• Swarls

    Nybliven mamma och vill flytta hem :(

    Mortiscia80 skrev 2020-11-28 13:35:46 följande:

    Det låter som att du behöver flytta. Du måste så klart fråga din sambo hur han kan låta dig tro att han är ok med tanken, sedan tvärvända och vägra ge en förklaring. I värsta fall får du flytta på egen hand.


    Flytta på egen hand? Tror du verkligen att det blir bättre av att hon flyttar ifrån sitt barn och sin sambo? Hon har ingen som helst rätt att ta med barnet om hon flyttar.
  • Swarls
    Mortiscia80 skrev 2020-11-28 13:47:26 följande:

    Ja det tror jag. Där ts är nu har hon en enda person, sin sambo. Om hon flyttar hem har hon sin släkt och en gemenskap. Har hon ensam vårdnad har hon all rätt i världen att flytta, och även med gemensam vårdnad kan de komma överens om att hon kan flytta.

    Hellre flytta på egen hand till ett ställe där man har ett sammanhang än att sitta och ruttna bort på ett ställe där man även utan pandemi lever utan något större socialt liv.


    Man måste ha en rejäl psykisk störning om man tar barnet ifrån sin pappa. O det finns ingenting som säger att inte pappan får vårdnaden, det verkar ju bara vara han som kan försörja barnet
  • Swarls
    Mortiscia80 skrev 2020-11-28 14:06:13 följande:
    Nej det måste man inte. Vårdnaden går inte över automatiskt till pappan, först måste han ansöka om det hos tingsrätten och det ska fruktansvärt mycket till innan de skulle ge honom enskild vårdnad. Det handlar inte om inkomst utan om lämplighet! Inte ens de som är konstaterat kriminella eller missbrukare förlorar vårdnaden hur som helst, sluta sitt här och skräm upp ts i onödan!

    Vill du fortsätta bråka kan du hålla dina åsikter för dig själv, har du något konstruktivt råd till ts kan du ju delge det, eller annars vara tyst.

     


    Jag har inte försökt skrämma TS över huvud taget, jag säger att de i tråden som säger att hon ska ta med sig ungen och flytta är dumma i huvet. Det finns ingen garanti för att hon får ta med sig barnet, det kan precis lika väl bli pappan som får vårdnaden. 


     


    Det är du som antingen inte kan läsa, eller så letar du efter möjligheter att bli sekundärkränkt. 

Svar på tråden Nybliven mamma och vill flytta hem :(