Krizty88 skrev 2021-05-08 08:55:05 följande:
Hej!
Det låter bra att ändå testa två gånger själv (om det är det ni vill), man har ju hört många historier om att kvinnor blivit utdömda pga sitt låga AMH men sedan visst kunnat bli gravida!
Jag har gjort det långa protokollet nu under våren men har normalt AMH. Jag fick först påbörja det korta men mina äggblåsor växte ojämnt och slött. Så vi testade långa för bättre jämnhet och kontroll. Det gick mycket bättre.
Jag har inte direkt några tips, men för min del var jag lite rädd för långa protokollet men när jag väl gjorde det gick det bra. Hade lite speciell huvudvärk men den var verkligen hanterbar. Och fick lite torra slemhinnor så hade köpt en skön intimolja innan som jag använde lite, det skulle väl kunna vara ett tips kanske.
Annars försökte jag dricka mycket vatten och få mycket frisk luft och promenader. Ingen aning om ifall det hjälper haha, men det kändes bra. En fördel med långa protokollet är att man slipper en ägglossningshämmande spruta som en del tycker är lite dryg att ta. För när man börjat med sprutor så fortsätter man ist med nässprayet som lite hämmande så inte blåsorna släpper.
Önskar er stort lycka till!!
Tack Krizty88 för ditt svar. Ja, vi är jätteglada över att få testa med mina ägg åtminstone två gånger. Utifrån vad jag läst var vi ganska inställda på att vi kanske skulle få söka oss privat.
Tusen tack för dina tips! Hoppas din resa går bra ????