• V69
    Sat 19 Dec 2020 07:38
    982 visningar
    13 svar
    -2
    13
    982

    Ni som har ingen mask

    Hur känns det att ha bidragit till att döda 8000 svenskar med tanke på att ni skiter i att ta på er ansiktskydd utomhus?

  • Svar på tråden Ni som har ingen mask
  • Anonym (J.J)
    Sat 19 Dec 2020 07:40
    #1

    Nä skiter i sånt.

  • Anonym (J.J)
    Sat 19 Dec 2020 07:40
    #2

    Nä skiter i sånt.

  • sextio­talist
    Sat 19 Dec 2020 08:06
    #3
    +3

    Eftersom jag håller avstånd, inte åker kollektivt, undviker platser med mycket folk, inte varit sjuk sedan i våras. Ingen av de jag träffar fysiskt har haft covid, så förstår jag inte hur jag kunnat bidra till detta?

  • sextio­talist
    Sat 19 Dec 2020 08:09
    #4

    Dessutom så är det inomhus risken att bli smittad störst.

    Det är på hemmafester, arbetsplatser där man inte kan hålla avstånd som varit smittspridande.

    Utomhus är man rätt säker om man håller avstånd

  • Anonym (H)
    Sat 19 Dec 2020 08:32
    #5
    +2

    För jag har utbildning inom hur man använder gasmasker och liknande då jag i jobbet hanterar extremt farliga kemikalier.

    Och jag tycker inte att de tunna skiten folk gå runt med skulle hjälpa mig. De används fel, folk har på dem för länge och pillar på dem, återanvänder dem, tror de är skyddade och håller inte avstånd etc.

    Jag hade kunnat tänka mig använda en riktig mask med partikelfilter + ett extra för gas.

    Men istället låter jag bli att öpnna käften när jag handlar, andas med näsan, håller avstånd, handlar tider när det är lite folk, stannar hemma vid symtom, undviker att gå ut för ofta och tvättar mina händer.

    De flesta som dött av covid-19 är äldre sköra människor som bott på ålderdomshem. Det är inte mitt fel att kommunernas äldreomsorg total havererat och de inte haft en ordentlig plan för att skydda dem. Det är extremt sorgligt men atr skylla på att.det är för folk i allmänheten inte har munskydd är fjantigt.

    Sen när jag har fått gå igenom centrum i vår stad (utreder ett av mina barn för npf på vårdcentralen) så har jag sett extremt många svagare 70+ vara ute i butiker, stå nära folk och speciellt när de flesta slutat jobbet. De är även i matbutiker och apotek när många slutat jobbet och de håller inte avstånd utan vandrar fram och står i princip på andra. I våras var det en liten främmande tant som kom fram och tog tag i min hand..De har inte heller munskydd.

  • Sat 19 Dec 2020 08:52
    #6

    Med tanke på att jag inte jag haft covid förstår jag inte hur jag har bidragit.

  • Anonym (kille­)
    Sat 19 Dec 2020 08:58
    #7

    För folk bryr sig inte,dom skiter i det. Mupparna.
    Dom tror att pandemin är fejk. Att den e till för att kontrollera dem.
    Det är sjukt folk. och det är en stor mängd av dem som aldrig kommer visa hänsyn till andra. För så är samhället uppbyggt. 


     


    "För folk måste ju ha sin öl till julen och tar eckeröfärjan."
    "Det är min rätt att hosta i en annan främmande människans ansikte"
    "Ingen skall komma och säga åt mig vad jag får eller inte får göra"

    Alla dessa människor verkar ju komma från en ganska torr genpool. Förmodligen så är incestbarn mer vanilgt i sverige för att ha skapat en sådan efterbliven inställning hos så många.

    Men så är det, det är muppar, imbicilla. Det går inte att flytta berg och en trögtänkt.

