• Anonym (Mer närhet)

    Jag har samliv för husfriden

    Givet att du ?ställer upp?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jag har samliv för husfriden
  • Underhill
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-03 12:33:09 följande:
    Men hur kan det vara kravlöst om du ställer upp för husfridens skull?
    (Från en som ställde upp för husfridens skull i många år men tillslut skilde mig. Livet på andra sidan är helt klart bättre. Även sexet ;)
    Hur blev det för husfridens skull undrar man ju (antar att läget var ett annat i början av relationen)? 
  • Tukt

    Det var värst vad trådar det kom upp på samma tema på en gång. Är folk oroliga för julefriden eller är det någon liten tomte med agenda?

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Man) skrev 2020-12-03 12:45:58 följande:

    Ja det kan man ju verkligen undra. Vårt förhållande i stort är rätt kravlöst. När det gäller samlivet så vill hon ibland och då kan jag ställa upp för att det inte ska bli surt. Ingen gigantisk uppoffring men där har vi ändå lite olika nivå.


    Det finns så mycket mer i livet än att nöja sig med bekvämt och tryggt. Har du ingen sexlust alls, har ni olika stora behov eller är det attraktionen till just henne som saknas?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-03 13:18:10 följande:

    Det finns så mycket mer i livet än att nöja sig med bekvämt och tryggt. Har du ingen sexlust alls, har ni olika stora behov eller är det attraktionen till just henne som saknas?


    Vårt samliv kraschade när barnen var små och sen hittade vi nog aldrig tillbaka. Jag har blivit självförsörjande på känslor och har visserligen en viss lust men det löser jag med onani. Kravlöst, praktiskt och enkelt. Att idag ha sex lockar mig inte det minsta. Är inte intresserad utan det känns bara jobbigt, pinsamt och påtvingat. Hon vill ha det 3 ggr om året och det kan jag pressa mig till.

    I övrig är jag nöjd med mitt liv (och hon med) ser ingen annat som lockar mig till förändring. Kan inte se vad som skulle göra mitt liv bättre. Ett samliv kommer du nu att säga men ett samliv är jag inte intresserad utav.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Man) skrev 2020-12-03 13:36:27 följande:

    Vårt samliv kraschade när barnen var små och sen hittade vi nog aldrig tillbaka. Jag har blivit självförsörjande på känslor och har visserligen en viss lust men det löser jag med onani. Kravlöst, praktiskt och enkelt. Att idag ha sex lockar mig inte det minsta. Är inte intresserad utan det känns bara jobbigt, pinsamt och påtvingat. Hon vill ha det 3 ggr om året och det kan jag pressa mig till.

    I övrig är jag nöjd med mitt liv (och hon med) ser ingen annat som lockar mig till förändring. Kan inte se vad som skulle göra mitt liv bättre. Ett samliv kommer du nu att säga men ett samliv är jag inte intresserad utav.


    Bara du är lycklig o inte ångrar något senare! Låter lite som du gett upp hoppet.

    Bara för att du tappat lusten till samliv i din nuvarande relation (eller snarare anpassat dig), så betyder det inte att du inte skulle må bra av det i en ny relation. Att känna passion och attraktion är rätt jäkla underbart. Ångrar att jag inte lämnade tidigare för bådas skull.
  • Anonym (Nina)
    Underhill skrev 2020-12-03 12:10:34 följande:

    tycker jag låter som en väldigt kärleksfull hand...ling. Till vilken låt då ;)


    Det är bara att tralla på....tra la la la....tralla...fram och tillbaka...
  • Underhill
    Anonym (Nina) skrev 2020-12-03 18:37:07 följande:
    Det är bara att tralla på....tra la la la....tralla...fram och tillbaka...

    He he touché:)...precis, inte så komplicerat direkt...men väldigt uppskattat.
  • Anonym (Hmmm)

    Jaja, man är väl olika men, jag levde i ett förhållande där hon lade ner sexet totalt. Även all form av beröring dessutom... Utan att ens ge en anledning till det.
    Är INTE min uppfattning om ett förhållande alls.
    Hon åkte ut på arslet och idag är jag särbo med ett samliv och sexliv som är på topp trots (eller kanske tack vare?) att vi bara ses helger och semester.

