna skriva först.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Blåås) skrev 2020-11-24 06:58:41 följande:

    Ett tips: Bumble. Där kan bara kvinnorna skriva först.


    Mer att man faktiskt tappar hoppet om män när man ser hur många beter sig i dejting forum.

    Det kvittar om man som kvinna skriver först eller inte, idioterna finns överallt (men visst det skalar bort massmeddelande männen).
  • Anonym (Ingen åsikt)
    Anonym (Oj) skrev 2020-11-24 14:24:12 följande:
    Mer att man faktiskt tappar hoppet om män när man ser hur många beter sig i dejting forum.

    Det kvittar om man som kvinna skriver först eller inte, idioterna finns överallt (men visst det skalar bort massmeddelande männen).
    Eftersom kvinnor inte beter sig alls är det svårt att ha en åsikt om.

    Kvinnor sitter bakom sina klipp å klistra profiler med en handfull 20 kg-sedan-foton och väntar på att prince Charming skall svepa bort dem i solnedgången på en vitt skimmel.
  • Anonym (H)

    Det är klart att kvinnor


    Anonym (Nja) skrev 2020-11-23 09:17:45 följande:

    Intressant kommentar och absolut tänkvärt. Men jag tänker så här, när kvinnor börjar ställa krav, då är det fel. Jag hoppas för guds skull att vi har kommit längre än att skryta om vad ens parter har för yrke. Jag hade varit stolt att presentera en person med stort hjärta och glädje till livet för mina "väninnor", oavsett hans yrkesroll. Själv har jag bra jobb och ekonomi, behöver ingen som försörjer mig.

    Det finns vissa krav, så klart, han måste vara klok och som sagt ha ett stort hjärta där det ryms många! Tycker det är rätt rimliga krav :)

    Jag tror många kvinnor anpassar bort sig själva när de är unga, när vi sedan blir äldre och vis av erfarenhet, ja då blir vi lite mer selektiva. Med all rätt! 

    Om det nu gör att jag inte hittar rätt, ja då får det vara så. Nu hoppas jag såklart att det finns någon för oss alla 


    Fast jag skrev om mer ytliga krav. Självklart ska både kvinnor och män ha rimliga krav på en potentiell partner, annars kommer man ju inte hitta någon man passar med.

    Det jag menade är t.ex. en bekant till mig som har höga krav på männen när det gäller yrke, utseende och hur de ska bete sig. Han ska förstås vara konventionellt snygg, vältränad, ha ett statusjobb och bjuda när de går på restaurang etc.. Själv har hon ett jobb som inte kräver högskoleutbildning, är ganska rundlagd och otränad med kass ekonomi. Det är inget fel i det men jag tänker att man kräva vad man själv kan erbjuda ungefär fast den tanken verkar inte ens föresväva vissa kvinnor.

    En annan bekant har en rätt knepig personlighet, självcentrerad, bossig och har inget problem med att låta männen serva och betala fast hon är elak och otrevlig mot dem. Jag fattar inte varför männen går med på det men de har väl dåligt självförtroende fast hon behöver ju inte utnyttja dem för det.

    Båda de här kvinnor anser sig vara kap och att männen ska vara tacksamma för att få vara med dem. Det är baksidan av dagens popfeminism där män ska häcklas och förlöjligas, förväntas tända på kvinnor oavsett hur de ser ut av någon sorts rättviseskäl och ändå betala och serva. Det är inte feminism, det är curling av vuxna människor.

    Jag är feminist själv men av den gamla skolan. Jag är helt självgående och behöver bara en man för sällskapet. Vi kan bjuda varannan gång och jag kan ta bussen hem. Jag fattar faktiskt inte varför jag skulle ta emot pengar och tjänster av en man. Det för tankarna till prostitution.

    Jag menar absolut inte att alla kvinnor är som de ovan beskrivna, du verkar ju uppenbarligen inte vara det, men det är ofta den typen av kvinnor som beklagar sig över att det inte finns några seriösa män. De kan ha fått hundratals meddelanden av män som är helt ok men som inte lever upp till deras ohemula krav.

    Det är inte synd om självömkande incels men det är synd om vanliga vettiga män som får ta oförtjänt mycket skit bara för att de är män. Jag menar inte machofjantar med mindervärdeskomplex utan helt vanliga svenska män, som är bland de mest jämställda i världen.

