• Ebo88

    Foglossning/sjukskrivning/ingen hjälp

    Men kan du inte sjukskriva dig själv tills du får tag på läkaren !

    Är det inte längre man får vara hemma nu under covid-tider utan läkarintyg?

    Bara som en nöd-åtgärd tills du har fått en sjukskrivning liksom och under den tiden jaga rätt på bm och läkare ?

    Låter helt sjukt! Kan facket inte göra något eftersom du har en chef som inte lyssnar ? Säg till din chef att du ska ringa med dom och prata så du får hjälp av dom om din chef beter sig så dumt och nonchalant.

    Hoppas att du får hjälp :(

  • Ebo88
    PelloBello skrev 2020-12-15 13:29:12 följande:

    Jag är sjukskriven just nu till januari. När den går ut kan jag inte sjukskriva mig själv utan läkarintyg I samma period.

    Jag är provanställd, så bråka för mkt kan leda till att de säger upp mig :/

    Jag är inte med i facket, men har kollegor som är, de har fått till svar att facket int ekan göra något?!

    Bara en cirkus allting. Och med en läkare som inte ville lyssna eller ens ge mig ett återbesök, och ingen möjlighet att direkt kontakta henne, och ingen hjälp från annat håll så blir det så svårt att veta hu rman ska lösa det här :/


    Fan vad jobbigt :(

    Vet hur det känns, vart gravid tre gånger och var sjukskriven från v.15 med de två sista pga medicinska anledningar. Första gången fick jag haha ifatt läkarvård.

    Vet inte vad man kan göra mer än att ligga på och ringa och jaga och säga till på skarpen!

    Inte för att du ska behöva egentligen, men det är nog vad du får göra tyvärr :(

    Du har ju ons-fre på dig så ring fam.läkare och bm och kräv hjälp!!
Svar på tråden Foglossning/sjukskrivning/ingen hjälp