• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • AndraSladdis
    Frida123123 skrev 2021-05-09 13:23:03 följande:

Andrasladdis: Håller tummarna för dig nästa vecka, om du vill och orkar så vore det kul att höra hur det går!

Tack för tumhållningen! Ja absolut, jag ska uppdatera hur det går.
  • AndraSladdis
    Jenzia skrev 2021-05-09 20:15:56 följande:

Tusen tack! Och stort lycka till med insättningen nu i veckan

Tack, det kan behövas! Hoppas hoppas det inte blir inställt den här gången.
  • Iväntanpåivf
    Frida123123 skrev 2021-05-09 07:28:07 följande:

Det stämmer att man inte kan bli överstimulerad,

så därför blev alla överraskade när jag blev det! Men det var bra, för äggen hade bra kvalitet och jag har hört att man lättare kan bli gravid då, vilket jag ju blev

fick du göra en återföring trots att du blev överstimulerad? :o
  • Iväntanpåivf

Hej alla fina! 

Tack för ert stöd och fina ord. <3 
    Jag behövde lite distans från tankarna på ivf en stund och nu känns det mycket bättre igen.  :) 

Nu blir det nya tag med återföring nr 2 denna cykeln. Sen ska jag hetsa SU att försöka tänka utanför boxen lite :p 

Grattis igen Jenzia och Frida till era plus. Hoppas verkligen det går fint för er nu. 
    Lider tillsammans med er andra som också fick minus denna gången. <3 
    Inalina, ska du försöka i Prag igen nu?  

Nån som har tips på att få upp kvaliteten på gulkroppen och progesteronet i kroppen?  Verkar vara där jag behöver hitta nåt sätt att förbättra. 
    Tacksam för tips. 

• dasj
    Frida123123 skrev 2021-05-09 08:56:12 följande:

Till Anna84, jag har gjort tre IVF, och totalt tre insättningar. Alla med långa protokollet, läkaren lät inte alls positiv vid mitt andra misslyckande, pga min ålder 41, har endometrios, låg AMH, men tji fick de, så ge inte upp.

Bra jobbat!!

Jag och min fru, som också lider av endometrios är inne på andra försöket nu.

Första försöket fick vi ut 13 ägg, men inga befruktade. Jobbigaste samtalet nånsin...

Nu är vi inne på andra försöket och har ÄT på onsdag. Denna gång kör vi på ICSI metoden. Hoppas endometriosen inte strular till det för mycket nu
  • MeAndMyself

Vilken ruvardag har ni testat er på? När anses det egentligen va säkert? Räknar man från den dagen man gör äggplock? För i så fall är de 18 dagar mellan mitt äggplock och tills dagen jag har testdag. Känns så himla långt bort..

• Jenzia

Behöver inte oroa mig för några svaga tester iaf! Fick redan 3+ idag på klinikens testdagen (vecka 4+3). Måtte det betyda att Bullen är här för att stanna! <3

• Clemmentina
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-09 22:53:41 följande:

Hej alla fina! 

Jag behövde lite distans från tankarna på ivf en stund och nu känns det mycket bättre igen.  :) 

Nu blir det nya tag med återföring nr 2 denna cykeln. Sen ska jag hetsa SU att försöka tänka utanför boxen lite :p 

Grattis igen Jenzia och Frida till era plus. Hoppas verkligen det går fint för er nu. 

Nån som har tips på att få upp kvaliteten på gulkroppen och progesteronet i kroppen?  Verkar vara där jag behöver hitta nåt sätt att förbättra. 

Tacksam för tips. 

Skönt att du kan göra återföringen direkt! En rejäl dos d-vitamin dagarna innan återföring sägs ge starkare ägglossning och bättre gulkropp. Kan kanske vara värt att testa?
  • Jenzia
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-09 22:53:41 följande:

Hej alla fina! 

Tacksam för tips. 

Tack fina du! <3

Har du fått ta något progesterontest? Vet du att det är lågt? Har din klinik sagt nej till att du ska få testa lutinus nu vid nästa FET? Jag tycker du ska ligga på och kräva att få testa <3
  • Clemmentina
    Jenzia skrev 2021-05-10 05:58:05 följande:

Behöver inte oroa mig för några svaga tester iaf! Fick redan 3+ idag på klinikens testdagen (vecka 4+3). Måtte det betyda att Bullen är här för att stanna! <3

Verkligen starka test! :) Underbart. Nu bli att meddela kliniken och invänta ultraljud. Stort grattis igen!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021