PaulieJ skrev 2020-12-01 23:17:51 följande:
Nycklar får jag samma dag inflyttning är och nycklar till min lägenhet ska lämnas samma dag.
Så det är det jag vet inte hur jag ska göra?
Måla här måste jag göra då jag har satt upp 2 hyllor i sovrum och 1 spegel i hallen. Så måste spackla och måla. Ska lämna väggarna så som det var när jag flyttade in .
Packa ska jag göra redan 1 månad innan och lämna 1 tallrik, 1 bestick och 1 glas. Och några kläder jag kommer använda.
Men alltså hur ska jag hinna med flytt och städa?
Måla ska jag göra innan tänkte jag. så jag flyttar alla saker till mitten av rummet och målar. Så det är klart när jag senare flyttar. så att det bara är städning som är kvar .
Men flyttfirma är 2 gubbar som ska flytta och när jag flyttade hit så var vi 2 och det tog 11 timmar att flytta. så hur ska man bli klar till kl 12.
Det då just sånt här jag inte förstår hur man går tillväga.
Annan sak om inflytt till den nya är den 1e och lämna nycklar till min nuvarande den 5e. Så har jag ändå nycklar i 4 dagar och kan flytta en hel dag och sen dagen efter städa och så..Jag vet inte hur jag ska göra alltså
Ska du lämna och få tillgång till nytt samma dag blir det väldigt ont om tid.
Jag skulle kolla upp några saker först
Möjlighet att få tillgång tidigare, bara en dag skulle underlätta mycket. Då kan du ställa dit dina prylar dagen innan och sen flyttstäda och fixa resten av dagen/natten.
Mellanlagring - töm din nuvarande innan, ställa allt någon annan stans, förråd, i en flyttbil tex. Städa och bo någon på annat ställe sista natten.
Är inte det möjligt blir det rätt pyssligt. Förslag är då att fixa ett rum först. Därefter packar du allt och fyll det rummet med lådor och möbler. Sen fixar du övriga rum, städning odyl.