• ITrust

Vad är värst av dessa alternativ?

Vad tycker du är värst av dessa alternativ och varför?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är värst av dessa alternativ?
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Jag) skrev 2020-12-13 22:36:43 följande:
    Varför är just sexism så känsligt?
    Jag har aldrig påstått att jag skulle vara känsligare för sexism än för annan typ av diskriminering. Tvärtom har jag skrivit att jag anser all diskriminering lika illa.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Johanna) skrev 2020-12-13 23:00:48 följande:

Jag har aldrig påstått att jag skulle vara känsligare för sexism än för annan typ av diskriminering. Tvärtom har jag skrivit att jag anser all diskriminering lika illa.

Undrade bara för just sexism verkar vara något som främst feminister blir kränkta av. Fattar inte riktigt varför då jag själv inte ser det som ett problem ens om något skulle vara sexistiskt.
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Jag) skrev 2020-12-13 23:27:05 följande:
    Undrade bara för just sexism verkar vara något som främst feminister blir kränkta av. Fattar inte riktigt varför då jag själv inte ser det som ett problem ens om något skulle vara sexistiskt.
    Är du säker på att du har koll på vad "sexism" betyder? Alltså diskriminering/utnyttjande/förtryck p.g.a. kön. Frågar eftersom många blandar ihop det med sex/sexualitet.
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Jag) skrev 2020-12-13 23:27:05 följande:
    Är du säker på att du har koll på vad "sexism" betyder? Alltså diskriminering/utnyttjande/förtryck p.g.a. kön. Frågar eftersom många blandar ihop det med sex/sexualitet.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Johanna) skrev 2020-12-13 23:33:55 följande:

Ja, det vet jag. Skiter fullständigt i om någon skulle försöka diskriminera mig pga mitt kön, jag tar inte åt mig.

Det finns miljontals andra av samma kön som mig så det är ändå inget som är personligt riktat till mig.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Johanna) skrev 2020-12-13 23:33:55 följande:

Ja, det vet jag. Skiter fullständigt i om någon skulle försöka diskriminera mig pga mitt kön, jag tar inte åt mig.

Det finns miljontals andra av samma kön som mig så det är ändå inget som är personligt riktat till mig.
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Jag) skrev 2020-12-13 23:44:12 följande:

Så att fler andra drabbas gör det mindre allvarligt?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Johanna) skrev 2020-12-14 00:05:26 följande:

Så att fler andra drabbas gör det mindre allvarligt?

Ser som sagt inget allvarligt i det alls, bara vissa kränkta människor som blir kränkta av att de känner sig diskriminerade pga sitt kön. Mig rör det inte i ryggen.

Skulle vara mycket värre om jag personligen drabbades av någon orättvisa än om miljoner, miljarders gör det samtidigt när dessutom inte alla av dessa känner sig kränkta.
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Jag) skrev 2020-12-14 00:11:39 följande:
    Ser som sagt inget allvarligt i det alls, bara vissa kränkta människor som blir kränkta av att de känner sig diskriminerade pga sitt kön. Mig rör det inte i ryggen.

Skulle vara mycket värre om jag personligen drabbades av någon orättvisa än om miljoner, miljarders gör det samtidigt när dessutom inte alla av dessa känner sig kränkta.
    Du skriver i ditt inlägg #25 att du inte skulle bry dig om du blir diskriminerad. Låter sorgligt tycker jag. Hur har du det med självkänslan?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Johanna) skrev 2020-12-14 00:19:03 följande:

Du skriver i ditt inlägg #25 att du inte skulle bry dig om du blir diskriminerad. Låter sorgligt tycker jag. Hur har du det med självkänslan?

Jag skrev att jag inte skulle bry mig om någon försökte diskriminera mig pga mitt kön. Jag är visserligen kvinna men jag skulle inte ta åt mig om någon sa något diskriminerande om kvinnor, för jag representerar inte alla kvinnor eller kvinnor som grupp. Jag är jag och jag känner inte att det är något personligt riktat till mig.

Behöver inte ens fundera över att gå med i någon slags kvinnokamp för det finns miljarder andra som gör det.
Svar på tråden Vad är värst av dessa alternativ?