  • Anonym (Suck.­..)
    Sun 20 Dec 2020 12:45
    #8
    +1
    Anonym (kille) skrev 2020-12-19 08:58:35 följande:

    För folk bryr sig inte,dom skiter i det. Mupparna.
    Dom tror att pandemin är fejk. Att den e till för att kontrollera dem.
    Det är sjukt folk. och det är en stor mängd av dem som aldrig kommer visa hänsyn till andra. För så är samhället uppbyggt. 


     


    "För folk måste ju ha sin öl till julen och tar eckeröfärjan."
    "Det är min rätt att hosta i en annan främmande människans ansikte"
    "Ingen skall komma och säga åt mig vad jag får eller inte får göra"

    Alla dessa människor verkar ju komma från en ganska torr genpool. Förmodligen så är incestbarn mer vanilgt i sverige för att ha skapat en sådan efterbliven inställning hos så många.

    Men så är det, det är muppar, imbicilla. Det går inte att flytta berg och en trögtänkt.


    Har du någon gång funderat över hur det kommer sig att de som är skeptiska till hur saker och ting framställs av etablissemanget är samma personer som sökt information och försökt verifiera sanningshalten i det som sägs? Att de som klagar över ?konspirationsteoretiker? är samma personer som accepterar etablissemangets version rakt av utan att kontrollera den? Vem är det egentligen som är trögtänkt?
  • Anonym (Suck.­..)
    Sun 20 Dec 2020 12:51
    #9
    V69 skrev 2020-12-19 07:38:26 följande:

    Hur känns det att ha bidragit till att döda 8000 svenskar med tanke på att ni skiter i att ta på er ansiktskydd utomhus?


    Du är rätt duktigt oinformerad och inskränkt. Var vänlig läs på. Det finns otroligt mycket information om masker, att gamla på äldreboendena gavs aktiv dödshjälp, statistik över dödsorsaker, dödsantal i år jämfört med tidigare år, huruvida PCR-test är tillförlitliga, etc. 
  • Anonym (E)
    Sun 20 Dec 2020 12:51
    #10
    V69 skrev 2020-12-19 07:38:26 följande:

    Hur känns det att ha bidragit till att döda 8000 svenskar med tanke på att ni skiter i att ta på er ansiktskydd utomhus?


    Vi kan börja med att det inte alls dött 8000 personer varken av eller med corona. Sedan kan vi fortsätta med att munskydd har en väldigt liten inverkan på att hindra smittspridning och därför har FHM avhållit sig från att rekommendera det på bred front. Utomhus är riskerna för smitta väldigt små, vilket också är varför FHM säger att man kan umgås med sina bekanta ute, om man håller lite avstånd.
  • Anonym (E)
    Sun 20 Dec 2020 13:00
    #11

    För mig personligen ser det ut så här. Jag har inte gjort en enda jobbdag detta år. Jag har inte satt min fot i kollektivtrafik. Jag köper mat med avhämtning som lastas direkt in i min bil. De gånger jag har varit sjuk har jag så klart totalisolerat mig tills jag varit frisk och några dagar till. Jag har i år träffat en vän en enda gång det här året, det var under hösten när de började släppa på restriktionerna och vi höll så klart avstånd. Jag går på solitärpromenader ibland och då möter jag inte en kotte på vägen. Naturligtvis tvättar jag händerna noga när jag kommer hem och använder handsprit om det känns befogat.

    Jag anser inte att jag bidragit till någon som helst smittspridning och känner inget som helst dåligt samvete att jag inte använder ansiktsmask utomhus.

  • Anonym (eh)
    Sun 20 Dec 2020 13:08
    #12
    -1 +2

    Masker hjälper inte ett skit, det ger bara falsk trygghet. Håll avstånd, stanna hemma om man har symptom och tvätta händerna ofta är det som är mest effektivt.

  • Sun 20 Dec 2020 15:12
    #13

    Utomhus dessutom? Vad ska det tjäna till? I kollektivtrafiken har jag mask. 

Svar på tråden Ni som har ingen mask