• Amelia84

Vi som startar ivf behandling 2021

CarroAnd skrev 2021-08-27 12:06:43 följande:

Hur såg det ut på ditt VUL? Jag är precis kör med mitt 2 ägg på höger och 5 på vänster, lite snålt, men jag hoppas att det är något av mina guldägg. Jag kommer att ha äggplock nästa onsdag :). Det känns skönt.

Hur gick det för dig?

Ja, vi håller tummarna för att guldägget finns där! Och det är ju några dagar kvar, det kanske hinner mogna på några fler ägg innan onsdag :)

Det gick bra, hade 11 ägg. 5 på höger och 6 på vänster så är bokad för äggplock på tisdag. Nu börjar jag bli riktigt nervös men känns också skönt att snart få slippa sprutorna!
  • Amelia84
    Inalina skrev 2021-08-30 11:52:04 följande:

Hej alla! kom hem från första VUL nu på dag 8 och jag hade 11 äggblåsor i hyfsat lika stl.

Tar ju väldigt hög dos Gonal F (350ie) men verkar ju omöjligt att bli överstimulerad ändå så det är ju bra.

Är ganska nöjd över resultatet, måtte det nu bli en bebis av en av dessa!!! Lycka till ni andra mitt i processen, har förstått att det är en del återföringar och ÄP denna veckan så nu händer det grejer! Jag har skickat in resultatet till min klinik så jag hoppas jag får ett prel. datum för äggplock nu så jag kan boka min resa till Prag! Kram på er alla kämpar

Åh vilket bra resultat! Vad spännande! Har du fått datum för äggplock? Håller alla tummar för att det ska gå bra denna gång! Vad används embryoglue till förresten? :)

Själv håller jag på att peppa igång mig själv inför mitt första äggplock imorgon. Spännande men så nervöst. Är så rädd för att äggen ska hinna släppa i förtid!
  • Amelia84
    CarroAnd skrev 2021-08-30 15:25:35 följande:

Det kommer gå jättebra! Är du nervös, så be om lugnande, det gjorde jag. Sen sa jag till de att inte snåla med morfinet, haha. Bara obehagligt, precis som gynundersökningar är. Lycka till! Jag har på plock på onsdag och förmodligen får jag tillbaks på fredag.

Tack fina för peppen! Det kommer nog gå bra, det är ju bortom min kontroll, så nu ska jag bara försöka slappna av!

Åh så spännande med både plock och återföring denna vecka. Hur känner du dig? Då tar du ovitrelle ikväll?
  • Amelia84
    Inalina skrev 2021-08-30 15:49:58 följande:

hejsan! tack jodå jag hoppas det ska bli bra, har ingen direkt toppenhistorik av att få många blastisar men har kört långa protokollet denna gången så hoppas på bättre befruktning.. embryoglue ska få embryot att fastna bättre helt enkelt, men vet inte hur mkt studier det finns på det där egentligen..

jag har inte fått datum för äggplock men skulle tro det blir på lördag eller ev nästa måndag.. får se hur det utvecklas fram till onsdag när jag förmodar att nästa VUL blir! 

spännande med äggplock imorgon, det är väldigt sällsynt att de släpper för tidigt (som tur är) så försök att ionte oroa dig (man kan ändå inte själv göra något åt det....) stort lycka till imorogn

Jag förstår, men då blir det ju spännande att se om det blir någon skillnad nu med långa protokollet. Ah, ok, låter ju helt klart smart med embryoglue! Hoppas verkligen det funkar! Ska bli spännande att följa :)

Ja men precis, har googlat mycket på spontan ägglossning innan äggplock, och det verkar ju ytterst sällsynt. Blir ju bara så nojig, när ägglossningssmärtorna dragit igång. Känner alltid av min ägglossning i vanlig cykel, och nu under eftermiddagen känns det precis som det gör då! Men som du säger, finns inget att göra åt det ändå. Så nu ska jag bara fokusera på att tänka positivt! Stort tack för peppen :)
  • Amelia84

En liten uppdatering från mig. Idag gjorde jag ju mitt första äggplock. Lite nervöst men det gick ju faktiskt mycket bättre än jag trodde. Det kändes absolut, men med lite extra smärtstillande så gick det bra! De fick ut 17 stycken ägg. Trodde jag inte efter senaste VUL, men tror dock många kan vara omogna. Är prelbokad för ET på torsdag. Så får vi hoppas att några blivit befruktade och klarat sig.

