Inalina skrev 2021-09-20 09:14:38 följande:
hejsan! tack, ja idag är 14 dagar sedan ÄP, inte tagit test sen i lördags men ska ta ett snart (har vart o köpt lite nya här i morse, förbrukade ju alla förra veckan)
men som sagt, har ju inte sett en tillstymmelse till streck så skulle bli otrolig förvånad om det dök upp nu så här sent.
på något sätt känns det som att det kommer att ordna sig ändå, och som jag sagt tidigare, man faller inte lika djupt när man redan fått ett otroligt efterlängtat barn, utan man har en ofantlig tacksamhet för henne. Jag är heller inte en person som blir avundsjuk på andra eller jämför mig med andra och det hjälper nog också till i den här processen. Men givetvis önskar man ju att livet var lite enklare på ALLA plan, men vi har alla olika utmaningar givetvis. Man inser också mer och mer vilket otroligt mirakel vår dotter är, och att vi egentligen inte fick kämpa så mycket den gången, utan 2 IVF och en FET sedan var det hon.
Hur mår du? Jag minns inte när VUL är bokat? Stor kram och tack för pepp!
Klart att det kommer ordna sig <3 Såg ditt meddelande om att du trodde du skulle uppfattas som självupptagen bara för att du redan har ett barn och vill ha ett syskon. Du är nog den minst självupptagna personen i detta forum! Du hejar på alla, du delar så mycket känslor och erfarenheter. Du verkar vara otroligt ödmjuk och omtänksam. Så bort med dom tankarna! Din önskan om ett syskon är lika viktig som vår önskan om vårt första barn! Allas resa är lika viktig <3
Jag mår bra, men jag har så svårt att förstå att jag är gravid. När man har kämpat länge och aldrig sett ett positivt test så är det så svårt ta in. Sen så är oron såklart väldigt närvarande. Så försöker ta det en dag i taget. Varje dag när jag vaknar så önskar jag att illamåendet ska kicka igång, för att göra det mer verkligt. Känns som att jag kommer få ångra det bittert! Har VUL bokat till den 7/10 så det blir första milstolpen.
Har du vart på kliniken och tagit blodprov idag?