• Sun 6 Dec 2020 09:32
    8395 visningar
    13 svar
    13
    8395

    Ivfklinik Stockholm

    Hej,

    Jag och min sambo har fått hem vår remiss för att få påbörja IVF och står nu inför valet kring vilken klinik vi ska välja. Hittar ingen tråd om kliniker i Stockholm som är skriven i någotsånär nutid så skapar en ny och hoppas att någon kan hjälpa till :)

    Har ni erfarenhet kring ivf hos någon klinik i Stockholm? Vilken i så fall och vad tyckte ni om den? Precisera gärna lite vad som kändes bra/mindre bra.

    Tack! <3

  • Svar på tråden Ivfklinik Stockholm
  • Anonym (L)
    Sun 6 Dec 2020 15:00
    #1

    Vi gjorde utredning och letrozolekur några månader på Livio Kumgsholmen. Tyckte läkarna var oproffsiga, det var löpande band och omysig miljö.

    Har nu bytt till Sophiahemmet och ska på första samtal där om några veckor. Hört jättebra om dem och även om det är en omväg till/från jobbet så känns det värt.

  • Sun 6 Dec 2020 22:06
    #2

    Tack snälla för ditt svar!

    Är främst mellan livio Kungsholmen och Sophiahemmet vi också funderat så det var väldigt behjälpligt. Sophiahemmet känns ju som att de har väldigt gedigen erfarenhet och mysig miljö. Men egentligen ligger Kungsholmen geografiskt bättre även för mig så intressant att höra din uppfattning! :)

  • Mon 7 Dec 2020 08:54
    #4

    Spännande, det är nog den klinik jag hört minst om innan faktiskt. Stort lycka till, till dig, hoppas det går bra den här gången!

  • Tue 5 Jan 2021 18:26
    #5

    Hej,

    Har inget bra svar på din fråga tyvärr. Men just fått en remiss ivägskickad för IVF från kliniken där vi gjorde vår utredning. Bor även jag i Stockholm. Tänkte om det går bra att fråga dig hur lång tid du fick vänta från att remissen skickades tills du fick svar på den? 

    Hoppas du hittar en bra klinik - kommer följa denna tråd :) Och all lycka till till dig! 

  • Tue 5 Jan 2021 21:26
    #6

    Jag kan varmt rekommendera Stockholm IVF. Gjorde utredning där och sedan valde sen att fortsätta. Snabba, effektiva och proffsiga. Det gick väldigt snabbt för oss att få tid för utredning och när remissen kom kunde vi börja med sprutorna nästkommande mens. Jag är i vecka 35 nu (tog sig på andra försöket) och förhoppningsvis går allt bra nu <3 Vid ev syskonförsök är det absolut en klinik jag skulle välja igen.

  • Tue 12 Jan 2021 08:40
    #7
    rrebeckas skrev 2021-01-05 18:26:21 följande:

    Hej,

    Har inget bra svar på din fråga tyvärr. Men just fått en remiss ivägskickad för IVF från kliniken där vi gjorde vår utredning. Bor även jag i Stockholm. Tänkte om det går bra att fråga dig hur lång tid du fick vänta från att remissen skickades tills du fick svar på den? 

    Hoppas du hittar en bra klinik - kommer följa denna tråd :) Och all lycka till till dig! 


    Hej!

    Vi hade lite struligt med vår remiss. Först så hade de som gjorde utredningen missat att skicka in till reproduktionscenter när de skulle... så medan jag gick hemma och väntade på post hade remissen aldrig ens skickats. Men när jag väl fått de att skicka om remissen som de skulle, tog det 5 veckor. Även då fick jag höra av mig efter 5 veckor till reproduktionscenter och kolla läget, då var remissen bedömd och de skickade direkt hem information. Vet inte om det bara var en slump eller om jag råkade höra av mig preciiis när remissen var bedömd och brevet till oss skulle skickas...

    Så mitt tips är att ligga på, kolla att remissen verkligen kommit in och följ upp att den bedöms. Tror vi tappade ganska så många veckor på att jag trodde att det här var ett system som fungerade automatiskt!

