• Anonym (Ledsensjäl)

Min kille säger att jag luktar bajs

Hej

Sedan ett tag tillbaka har min kille börjat säga att jag luktar bajs. Till en början trodde jag att han skämtade, men till slut kunde han ibland känna att vi inte ens kunde vara samtidigt i badrummet. Det blev inte heller bättre när han började komma med smeknamnen som bajamaja och hans lilla bajskorv.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken. Jag skulle säga att har allmänt god hygien; jag duschar med vatten, borstar tänderna 2 gånger om dagen osv. Dessutom är det ingen annan som påpekat detta.

Självklart har jag efter dessa kommentarer blivit mycket upprörd och sett till att hålla hygienen där bak extra god, men klagomålen fortsätter komma.

Har någon av er vart i liknande situation? Och har ni några produkter ni rekommenderar?

• Svar på tråden Min kille säger att jag luktar bajs
  • Anonym (Hedvig)

1) Har du börjat med någon ny speciell diet? I början när man äter strikt LCHF kan man lukta förskräckligt illa från munnen (i början alltså, antar att det är kroppen som ställer om sig).

2) Annars låter det som skitsnack av någon som vill trycka ned dig, alternativt tror han är rolig. Säg ifrån! Om han inte fattar att du tar illa upp (om han tror att han är "rolig") dumpa helt enkelt. Oacceptabelt beteende.

• Anonym (A)
    EpicF skrev 2020-12-26 20:14:12 följande:

Brukar du torka dig i röven även när du inte varit på toaletten? Om så är fallet, varför?

Om du ofta får bajs på armen efter toalettbesök så torkar du dig på ett sätt som inte fungerar.

Självklart tvättar jag händer efter toalettbesök. Precis som jag tvättar händerna efter att jag har varit ute.

Nej, så länge jag inte har diarré så räcker det att torka med papper. Har heller inte en massa hår i röven så bajset torkas bort med papper. Behövs det tar jag lite vatten på papperet, men det är enbart när jag har diarré eller är lite dålig i magen. Och nej, det är inte äckligt att enbart torka sig med papper.

Kan du läsa? Jag ställde en fråga för att veta svar, inte för att berätta att "så gör jag". Och nej, jag får inte bajs på armen. MEN skulle jag få så hade det inte räckt med enbart papper utan jag hade tvättat bort det också. Samma sak med min röv.

Återigen, varför tvättar du dina händer efter toalettbesök men inte röven - där bajset faktiskt varit? Förstår om någon lat jävel som lever i celibat inte vill men ni andra som har regelbundet sex? Fyfan vad äckligt, speciellt om det är oralsex inblandat.
  • Anonym (Hedvig)

Läste nu att du inte använder tvål/duschkräm etc när du tvättar dig/duschar, rekommenderar att du gör detta. Det finns gott om ekologiska/miljövänliga alternativ, kolla apoteket eller hälsokostaffärer. Själv använder jag något som kallas för naturtvål (till händerna) den är organisk och ekologisk och handtillverkad i liten skala. Såpa är ex en väldig bra och miljövänlig produkt, även olika typer av oljor som inte är matoljor.

• Anonym (testa att byta)
    Anonym (Ledsensjäl) skrev 2020-12-26 19:37:46 följande:

Till er som frågar; jag duschar sedan något år tillbaka enbart med vatten då jag är skeptisk till vad som finns i de kommersiella hygienprodukterna. Sedan jag börjat med detta ser mitt hår faktiskt mycket fräschare ut.

Sedan använder jag ekologiska grejer som hygienprodukter, exempelvis citron och bakpulver som deodorant och kokosolja i håret och som tandkräm då jag hört att detta fungerar.

Jag tror heller inte på att man ska röra det som vi fått från naturen som kroppshår och så vidare.

Därav luktar jag väldigt naturligt. Jag har frågat mina föräldrar om jag luktar då de står mig närmast efter killen och de har sagt att de inte märkt något.