  • Anonym (Mer närhet)

    Jag är en obotlig romantiker som köper väldigt genomtänkta och ofta dyra presenter för att förgylla tillvaron vilket min fru så klart uppskattar. Vi bokar dejt nights där vi fixar barnvakt och jag bokar och bekostar ett fint restaurangbesök. Detta gör att vi kan fokusera på varandra och inte sällan ger hon mig fysisk närhet i någon form. 

    Min poäng är att det är det blir snubblande nära horeri - lön i natura - sex i utbyte mot pengar - prostitution inom äktenskapet...

    När jag påtalar detta blir hon förnärmad och en smula irriterad 

  • Anonym (Aldrig)

    När jag läser sådana här trådar så gör det faktiskt lite ont i hjärtat, att det finns folk som faktiskt är med en annan människa men samtidigt "ställer upp". 

    Det är något sorgligt över det. Att man är med en människa som man inte vill ha fysiskt umgänge med. Det är något jag själv befarar, att jag en dag ska vakna upp och inse att min sambo inte har rört mig på veckor eller månader. Att han inte finner mig attraktiv och mestadels känner att det är hans plikt att vara intim just för att vi är i ett förhållande. 

  • Ekdahl
    Anonym (Aldrig) skrev 2020-12-18 11:44:55 följande:

    När jag läser sådana här trådar så gör det faktiskt lite ont i hjärtat, att det finns folk som faktiskt är med en annan människa men samtidigt "ställer upp". 

    Det är något sorgligt över det. A


    Det som är sorgligt är att vissa är så egoistiska att de inte ens kna ha sex med sin partner för att tillfredsställa dens behov.

    I en relation ställer man självklart upp för varandra. Om hon är sugen på sex så får hon alltid det oavsett om jag är sugen eller inte. Så det ska vara.
  • Anonym (Aldrig)
    Ekdahl skrev 2020-12-18 11:50:04 följande:
    Det som är sorgligt är att vissa är så egoistiska att de inte ens kna ha sex med sin partner för att tillfredsställa dens behov.

    I en relation ställer man självklart upp för varandra. Om hon är sugen på sex så får hon alltid det oavsett om jag är sugen eller inte. Så det ska vara.
    Det ena utesluter inte det andra. Ja, det är sorgligt men det är ännu mer sorgligt att man lever i en relation där man känner att man måste ställa upp för att det inte ska bli gnäll/sura miner. 
  • New  Dawn

    Absolut inte. Har man sex för husfridens skull är det något som är fel. Väldigt fel.(Enl min åsikt)

    Jag älskar att ge min man tillfredsställelse. Älskar att se och höra honom njuta. Det är något jag ofta själv initierar, även de gånger jag själv inte vill ha sex (Dvs även då jag själv inte vill ha samlag eller bli sexuellt stimulerad på annat sätt )


    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (SanHarry)

    Man måste kanske bena upp med vad man menar. Jag skulle inte ställa upp om jag är skittrött, helt ointresserad pga fotbolls-VM, hon är jättefull, etc, men om hon är kåt och jag "neutral" så kan jag ju ha ett samlag även om det är fysiskt ansträngande, tar tid och inte slutar med utlösning för mig. Antar att det är lättare för mig som man så länge jag får upp den åtminstone. Jag kräver såklart aldrig samlag från min fru, men skulle uppskatta ett handjobb även när hon är o-på, på samma sätt som jag kan fingra henne om hon är kåt men jag helst vill se på TV. 

  • Anonym (Micke)
    Anonym (Mer närhet) skrev 2020-12-18 11:03:48 följande:

    Min poäng är att det är det blir snubblande nära horeri - lön i natura - sex i utbyte mot pengar - prostitution inom äktenskapet...

    När jag påtalar detta blir hon förnärmad och en smula irriterad 


    Jag och mitt ex var på husvisning och hamnade i en klassisk hemsk budgivning
    och vårt maxtak var nått.  Då fick jag erbjudande från dåvarande fru att om vi
    gick vidare och vann budgivning så skulle jag få en avsugning varje morgon
    7 dagar i veckan ! Detta var innan sexköpslagen.
Svar på tråden Jag har samliv för husfriden