Hur går det för er andra?

• Amelia84
    Frida123123 skrev 2021-08-31 20:20:25 följande:

Skönt att höra!! Jag har gjort Äggplock 3 ggr. Dom är så professionella och duktiga på vad dom gör då oftast är det hanterbart. Dock, Tredje gången fick jag extra syre ha ha. Hyperventilerade tydligen lite. Spännande tider. Uppdatera oss gärna!

Ja, men verkligen. De är så grymma på alla sätt. Man blir så väl omhändertagen. Hehe, ja, men jag tror det är vänligt. Min BM som var med gjorde typ andningsövningar med mig då hon märkte att jag började andas snabbare.

Men RD1, vad spännande! Mindre kul med febern. Har också funderat mycket på det där. Om kroppen fokuserar på att ta hand om febern, så att embryot kan fästa i lugn och ro. Hoppas hoppas hoppas. När har du testdag?
  • Amelia84
    CarroAnd skrev 2021-09-01 05:23:03 följande:

Hej!

Hur gick ditt äggplock? Ja, jag tid otrivelle i måndags. Det ska bli skönt att sluta med sprutorna. Mina byxor är för små i midjan då jag tror jag lagt på mig vatten eller att äggen breder ut sig ;). Eller så kanske jag har ätit för mycket i höst ;).

Hur går det för dig? När har du insättning?

Hehe, känner verkligen igen det där med byxorna :D Det gick bra, var lagom nervös innan, sen när jag fick lugnande kändes ju allt toppen. De fick ut 17 ägg! Några säkert omogna, då jag hade 11 på VULet i fredags. Planerad insättning är imorgon! Så det känns ju spännande! Så nu håller jag tummarna att några blivit befruktade och klarat sig över natten.

Lycka till idag! Uppdatera oss sen hur det gick!
  • Amelia84
    CarroAnd skrev 2021-09-01 15:58:54 följande:

Hej! Ett riktigt nederlag idag. De plockade 6 ägg vilket var okej. Men min sambo lämnade två prover som resulterade i 0 spermier.

Åh nej! Vad tråkigt, så ledsen för er skull. Har det varit så tidigare med din sambos prover? Vad händer nu? Fryser man dina ägg för att befrukta senare? Massa kramar till er <3
  • Amelia84
    Inalina skrev 2021-09-01 09:04:33 följande:

oj men så bra med 17 ägg! måste ju ge hopp om att få blastocyster till frysen också tänker jag :) ! är det någon speciell anledning att de väljer att sätta tillbaka på dag 2 hos dig? jag vet att kliniker väljer dag 2,3 eller 5, spännande att höra om du får reda på befruktningsgraden idag!

Ja, jag hoppas verkligen att vi kan få någon till frysen. Jag tror de har som standard att boka in på dag 2 för att sen se vad som händer över natten. Så kliniken ringde idag och sa att 8 stycken hade blivit befruktade så de ville odla vidare. Så nu blir det insättning på söndag istället.

Hur känns det inför VUL imorgon :)
  • Amelia84
    Steeph skrev 2021-09-02 08:47:37 följande:

Nu har vi äntligen bestämt oss att vi startar ivf i oktober för att hinna med återföring innan jul och ledigheter.

Jag är på äl+10 idag och är så säker på att det inte gick vägen den här gången (2:a försöket sedan ma). Vi kör ett helt eget försök i september och sen på första mensdagen kör vi menopur 225. Känns lite surt att inte få hjälp via regionen och behöva betala allt ur egen ficka, men vill mer än allt ha ett barn och är villig att göra allt. Så jag hänger lite här i bakgrunden inför vår ivf start. Hoppas på en massa fina äggplock, embryon och plus för oss alla. Stor kram <3

Välkommen hit! :) Skönt att ni bestämt er, men såklart trist att inte få hjälp via regionen. Jag är också relativt ny i gruppen och gör mitt första försök nu. Allt är så nytt och det är så många tankar som spinner. Så denna grupp har varit så underbar att vara en del av. Man får ställa alla frågor, få pepp och hjälp att dämpa oron. Ska bli spännande att få följa er resa! Du får uppdatera oss nu när du närmar dig BIM :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021