• Amelia84

Vi som startar ivf behandling 2021

apan95 skrev 2021-09-10 07:23:57 följande:

Ja precis, det har du rätt i! men allt man vill är att känna något haha!

Läst om vissa som får symtom utav Ovitrelle-sprutan just för att den innehåller ändå en viss mängd HCG, men jag kände ingenting så hoppas kanske att det är så att jag inte reagerar på små mängder..

Har funderingar på att testa i morgon RD8 just för att söndag är min BIM och känner att jag vill vara lite inställd på de ena eller de andra för att inte bli allt för chockad OM mensen skulle komma. Vet också att RD8 är tidigt att testa men antar att jag kommer göra det ändå..

har du några planer på att testa tidigare? :)

Ja, men då är det säkert så att din kropp inte är så känslig för HCG. Jag vet, det enda man vill är att känna något. När man har försökt så länge så vill man ju inget hellre än att få känna sig gravid. Det kommer vi ju få ångra bittert när vi ligger där på toalettgolvet :p

Åh vad spännande att du ska testa imorgon! Även om det är tidigt så plussar ju vissa då, så vi håller tummarna att du är en av dem och att det kommer ett plus på stickan! Så spännande :)

Jag är väldigt sugen på att testa, men ska försöka hålla mig till nästa vecka nån gång. Har egentligen testdag den 21a men kommer inte kunna hålla mig så länge.
  • Amelia84
    apan95 skrev 2021-09-10 08:23:01 följande:

Haha ja precis! Konstigt att man nästan kan längta efter att må illa. Jag blev spontant gravid för ett år sedan och märkte ingenting förutom molvärk och ont i svanken typ. men slutade tyvärr i missfall, men då förstod man ju att man ändå kan må bra!

Känns så jobbigt när man har testdag på en vardag tycker jag. lättare att hantera känslorna på helg oavsett positivt eller negativt..

Min riktiga testdag är om en vecka, alltså fredag 17/9. Hade aldrig kunnat hålla mig..:)

Beklagar verkligen missfallet. Usch, vad hemskt. Blir så ledsen för alla som behöver gå igenom det. Men då kan du jämföra lite symptom med din förra graviditet. Så utifrån det så kommer det ju bli extra spännande imorgon! Testa på helgen är ju såklart att föredra så man inte behöver hoppa in på ett möte nån timme efter testet, oavsett resultat så blir det ju svårt att hålla fokus.

Jag sitter här och är så förväntansfull inför ditt test imorgon :)
  • Amelia84
    Frida123123 skrev 2021-09-10 17:03:40 följande:

Imorgon kommer jag att ta graviditetstest, har testdag på söndag, men testar en dag tidigare. Tror jag läste att det var en till som skulle testa imorgon. Nu håller vi tummarna för oss imorgon. Så var dagen D kommen?

Åhh vad spännande! Håller alla tummar :) hoppas på två plus imorgon då!!
  • Amelia84
    Frida123123 skrev 2021-09-12 10:43:43 följande:

Testdagen är kommen och JAG ÄR GRAVID 2-3 v. Så, räknar jag rätt då är jag i 5 veckan nu.

Åh wow!!! Stort GRATTIS! Så underbart!
  • Amelia84
    apan95 skrev 2021-09-12 10:40:04 följande:

en liten uppdatering från mig.

testade i går och fick ett svagt plus med predictor early. dock tycker jag att det var på tok för svagt för ruvardag 8. Men strecket var helt klart där och rosa. ser det även i dag.

Imorse(rd9) testade jag igen men nu men någon sån där billig sticka bara, som visade såklart ingenting.

Så jag antar att något kanske försökt fästa men inte lyckats hela vägen.

Är iallafall inställd på att detta gått åt skogen och vill egentligen bara sluta med lutinus så mensen kan komma. Har BIM idag. Men får stå ut tills på fredag (testdag).

Blandade känslor här hemma. besvikelse över ett streck som ändå fanns där men hopp över 5 till som finns i frysen..

Lycka till ni andra <3

Hej fina! Jag tänker att ruvardag 8 fortfarande är tidigt. Och du fick ju ett svagt plus. Jag tycker inte du ska ge upp hoppet än, utan ge det lite tid till! Det kan ju skilja sig från dag till dag <3 Läst om flera med negativa test dag 8 för att sen få ett plus på dag 10-12 med en blastocyst.