    Lycka till med allt!
  • Tue 2 Feb 2021 22:27
    #8
    lillalillas skrev 2021-01-05 21:26:11 följande:

    Jag kan varmt rekommendera Stockholm IVF. Gjorde utredning där och sedan valde sen att fortsätta. Snabba, effektiva och proffsiga. Det gick väldigt snabbt för oss att få tid för utredning och när remissen kom kunde vi börja med sprutorna nästkommande mens. Jag är i vecka 35 nu (tog sig på andra försöket) och förhoppningsvis går allt bra nu <3 Vid ev syskonförsök är det absolut en klinik jag skulle välja igen.


    Åh vi funderar på Sthlm ivf men har läst något omdöme som var dåligt och även att de inte har så stor % som lyckas :( men kliniken ligger bäst till för oss. Du tyckte alltså att de va proffsiga och trevliga? Och även snabba? :)
  • Tue 2 Feb 2021 23:43
    #9
    Lillaälta skrev 2021-02-02 22:27:26 följande:

    Åh vi funderar på Sthlm ivf men har läst något omdöme som var dåligt och även att de inte har så stor % som lyckas :( men kliniken ligger bäst till för oss. Du tyckte alltså att de va proffsiga och trevliga? Och även snabba? :)


    Ja jag hade också läst det innan vi valde men jag tolkade också det som att kliniken gör ivf behandlingar på fall som andra kliniker tackar nej till pga att de inte vill ha dåliga resultat redovisade. Men vet inte om det stämmer. De är ju också en klinik som inte funnits lika länge som många andra.

    Vi fick iaf hjälp fort och jag kunde inte önska bättre vård där. Allt från första besök till sprutor och äggplock. Att vi också blev gravida gör ju min bild mer positiv också såklart. De slösade inte bort nån tid eller ivf försök heller då dom gjorde att alla våra ägg blev befruktade via ICSI. Jag hade läst att det annars är vanligt att de testar vanligt innan de gör ICSI.

    Om ni inte har en mer komplicerad anledning att ni inte blir gravida på egen hand så spelar det nog ingen roll vilken klinik ni väljer utan får lika bra resultat ändå :) Vi hade goda chanser enligt dom men behövde bara lite hjälp på traven. Varför behöver ni göra ivf?
  • Mon 15 Feb 2021 07:17
    #10
    lillalillas skrev 2021-02-02 23:43:52 följande:

    Ja jag hade också läst det innan vi valde men jag tolkade också det som att kliniken gör ivf behandlingar på fall som andra kliniker tackar nej till pga att de inte vill ha dåliga resultat redovisade. Men vet inte om det stämmer. De är ju också en klinik som inte funnits lika länge som många andra.

    Vi fick iaf hjälp fort och jag kunde inte önska bättre vård där. Allt från första besök till sprutor och äggplock. Att vi också blev gravida gör ju min bild mer positiv också såklart. De slösade inte bort nån tid eller ivf försök heller då dom gjorde att alla våra ägg blev befruktade via ICSI. Jag hade läst att det annars är vanligt att de testar vanligt innan de gör ICSI.

    Om ni inte har en mer komplicerad anledning att ni inte blir gravida på egen hand så spelar det nog ingen roll vilken klinik ni väljer utan får lika bra resultat ändå :) Vi hade goda chanser enligt dom men behövde bara lite hjälp på traven. Varför behöver ni göra ivf?


    Tack för svar!

    Vi har fått alla provresultat helt normala men ändå inte lyckats på 2 år. Så nu inväntar vi godkänd remiss bara. Har också hört att många säger nej till par som behöver mer hjälp, och då läst att sthlm ivf är de som faktiskt har försökt att hjälpa dem och även har gjort det.

    Ringde och pratade med Livio Gärdet förra veckan och fick en mycket bra bild av dem, men de sa att aktuell kötid kan jag inte ringa om förrän vi fått godkänd remiss :)
  • Anonym (Jul)
    Tue 12 Oct 2021 09:26
    #11
    +1
    Nata1979 skrev 2020-12-07 02:08:13 följande:

    Skulle endast rekommendera Eliva clinic i sthlm. Är på min 11e Ivf och provat sophiahemmet, huddinge och varit i Ryssland 2 gånger.

    Fått bäst resultat hos Eliva och är på ruvardag 12 just nu.


    Hej!