Fast din kille skulle ju inte säga att din kropp luktar illa om den inte gjorde det i hans ögon (eller snarare näsa).

Och ens partner är ju förhoppningsvis betydligt närmare en fysiskt än ens föräldrar när man är vuxen.

Jag älskar min sambos lukt både när han duschat och ännu mer när han har sin naturliga lukt (innan han duschat på morgonen). Frågan är om de "naturliga" medlen gör att din naturliga doft inte kommer fram? Att kombinationen blir något som inte alls luktar gott? Eller är din naturliga doft inte rätt för honom?

Om du kan tänka dig att testa att gå över till de mer vanliga produkterna en tid så lär du märka om det gör någon skillnad på honom och då även typ på morgonen när du mest bör lukta som dig själv. Om han fortfarande tycker att du luktar illa då så är det ju din naturliga doft han faktiskt inte gillar. Men om han verkligen uppskattar din morgondoft så är det ju sakerna du använder nu som reagerar negativt med din naturliga lukt.
  • Räkan77

Vad är det din sambo tycker luktar bajs? Din andedräkt eller din ktoppslukt? Klarar han av att vara intim med dig? Det går ju inte att ha ett fungerande förhållande om den ena tycker att den andra luktar bajs, så på nåt sätt måste ni ju hitta en lösning. Men han ska ju såklart inte kalla dig för öknamn.

• EpicF
    Anonym (A) skrev 2020-12-26 20:25:07 följande:

Kan du läsa? Jag ställde en fråga för att veta svar, inte för att berätta att "så gör jag". Och nej, jag får inte bajs på armen. MEN skulle jag få så hade det inte räckt med enbart papper utan jag hade tvättat bort det också. Samma sak med min röv.

Återigen, varför tvättar du dina händer efter toalettbesök men inte röven - där bajset faktiskt varit? Förstår om någon lat jävel som lever i celibat inte vill men ni andra som har regelbundet sex? Fyfan vad äckligt, speciellt om det är oralsex inblandat.

Det är skillnad med synligt bajs på armen som man få tvättar bort mot att torka sig med papper i baken.

Jag torkar mig med papper vilket räcker i 9 av 10 fall, och ser då ingen anledning av att kladda med vatten i onödan.

Jag är en sådan person brukar duscha regelbundet med tvål och vatten. Vilket gör att det är äckligt vid sex eller ens oralsex.
  • Anonym (C)
    Anonym (Ledsensjäl) skrev 2020-12-26 19:37:46 följande:
    Till er som frågar; jag duschar sedan något år tillbaka enbart med vatten då jag är skeptisk till vad som finns i de kommersiella hygienprodukterna. Sedan jag börjat med detta ser mitt hår faktiskt mycket fräschare ut. Sedan använder jag ekologiska grejer som hygienprodukter, exempelvis citron och bakpulver som deodorant och kokosolja i håret och som tandkräm då jag hört att detta fungerar. Jag tror heller inte på att man ska röra det som vi fått från naturen som kroppshår och så vidare. Därav luktar jag väldigt naturligt. Jag har frågat mina föräldrar om jag luktar då de står mig närmast efter killen och de har sagt att de inte märkt något.

Då förstår jag att du luktar. Tvål är inte farligt. Vill du hålla det naturligt så köp en som är ekologisk och oparfymerad och tvåla in de delar av kroppen som luktar mest (typ armhålor, skrev och fötter) några gånger i veckan.
  • Anonym (ssg)

Låt oss alla smörja in oss med det naturliga bajset 

• Anonym (Crack)

Alla miljömuppar luktar bajs, och det blir bara värre med tiden. Den enda räddningen är att kleta in er i bajs och flytta ut så långt i skogen som möjligt, och aldrig mer visa er i civilisationen igen!

• Anonym (Fluor)

Om du inte använder vanlig fluortandkräm är det inte så konstigt att du börjat lukta bajs från munnen. Tänderna ruttnar.

Svar på tråden Min kille säger att jag luktar bajs