    När jag nätdejtade läste jag andra kvinnors profiler för att få lite inspiration till min egen och ofta var det långa kravlistor eller listor på vad de inte ville ha. Men vad har de att erbjuda undrade jag. Det var vad jag skrev i min egen profil, hur jag är att umgås med och vad jag kan erbjuda en partner.

    Jag dejtade flera vettiga män som alla ville ha en seriös relation. Det var jag som gjorde slut eftersom jag kände att jag inte kunde ge dem vad de sökte. De såg trevliga ut, var charmiga, snälla och intelligenta med vanliga jobb, någon ensamstående pappa, på det hela taget bra personer.

    Min poäng är att om en kvinna hävdar att hon inte kan hitta en enda vettig seriös man, trots hundratals meddelanden, så kanske hon ska börja med lite introspektion för den gemensamma nämnaren är ju hon.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Bittra, ensamma singelgummor.) skrev 2020-11-23 23:50:34 följande:
    Ja, det är mycket bitterhet på de där sidorna.
    "Trött på killar som bara har en sak i huvudet"
    "Börjat ge upp hoppet om att träffa seriös man"
    "Skriv inte till mig om du är bla bla bla"
    osv.
    Det står precis likadant på en del killars sidor...
    Jag tror inte att det handlar om kön, utan mer om hur man är som person. En del har inte riktigt känslan för hur saker man säger eller skriver uppfattas av andra. De som skriver så som du citerar tror säkert att det ska locka till sig personer som är seriösa, vettiga, inte slutar skriva, inte bara är ute efter matchningar, osv, men jag tror mer att det får dem att framstå som bittra, och att det snarare skrämmer bort folk.
    Det finns massa knepiga killar på dejtingapparna, men också massa bra killar. Jag har träffat många, men därifrån till att man skall bli kär i någon är steget långt, har jag upptäckt. 
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Frida) skrev 2020-11-24 19:03:56 följande:
    Det står precis likadant på en del killars sidor...
    Jag tror inte att det handlar om kön, utan mer om hur man är som person. En del har inte riktigt känslan för hur saker man säger eller skriver uppfattas av andra. De som skriver så som du citerar tror säkert att det ska locka till sig personer som är seriösa, vettiga, inte slutar skriva, inte bara är ute efter matchningar, osv, men jag tror mer att det får dem att framstå som bittra, och att det snarare skrämmer bort folk.
    Det finns massa knepiga killar på dejtingapparna, men också massa bra killar. Jag har träffat många, men därifrån till att man skall bli kär i någon är steget långt, har jag upptäckt. 
    Och jag tror att det är en kombination av biologi och uppfostran som gör att skillnaden mellan könen är större än skillnaden mellan individer.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (H) skrev 2020-11-24 18:48:10 följande:

    Det är klart att kvinnor


    Fast jag skrev om mer ytliga krav. Självklart ska både kvinnor och män ha rimliga krav på en potentiell partner, annars kommer man ju inte hitta någon man passar med.

    Det jag menade är t.ex. en bekant till mig som har höga krav på männen när det gäller yrke, utseende och hur de ska bete sig. Han ska förstås vara konventionellt snygg, vältränad, ha ett statusjobb och bjuda när de går på restaurang etc.. Själv har hon ett jobb som inte kräver högskoleutbildning, är ganska rundlagd och otränad med kass ekonomi. Det är inget fel i det men jag tänker att man kräva vad man själv kan erbjuda ungefär fast den tanken verkar inte ens föresväva vissa kvinnor.

    En annan bekant har en rätt knepig personlighet, självcentrerad, bossig och har inget problem med att låta männen serva och betala fast hon är elak och otrevlig mot dem. Jag fattar inte varför männen går med på det men de har väl dåligt självförtroende fast hon behöver ju inte utnyttja dem för det.

    Båda de här kvinnor anser sig vara kap och att männen ska vara tacksamma för att få vara med dem. Det är baksidan av dagens popfeminism där män ska häcklas och förlöjligas, förväntas tända på kvinnor oavsett hur de ser ut av någon sorts rättviseskäl och ändå betala och serva. Det är inte feminism, det är curling av vuxna människor.

