• Amelia84

Vi som startar ivf behandling 2021

Tusen tusen tack för alla grattishälsningar <3 känns så overkligt! Men det är ju som ni säger. Just nu är vi gravida och vi kan ju inte påverka vad som händer nu framöver. Ett svagt streck är ju trots allt ett plus. Så idag ska jag bara vara glad! Stora kramar till er alla <3

• Amelia84
    Anonym1Ha skrev 2021-09-13 18:05:10 följande:

Haha ja just det, de byter ju namn! En blastocyst till mig och 2 blastocyster till frysen!

Verkligen betydligt bättre. Vi är supernöjda och det är så skönt att få känna sig nöjd just idag! Så får vi se vart de leder oss!! Snart snurrar väl tankar igång igen men inte idag!

Åh två stycken till frysen <3 det är ju helt fantastiskt resultat! Ska bli spännande att följa er resa!
  • Amelia84
    apan95 skrev 2021-09-13 18:06:24 följande:

Nej det har jag faktiskt inte. Tänker nog ta ett i morgon om mensen inte dykt upp innan dess <3

Spännande :) håller tummarna!!
  • Amelia84
    apan95 skrev 2021-09-14 08:44:27 följande:

Tog ett test i morse och nu var det helt blankt. Så antagligen har något kanske försökt fästa men inte lyckats hela vägen. Fick även lite ?brunt? på lutinuspinnen nu så antar att mensen egentligen bara vill tränga igenom.

Men visst måste man fortsätta med lutinus fram till testdagen? har ni fått mensen direkt när ni slutat sen?

Lycka till ni andra och tack för all pepp denna omgången <3

Fina du <3

Vilka oerhört tråkiga nyheter. Men en liten tröst iaf att ni har fler i frysen. Förstår att du bara vill köra igång direkt. Jag tänker att det inte borde vara något problem. Det är väl vid ny hormonstimulering som de vill att kroppen ska få lite tid för återhämtning! Hoppas hoppas att ni får köra igång direkt!

Ta hand om dig nu och unna dig massa gott! Så håller vi tummarna för nästa omgång <3
  • Amelia84
    apan95 skrev 2021-09-15 15:45:50 följande:

Mejlade min klinik i dag då jag fått mens trots lutinus och har testat negativt. fick lov att sluta med lutinus även om min testdag är på fredag och kommer därför idag att räknas som CD 1 och ska börja med letrozol igen på fredag då och nytt VUL nästa fredag CD 10 så är vi i gång inför nästa återföring! Hoppas tiden går fort & lycka till ni andra som ruvar. Kram <3

Åh vad skönt att du fick sluta med lutinus och att det blir nytt FET nästa vecka :) håller tummarna att det går vägen! Kram
  • Amelia84
    Frida123123 skrev 2021-09-15 18:25:54 följande:

Är det någon här som tar Fragmin, aj aj. Min sambo hjälper mig varje kväll. Nålen går inte riktigt in på ett lika smidigt sätt som andra injektionssprutor och svider som tusan. Har tagit det i 3, 5 vecka nu och ska fortsätta tills vul. Allt man får utstå alltså ha ha. Jag ska ta ett nytt graviditetstest på lördag för att se att det iaf går framåt. Då bör det stå 3 +.

Aj aj aj? vad jobbigt. Tog det efter min operation för ett tag sen i 10 dagar. Kom ihåg att de var riktigt jobbiga! Så känner med dig <3 När har du tid för VUL?
  • Amelia84
    Frida123123 skrev 2021-09-18 17:18:15 följande:

Tagit ett nytt grav test bara för att vara säker. Än håller det i sig. Nu 3 + på det digitala testet så det är som det ska so far. Så långt innan vul. Håller tummarna för alla ruvare, men många av er börjar närma er!

Åh så härligt att höra! Då kan man ju slappna av lite mer. Jag tog ett i onsdags där det stod 2-3. Men ska inte testa mer innan testdag som är på tisdag. Tycker att det är så svårt med symptom eftersom jag fortfarande tar Lutinus. Men har molvärk och ömma bröst. Så får se om det tar fart i nästa vecka. Hur mår du?
  • Amelia84
    Lusselelle123 skrev 2021-09-19 21:15:30 följande:

Hej, nu var det ett tag sedan jag skrev här men jag har följt tråden och vill verkligen gratulera alla som plussat!! 

