• Klartsomvatten

Om du bara kunde få ett barn..

Om du bara kunde/ville få ett barn, skulle du då helst vilja att det var en pojke eller en flicka?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du bara kunde få ett barn..
  • Anonym (:))

Är en kvinna, har inga barn än. Om jag bara kan få ett barn så vill jag ha en pojke. Helst vill jag nog ha två barn och då får det gärna vara en av varje, eller två pojkar.

• Anotherone

STARKT hypotetisk fråga eftersom var och en som längtar efter barn eller som vill ha barn, förmodligen är glad så länge man får ett barn. Och att hen är frisk.
    Men bortsett från det så har jag alltid varit nyfiken på pojkbarn. Eftersom jag bara har systrar själv så undrade jag hur det var att ha pojkar i familjen. Så att första barnet var en kille tyckte jag var jättekul.
    Sen fick vi ett till barn och vid det laget (det är mer än 10 år mellan dem) spelade det verkligen ingen roll, så länge han till slut kom.
    Jag saknar inte en dotter, jag har inte gått miste om det. Så känner jag inte. Det hade däremot varit kul att se ur en mix av mig och min man hade sett ut i form av en flicka. 
    Vi vet ju hur det blir när vi får pojkar och de är sjukt lika varann. Så bara av ren nyfikenhet hade det varit kul.

• Aliona

Jag ville absolut ha en flicka, men fick en pojke. Nu inser jag att det var det bästa för mig trots allt, och skulle jag kunna göra om det idag så skulle jag önska mig en pojke.

Självklart är könet helt underordnat att hälsan och personligheten.

• Anonym (Ö)

Jag och min ursprungsfamilj är levande bevis på att kön inte spelar någon roll.

• Anonym (Levi)

Jag har alltid vetat att jag kommer få en son, och det fick jag. Så nöjd.

• Somersby1

Skulle absolut vilja ha en flicka. Blir förvånad över resultatet faktiskt, måste vara kineser eller något annat som svarat haha

• Anonym (Levi)
    Somersby1 skrev 2020-12-10 20:18:47 följande:

Skulle absolut vilja ha en flicka. Blir förvånad över resultatet faktiskt, måste vara kineser eller något annat som svarat haha

Kineser?
  • Anonym (J)
    Somersby1 skrev 2020-12-10 20:18:47 följande:

Va? Förklara gärna hur du tänker? Är det så otänkbart att önska en pojk för dig? Sjukt.

Själv skulle jag inte ha någon önskan alls. Har både pojkar och flickor och kan omöjligt välja.
  • Anonym (elin)

Jag hamnade i den situationen(även om vi inte helt gett upp hoppet än) och jag är SÅ glad att det var en flicka vi fick. Det är så roligt att dela mina gamla kläder och leksaker med henne. Att ha en flicka är bara roligt. Men det viktigaste av allt är att det är högre sannolikhet att jag kommer att vara nära mina barnbarn än om jag fått en son. 

• Anonym (J)
    Anonym (elin) skrev 2020-12-10 22:17:25 följande:

Jag hamnade i den situationen(även om vi inte helt gett upp hoppet än) och jag är SÅ glad att det var en flicka vi fick. Det är så roligt att dela mina gamla kläder och leksaker med henne. Att ha en flicka är bara roligt. Men det viktigaste av allt är att det är högre sannolikhet att jag kommer att vara nära mina barnbarn än om jag fått en son. 

Ja det klart det är när du har den inställningen. Så oerhört dumt och naivt. Hade du fått en som så hade du varit såååå glad över att det var just en son du fick. Det är just det barnet man får som man vill ha. Men det förstår man inte förrän man upplevt båda.

Beklagar verkligen om ni bara får ett barn. Risken är ju stor att ni inte får några barnbarn alls.
Svar på tråden Om du bara kunde få ett barn..