Vad är värst av dessa alternativ?
Vad tycker du är värst av dessa alternativ och varför?
Vad tycker du är värst av dessa alternativ och varför?
Jag skulle välja flera som jag tycker är lika illa. Rasism, sexism, ageism!
Jag har inte röstat eftersom jag inte tror på att ställa grupper mot varandra. Diskriminering är inte okej av vilket slag det än må vara. Om jag ändå ska säga något så är sexism ett större problem på ett samhällsplan, rent kvantitativt, då det drabbar flest och bredast.
Jag skulle välja flera som jag tycker är lika illa. Rasism, sexism, ageism!
Jag har inte röstat eftersom jag inte tror på att ställa grupper mot varandra. Diskriminering är inte okej av vilket slag det än må vara. Om jag ändå ska säga något så är sexism ett större problem på ett samhällsplan, rent kvantitativt, då det drabbar flest och bredast.
Homofobi är värst.
Jag röstade inte eftersom att jag inte kan välja. Tror inte på att ställa grupper emot varandra. Dock är det en intressant omröstning.
Så för att sexism kanske drabbar flest människor betyder det att sexism eventuellt är det värsta av de här alternativen?
Vari ligger poängen med att göra en lista över vad som är värst av detta?
Blir det som kommer på femte plats nästan ok?
Och hur fungerar det om man t.ex. säger att rasism är värre än sexism?
Betyder det att mild rasism, såsom att råka säga fel på en chokladbit vid ett enstaka tillfälle, är värre än grov daglig sexism?
Och vad är ens religionsfobi? En fobi är en ett stark skräckupplevelse som saknar proportion till den verkliga faran, om det ens finns något. En fobi är inte något en person råder över, inget man själv väljer. Vad har något sådant på denna lista att göra?
åldersdiskriminering, eftersom de äldre generellt är de svagaste och minst kapabla att stå upp for sig själva.
Rasism eftersom jag gissar att det drabbar flest människor.