Idag tog jag min första gonal-f spruta (min första IVF) och jag undrar på vilken dag ni gjort äggplock? Vilken cd/sprutdag? :) 

Hej :) Vad spännande att du är igång! Jag hade mitt äggplock på CD 13 då tog jag sprutor dag 2-10 och sen ovitrelle på dag 11.

Har du fått tid för ditt första VUL?
  • Amelia84
    Inalina skrev 2021-09-19 18:36:43 följande:

Hej, är helt säker på att det inte blev något denna gången heller tyvärr. Kan inte bryta ihop just nu då min mamma besöker så får vänta med det en vecka. Fick reda på att min bästa vän som har en pojke som är lika gammal som min flicka är gravid i v 12, allt går liksom på en gång för dem. Blev såklart jätteglad och hon har berättat att de skulle försöka nu i sommar/höst. Men vi har ju försökt med 3 IVF sen i feb och är ju rätt slutkörd här egentligen - hade så gärna delat en graviditet med henne (vi lärde känna varann som höggravida och vi o våra kids umgås typ varje vecka. Men som sagt, kan inte bryta ihop just nu, min man kom hem från sin resa idag så har inte kunnat prata med honom om allt heller med besök här så det är ett litet vakuum här just nu när jag egentligen bara vill gråta. Stor kram till dig, önskar vi kunde bryta ihop tillsammans. Kram på dig!!! Det kommer att gå till slut <3

Hej vännen! Vad tråkigt att höra att hoppet börjar dala. Vilken dag är du på nu? Hur längesen det kvar till testdag? Förstår att det måste vara så jobbigt att bara hålla inne alla känslor och hålla upp en fasad för mamma. Och sen få reda på att din bästa vän väntar barn. Ibland känns verkligen livet så orättvist! Och det är helt ok att känna det, man kan vara lycklig för någon annan samtidigt som man får sörja över sin egen situation och tycka att det känns orättvist! Jag hoppas ni får tid att prata och sörja snart och samla kraft till nästa försök, för även om det känns tufft nu så kommer ni få ett syskon <3

Stor KRAM till dig!!
  • Amelia84
    Inalina skrev 2021-09-20 09:14:38 följande:

hejsan! tack, ja idag är 14 dagar sedan ÄP, inte tagit test sen i lördags men ska ta ett snart (har vart o köpt lite nya här i morse, förbrukade ju alla förra veckan)

men som sagt, har ju inte sett en tillstymmelse till streck så skulle bli otrolig förvånad om det dök upp nu så här sent. 

på något sätt känns det som att det kommer att ordna sig ändå, och som jag sagt tidigare, man faller inte lika djupt när man redan fått ett otroligt efterlängtat barn, utan man har en ofantlig tacksamhet för henne. Jag är heller inte en person som blir avundsjuk på andra eller jämför mig med andra och det hjälper nog också till i den här processen. Men givetvis önskar man ju att livet var lite enklare på ALLA plan, men vi har alla olika utmaningar givetvis. Man inser också mer och mer vilket otroligt mirakel vår dotter är, och att vi egentligen inte fick kämpa så mycket den gången, utan 2 IVF och en FET sedan var det hon. 

Hur mår du? Jag minns inte när VUL är bokat? Stor kram och tack för pepp!

Klart att det kommer ordna sig <3 Såg ditt meddelande om att du trodde du skulle uppfattas som självupptagen bara för att du redan har ett barn och vill ha ett syskon. Du är nog den minst självupptagna personen i detta forum! Du hejar på alla, du delar så mycket känslor och erfarenheter. Du verkar vara otroligt ödmjuk och omtänksam. Så bort med dom tankarna! Din önskan om ett syskon är lika viktig som vår önskan om vårt första barn! Allas resa är lika viktig <3

Jag mår bra, men jag har så svårt att förstå att jag är gravid. När man har kämpat länge och aldrig sett ett positivt test så är det så svårt ta in. Sen så är oron såklart väldigt närvarande. Så försöker ta det en dag i taget. Varje dag när jag vaknar så önskar jag att illamåendet ska kicka igång, för att göra det mer verkligt. Känns som att jag kommer få ångra det bittert! Har VUL bokat till den 7/10 så det blir första milstolpen.

Har du vart på kliniken och tagit blodprov idag?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021