    Hur gick det för dig hos eliva clinic? Jag har valt dem dom klinik inför IVF.
  • Tue 10 Jan 2023 15:38
    #11

    Hej!

    Min sambo och jag har fått remiss till IVF-klinik och ska nu ta beslut vilken klinik vi ska välja. Vi bor i Stockholm ska jag säga så vi söker oss till nån av de större klinikerna där. Vi gjorde fertilitetsutredningen hos Livio men känner att de inte var jättebra och att vi kanske vill gå nån annanstans nu.

    De kliniker vi varit i kontakt med är Stockholm IVF, Sophiahemmet och Eliva Clinic Clinic. Av dessa tre vilken anser ni är bäst och mest seriös? Spelar det ingen roll kanske och vi bör ta den som vi får tid hos snabbast? Ser att en del haft god erfarenhet av Elivia och andra inte? Läser också en del som rekommenderar Sophiahemmet.

    Det känns förstås viktigt att man hamnar rätt och väntar hellre några månader på att få tid hos den bästa IVF-kliniken än väljer den man får tid hos snabbast.


    Tankar?

  • Wed 1 Mar 2023 15:27
    #12
    herrhulot skrev 2023-01-10 15:38:57 följande:

    Hej!

    Min sambo och jag har fått remiss till IVF-klinik och ska nu ta beslut vilken klinik vi ska välja. Vi bor i Stockholm ska jag säga så vi söker oss till nån av de större klinikerna där. Vi gjorde fertilitetsutredningen hos Livio men känner att de inte var jättebra och att vi kanske vill gå nån annanstans nu.

    De kliniker vi varit i kontakt med är Stockholm IVF, Sophiahemmet och Eliva Clinic Clinic. Av dessa tre vilken anser ni är bäst och mest seriös? Spelar det ingen roll kanske och vi bör ta den som vi får tid hos snabbast? Ser att en del haft god erfarenhet av Elivia och andra inte? Läser också en del som rekommenderar Sophiahemmet.

    Det känns förstås viktigt att man hamnar rätt och väntar hellre några månader på att få tid hos den bästa IVF-kliniken än väljer den man får tid hos snabbast.


    Tankar?


    Hur har det gått för dig? Vad valde ni? Jag väntar på remiss till IVF i Stockholm så står snart inför samma val. 
  • Sun 19 Mar 2023 11:01
    #13

    Jag och min man har hittills gjort 2 IVF behandlingar på LIVIO kungsholmen. Vi har haft bra bemötande och bra stöttning av personalen där.

    Första behandlingen skedde i augusti 2022 och efter behandling med Gonal-f så fick vi ut 10 ägg varav 1 blev en ET och 4 FET. Inget plus.

    I mars var de dags igen för ny behandling, denna gången oxå med Gonal-f och en liten ökad dos. Jag har tidigare donerat så läkarna har kollat på mina tidigare behandlingar och gjort upp behandlingsplan utifrån de fina resultaten. 

    Denna gången vet ingen vad som hände... allt gick kanon, ultraljudet såg fint ut och vi åka upp den 15/3 för att plocka ut vad vi trodde minst 10 ägg igen. Lycka och hopp...
    Efter äggplock så låg vi och myste, hoppades på fina resultat såklart! 
    Sköterskan kom in och meddelade att endast 2 ägg hittades. Jag dog lite där och då och insåg att de hade misslyckats totalt. Jag grät... jag kunde inte ens känns hopp. Och dagen efter på jobbet meddelade jag min närmaste chef att jag ev måste åka på fredag till sthlm för återföring, bara 2 timmar senare fick jag samtal från kliniken....
    Ingen av äggen va mogna. De vet inte vad som hänt, varför min kropp som alltid producerat minst 10-17 ägg helst plötsligt gett upp och inte producerat något.

    Just nu är sorgen total. Jag vet inte hur jag ska kunna samla ihop mig till nästa behandling... 

    Nu väntar man på blödning..magen är hemskt svullen och jag mår skit. Nästa mens får jag börja igen, då med rekovelle istället för att se hur min kropp reagerar på detta.

    Hur har ni andra hanterat såna här motgångar? De räcker med att mensen kommer varje månad och man aldrig får ett plus.

Svar på tråden Ivfklinik Stockholm