5 till i frysen är ju fantastiskt så det är ju en skön tröst! Men än är det inte kört! Jag håller fortfarande tummarna för ett plus <3 Ta hand om dig nu! Kram!
  • Amelia84
    Inalina skrev 2021-09-12 13:18:29 följande:

Jag är på RD 4 idag med min lilla 2dagars, fick reda på igår att inget av de andra klarade sig till blastocyst så nu är det allt eller inget med denna lilla.

Jag har ju förhoppningar att det ska gå bra såklart men ingen plan B om det inte funkar :/ försöker inte tänka på det scenariot utan försöker leva på som vanligt och inte tänka så mkt..

Åh nej, vad tråkigt att de andra inte klarade sig! Men jag håller alla tummar för ditt guldägg <3

Hur mår du nu?
  • Amelia84

[quote=81373120][quote-nick]Smilla93 skrev 2021-09-12 13:38:50 följande:[/quote-nick][/quote]

Åhh <3 Stort grattis!! Vilken underbar känsla!!

• Amelia84
    Anonym1Ha skrev 2021-09-12 14:41:58 följande:

Hej brudar! Följer er i det dolda typ, nu är jag så nervös inför imorgon så behöver skriva av mig lite!! Skrev lite här vid IVF 1 som var i maj, lång stimulering, äggplock dag 23 och 1 av 5 ägg befruktades men slutade dela sig dag 2, ingen återföring.

IVF 2 startade nu i augusti. Äggplock dag 16, 17 ägg, 5befruktade och planerade ET imorgon dag 5. Förutom att det är svårt att hålla tankarna på det positiva spåret (flera gånger tänkt att nu kommer de ringa som förra gången och säga att äggen slutat dela sig, så lägger sig inte svullnaden efter äggplocket!! Är tydligt svullen om nedre delen av buken nu men inte ont och har inte gott upp något i vikt. Men tankarna snurrar så klart att det finns en risk att jag är överstimulerad och inte kommer få tillbaka imorgon för det. Förstår att ingen här kan säga hur det kommer gå men ni kanske har lite pepp att skänka <3 Har ni fortsatt varit svullna dag 4-5 efter äggplock och ändå fått tillbaka?

Grattis till plusen som dykt upp i helgen! Underbart!! Hoppas på fler snart, och att jag ska få bli ruvare för första gången imorgon <3

Hej och välkommen :) jag gjorde också min första ET med en blastocyst för en vecka sen. Jag var också svullen och hade rätt ont fortfarande efter äggplocket. Men återföringen gick enligt plan. Sen är det ju såklart väldigt individuellt. Jag var också väldigt nervös, ända fram tills att jag kom till kliniken. Men försökte att släppa på kontrollen. Det fanns ju inget mer jag kunde göra för att påverka situationen. Hela IVF processen är en känslomässig bergochdalbana. Nu när jag ruvar så är det bara att vänta och vänta, mer kan jag inte göra. Så frustrerande och tankarna pendlar mellan hopp och förtvivlan! Så mitt tips är att försöka göra något du tycker om ikväll. Ät din favoriträtt, kolla på någon bra film gör något annat du tycker om. Så håller vi alla här inne tummarna för att återföringen går enligt plan imorgon <3
  • Amelia84

Hej alla fina!

Här kommer en liten uppdatering från mig. Idag är jag på RD8 och även min BIM. Så jag kunde inte hålla mig från att ta ett test. Jag fick för första gången i mitt liv två rosa streck! Teststrecket är svagt, men det är definitivt där! Blev typ chockad, då jag imorse hade en stark magkänsla av att det inte gått vägen denna gång. Men det kom ett streck! Jag är fortfarande försiktigt positiv, då strecket är väldigt svagt och jag har ju en vecka kvar till officiell testdag. Jag ska ta ett nytt test på onsdag för att se om det blir starkare. Men just nu, oavsett vad som händer, är jag så jäkla glad att jag för första gången någonsin fått se ett två streck!

• Amelia84
    apan95 skrev 2021-09-13 12:33:11 följande:

Åååh wow! Va roligt att höra. Vad glad jag blir för din skull! Hoppas verkligen det ökar fint! <3

Tack snälla <3 jag hoppas verkligen att det går åt rätt håll!

Hur går det för dig? Har tänkt mycket på er, har du tagit något nytt test?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021