• Anonym (vilsen och rädd)

    Hur hårdhänt får en pappa vara ?

    Hej

    Vad är okej när män hanterar barn ?

    Är det okej med ett slag i ryggen så hårt att hela näven blir kvar i ett svullet avtryck ?

    är det okej att trycka ihop kinderna så barnet börjar gråta när det är olydigt ?

    är det okej att trycka ett barn mot sin kropp så hårt att det tappar andan ?

    Är det okej att barn känner rädsla när deras far skriker eller bara tittar med psykande blick när dom gjort något fel ?

    är det okej att släpa ett barn i armen eller trycka så hprt att det även där blir märken, eller böja händerna så att dom får ont ?

    kan man anmäla sin sambo för psykisk/fysisk misshandel av sina barn utan massa bevis?

    denna terror av psykisk misshandel utsätt även jag för.

    Men det är barnen jag försöker skydda.

    har försökt med allt men han ändrar sig inte.

    samma terror varje kväll.

    ska jag kontakta kvinnojour eller bara lämna. Är rädd för vad han ska göra när allt kommer till kritan.

    Jag har ensam vårdnad sedan födsel på alla 3 då han sparkade mig i magen med första och alltid varit våldsam och oansvarig, han har aldrig brytt sig om barnen ordentligt men är världens bästa pappa framför alla andra. Men bakom vårar dörrar pågår en terror.

    barnen är snart 3, 2 och 5

    Jag älskar min sambo, men jag kan inte hjälpa han han vill inte söka hjälp. han är och beter sig likt en psykopat. förut kallada han mig för hynda för att jag ryckte i täcket, sen skrattade han och sa förlåt när jag sa att det var oacceptabelt....

    kan skriva en bok om hans beteenden. alla andra älslar han, och tycker han är såååå bra och duktigt, vilken karl du har alla, men ingen vet vilket as han är mot oss mestafels av tiden, och då ses vi knappt då han jobbar jämt....

    jag vill inte ge upp min familj men jag inser att jag måste....

  • Svar på tråden Hur hårdhänt får en pappa vara ?
  • Anonym (Fly)

    Men herregud, svaret är NEJ.

    NEJ, det är inte okej, det är barnmisshandel och misshandel av dig! Stick så fort du kan, han kommer i värsta fall döda någon av er.

    Ring kvinnojour NU

  • FuckGoggleAskMe

    Det spelar ingen roll vem som gör det, men ingen får göra illa barn. Skydda dina barn, tag med dom därifrån omedelbart! Föräldrar, syskon, kvinnojour, var som helst! Stick!

  • Anonym (eee)

    Lämna ikväll! Ta barnen och stick. Hur är det möjligt att du stannat så länge? Men ring en kvinnojour också, du kommer nog behöva all hjälp du kan få. Men barnen ska inte vara EN enda dag till i samma hus som denne man. 

    Fatta hur länge det 'lista barnet levt så här- jag får ont i magen när jag läser! Menar inte att vara taskig men HUR kan du ha låtit barnen leva i detta? 

    Klarar du inte att ta tag i detta så ring soc och be dem placera barnen i tillfälligt fosterhem tills du själv kan ta dig loss! 

    Polisanmäla allt han gjort, det är ju ren misshandel du beskriver. Något av det måste du ha bevis för? 

  • Anonym (Ellen)

    Du har nog med all (o)-önskad tydlighet förstått efter alla dessa år att han inte kommer att ändras. Du ångrar säkert inte era barn men du borde ha gått vid första tecknet.....
    Du ska direkt ringa någon av de stödlinjer som finns eller kommunens socialjour. Så guidar de dig vidare, beroende på hur akut läget är just nu.

    Jag förstår att man stannar pga erfarenhet hos anhörig. Jag förstår det latenta våldet, hoten. Men nu måste du sätta punkt både för din egen och för barnen skull. Ingen kvinna förtjänar den behandlingen. Och inga barn ska växa upp på det här sättet.

  • Anonym (NU!!)

    Lämna OMEDELBART den här mannen, anmäl honom till polisen, anmäl honom till soc. Kontakta Kvinnojouren. Du och dina barn är värda bättre!!

  • Anonym (Eva)

    Det är barnmisshandel. Skydda din barn genom att ta er därifrån omedelbart.

  • Anonym (TF)

    Nej nej nej. :.-(

    Kontakta kvinnojour, pålitliga vänner och/eller släktingar. Berätta. Be om hjälp. Du ger inte upp din familj när du lämnar honom - du räddar den!

  • pyssel

    Ta dig därifrån så fort som möjligt. Är du kontrollerad eller är det lätt för dig att kunna ringa kvinnojour på kvällen? När han jobbar imorgon? Är det lättare än att börja med polisen? Du måste rädda dina barn. Så där hade jag det. Jag närmar mig 50 och är fortfarande strykrädd när män gormar. Vet andra i din familj?


    Je suis Samuel
  • Vanessa89

    Jag hoppas och ber att det här är ett dåligt försök att trolla... Men om det inte är det SÅ SKA DU LÄMNA HONOM OMGÅENDE!

Svar på tråden Hur hårdhänt får en pappa vara ?