Anonym (J) skrev 2020-12-15 11:54:51 följande:
Den enda som är kränkt här är du pga att folk delar med sig av sina egna erfarenheter. Varenda diskussion som handlar om förekomst, oavsett sex, uppfostran, ekonomi, politik, varsomhelst, så berättar folk oftast av egna erfarenheter. Ingen tråd skulle existerar om man var tvungen att googla fram facit hur det faktiskt ser ut i samhället. Väx up själv istället för att viftat med pekpinnar i ansiktet på folk.
Projicera inte dina känslor på mig.
Du måste verkligen lära dig att ta ansvar för dina egna känslor.
Jag är saklig och beskriver ett korrekt historiskt skeende. Det är mycket tydligt att andra, såsom du, blir kränkta av att inte ha rätt.
Erfarenheter är en sak, samhällsnivå är en helt annan sak. Man kan inte applicera sina egna erfarenheter på gruppnivå helt enkelt. Något jag påpekat hela tiden. Läser man OCH förstår texten inser man det felaktiga i påståenden liknande "Jag agades som barn därför var det inte ovanligt i samhället".
Det blir FEL. Det blir fel därför att man har en narcissistisk inställning och applicerar sig själv på omvärlden. Samtidigt är man faktaresistent och vägrar ta reda på just fakta. Istället blir man kränkt, applicerar det på alla i sin omgivning samtidigt som man kämpar om rätten att få ha rätt.
Nej, jag är inte det minsta kränkt men flera blir det av att inte få ha rätt vilket märks extremt tydligt i det som skrivs.