    Jag är feminist själv men av den gamla skolan. Jag är helt självgående och behöver bara en man för sällskapet. Vi kan bjuda varannan gång och jag kan ta bussen hem. Jag fattar faktiskt inte varför jag skulle ta emot pengar och tjänster av en man. Det för tankarna till prostitution.

    Jag menar absolut inte att alla kvinnor är som de ovan beskrivna, du verkar ju uppenbarligen inte vara det, men det är ofta den typen av kvinnor som beklagar sig över att det inte finns några seriösa män. De kan ha fått hundratals meddelanden av män som är helt ok men som inte lever upp till deras ohemula krav.

    Det är inte synd om självömkande incels men det är synd om vanliga vettiga män som får ta oförtjänt mycket skit bara för att de är män. Jag menar inte machofjantar med mindervärdeskomplex utan helt vanliga svenska män, som är bland de mest jämställda i världen.

    När jag nätdejtade läste jag andra kvinnors profiler för att få lite inspiration till min egen och ofta var det långa kravlistor eller listor på vad de inte ville ha. Men vad har de att erbjuda undrade jag. Det var vad jag skrev i min egen profil, hur jag är att umgås med och vad jag kan erbjuda en partner.

    Jag dejtade flera vettiga män som alla ville ha en seriös relation. Det var jag som gjorde slut eftersom jag kände att jag inte kunde ge dem vad de sökte. De såg trevliga ut, var charmiga, snälla och intelligenta med vanliga jobb, någon ensamstående pappa, på det hela taget bra personer.

    Min poäng är att om en kvinna hävdar att hon inte kan hitta en enda vettig seriös man, trots hundratals meddelanden, så kanske hon ska börja med lite introspektion för den gemensamma nämnaren är ju hon.
    Du är klok som en bok :) Jag tycker det är svårt att hitta en, som du säger, en "vanlig" man. Jag har inte så höga krav, vill också ha någon för sällkap och kramar. Många krånglar till det! Både män och kvinnor För guds skull, vi har inga småbarn, nya är inte på tal, vi har båda en okej bostad. Vore vara enklare än någonsin nu när man inte är mitt i småbarnsåren eller söker pappamaterial.

    På lördag ska jag iaf på dejt, nu hoppas jag bara att han är så enkel som det verkar och att det finns kemi :)
  • Anonym (Blåås)
    Anonym (Nja) skrev 2020-11-25 11:30:21 följande:
    Du är klok som en bok :) Jag tycker det är svårt att hitta en, som du säger, en "vanlig" man. Jag har inte så höga krav, vill också ha någon för sällkap och kramar. Många krånglar till det! Både män och kvinnor För guds skull, vi har inga småbarn, nya är inte på tal, vi har båda en okej bostad. Vore vara enklare än någonsin nu när man inte är mitt i småbarnsåren eller söker pappamaterial.

    På lördag ska jag iaf på dejt, nu hoppas jag bara att han är så enkel som det verkar och att det finns kemi :)
    Jag som man skulle gärna träffa en go kvinna att umgås med. Ha kul och trivas tillsammans. Och då menar jag även hångel och sex. Men inte bara det (som alla kvinnor tror)
    Tyvärr så ska precis allting vara så jävla tillkrånglat.
    Inget får vara enkelt och lättsamt.
  • Anonym (Krångel)
    Anonym (Blåås) skrev 2020-11-25 11:34:57 följande:
    Jag som man skulle gärna träffa en go kvinna att umgås med. Ha kul och trivas tillsammans. Och då menar jag även hångel och sex. Men inte bara det (som alla kvinnor tror)
    Tyvärr så ska precis allting vara så jävla tillkrånglat.
    Inget får vara enkelt och lättsamt.
    Det är just krånglet kvinnor gillar ;)
  • Anonym (Bittra, ensamma singelgummor.)
    Anonym (Blåås) skrev 2020-11-25 11:34:57 följande:

    Jag som man skulle gärna träffa en go kvinna att umgås med. Ha kul och trivas tillsammans. Och då menar jag även hångel och sex. Men inte bara det (som alla kvinnor tror)

    Tyvärr så ska precis allting vara så jävla tillkrånglat.

    Inget får vara enkelt och lättsamt.


    Finns det du söker i Thailand. Snälla och okomplicersde kvinnor.
Svar på tråden Missbelåtna kvinnor dejtappar