Earlgrey skrev 2020-12-19 00:54:28 följande:
Jag vill inte att smal ska vara idealet. Jag vill att det ska vara normal, som är idealet.
Med normal menar jag att man har en BMI som anses hälsosamt. Vi har olika kroppsbyggnader, så man ska inte försöka passa in i en mall.
Smal för många inklusive mig själv, har varit att man inte ska ha några former alls nästan, som modellerna i visa kataloger. För och se ut så, så skulle jag behöva bli anorektisk, det inte så jag är byggd. (plus att jag har lite muskler också som dom saknar.)
Vissa tjejer i katalogerna är naturliga men vissa har anorexia också.
Jag tycker att man kan vara snygg och vacker oavsett BMI men en del attraktion tycker jag försvinner om man är sjukligt smal eller sjukligt överviktigt.
Det är alltför många kvinnor som klagar på sin vikt att det inte är nöjda och bredvid stå då kanske än kvinna som är mer överviktig men nöjd. Men inte tycker de att den personen ska vara missnöjd. Ofta dömer man sig själv så hårt och kan inte vara nöjd.
Vi alla vill väl bli sedda mest för insidan och man får väl hoppas att ens utsida inte blir ett hinder. Jag tror det handlar om hur man klär sig och att man gör det bästa av sitt utseende....och självförtroende gör att man blir vackrare för det ger en utstrålning och en hållning som är attraktiv.
Smal för mig är ett normalt BMI. Har man under normalt BMI är man mager och därmed inte hälsosam.
De flesta som har normalt BMI ser helt normalt smala ut.
slirren skrev 2020-12-19 07:01:52 följande:
Så du har plockat en specifik tidpunkt i historien och bestämt att det är vad som är naturligt?
Varför skulle stenåldern och en väldigt kort livslängd vara något att sträva efter?
Nja, jag tror att man ofta refererar till en tid när vi levde i harmoni med naturen för att visa att vi var i bättre form rent fysiskt. Kort livslängd berodde inte i första hand på vad vi åt på den tiden, utan mer på krig, annat våld, jakt, skador, sjukdomar, spädbarnsdöd med mera.
Det är egentligen ganska enkelt. Titta på andra däggdjur i naturen. De är ytterst sällan överviktiga eller sjukligt magra. De allra flesta håller sig i mittfåran där de har synliga muskler, synliga revben, inget fett som dallrar när de går. Det är nog så vi är menade att se ut.