• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-05-10 12:47:32 följande:

Runt nästa helg hoppas jag på! :)

Hej! Hoppas att ägglossningen kommer snart för oss båda :) Enligt mina beräkningar så blir det återföring tidigast nästa torsdag för mig, men troligare är kanske att det blir på fredagen eller i helgen. Jag har inte tagit letrozol tidigare och vet inte riktigt hur kroppen reagerar. När tror du att din ägglossning kommer?
  • Annna84
    Bejby2021 skrev 2021-05-10 14:14:14 följande:

Åh...

Jag är sååå besviken just nu...

Äggplock på onsdag, mitt första..

Och tydligen så ska de göra totalfrys?

Inte fått info om det tidigare, var sååå inställd på återföring..

Jätte jätte besviken just nu.... :(

Förstår besvikelsen! Det hände mig också nu senast, men det som var positivt var att det gick ganska snabbt att få mensen vilket gjorde att cykeln inte blev fullt lika lång. Tänker att det kan vara bra för kroppen att vila lite emellan äggplock och insättning också. Har du många äggblåsor? Det i sig är ju väldigt positivt!
  • Iväntanpåivf
    Inalina skrev 2021-05-10 08:32:13 följande:
    Hejsan! Ja skönt att ta en liten timeout ibland (även om de inte blir så långa hehe) men skönt att det känns bra för dig. håller alla tummar att det ska gå bra för dig som det faktiskt gjort för många andra nu!!Hjärta

Jag har funderat lite i helgen och kommer boosta med olika vitaminer och tillskott för att göra vad som går för att förbättra äggkvaliteten. Kommer försöka naturligt (HAHA men vem vet) nu under sommaren, och även äta kortisontabletter i fall det är där mitt problem ligger för att befruktningen ska funka. funderar på att spola äggledarna en gång till (gjorde detta för 3-4 år sen och det var fruktansvärt (!!) men kanske skulle det kunna vara värt det så att man ser att de inte är blockerade..) Kanske är jag lite naiv att tänka att det skulle kunna gå naturligt men jag kände att jag behöver prova några månader i alla fall och sen förmodligen ge mig av till Prag i höst om jag inte får något resultat.Tungan ute
    Jag kommer helt enkelt göra som i mina IVF-cykler, men utan IVF ;) så kommer tillsätta progesteron efter ÄL, ta blodförtunnande och kortison i mina egna cykler istället. (och ha MASSOR med sex vilket jag känner helt har hamnat på efterkälken här hemma!!!Förvånad Stor kram! 
    <3 
    Det låter som en bra plan. Kommer kanske funka i sommar :) 
    Imponerad av ditt driv och goda humör hela tiden. Bara därför kommer det säkert funka när som helst <3

Hur får man tag på kortison och blodförtunnande?  

Ja sexet hamnar helt klart efter när man är mitt uppe i ivf-andet. :(
  • Iväntanpåivf

Åh...

jag förstår att du är jättebesviken. Detsamma hände mig. 
    Jag tröstade mig med att många påstår att det tillochmed kan vara bättre att få tillbaka en fryst blasto och större chans att det funkar. 
    Tyvärr funkade det inte för mig på första FET men nu är jag snart på väg till min andra då vi fick tre blastisar till frysen. 
    Mensen kom tillbaka ganska fort efter ÄP. 
    Hoppas du får många ägg och flera fina till frysen. <3
  • Bejby2021
    Annna84 skrev 2021-05-10 15:51:09 följande:

Förstår besvikelsen! Det hände mig också nu senast, men det som var positivt var att det gick ganska snabbt att få mensen vilket gjorde att cykeln inte blev fullt lika lång. Tänker att det kan vara bra för kroppen att vila lite emellan äggplock och insättning också. Har du många äggblåsor? Det i sig är ju väldigt positivt!

Problemet är att jag har ingen egen mens alls. Och de hinner nog stänga för sommaren innan jag kan få Fet :(

Har ca 10st, så känns konstigt att det är risk för att bli överstimulerad.
  • Bejby2021
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-10 15:57:53 följande:

jag förstår att du är jättebesviken. Detsamma hände mig. 

Jag tröstade mig med att många påstår att det tillochmed kan vara bättre att få tillbaka en fryst blasto och större chans att det funkar. 

Tyvärr funkade det inte för mig på första FET men nu är jag snart på väg till min andra då vi fick tre blastisar till frysen. 

Mensen kom tillbaka ganska fort efter ÄP. 

Hoppas du får många ägg och flera fina till frysen. <3

Tack! Jg tror ju dock att ET hade varit bäst för oss då slemhinnan är ovanligt fin hela 10mm.

Så inbillar mig att det kan ha varit en faktor som spelat in när jag fått ägglossning utan att blivit gravid.

Jag har ingen egen mens så de hinner nog stänga innan vi kan få FET :(

Ska deppa idag och nya tag imorgon.
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-05-10 08:32:13 följande:
    Hejsan! Ja skönt att ta en liten timeout ibland (även om de inte blir så långa hehe) men skönt att det känns bra för dig. håller alla tummar att det ska gå bra för dig som det faktiskt gjort för många andra nu!!Hjärta

Jag har funderat lite i helgen och kommer boosta med olika vitaminer och tillskott för att göra vad som går för att förbättra äggkvaliteten. Kommer försöka naturligt (HAHA men vem vet) nu under sommaren, och även äta kortisontabletter i fall det är där mitt problem ligger för att befruktningen ska funka. funderar på att spola äggledarna en gång till (gjorde detta för 3-4 år sen och det var fruktansvärt (!!) men kanske skulle det kunna vara värt det så att man ser att de inte är blockerade..) Kanske är jag lite naiv att tänka att det skulle kunna gå naturligt men jag kände att jag behöver prova några månader i alla fall och sen förmodligen ge mig av till Prag i höst om jag inte får något resultat.Tungan ute
    Jag kommer helt enkelt göra som i mina IVF-cykler, men utan IVF ;) så kommer tillsätta progesteron efter ÄL, ta blodförtunnande och kortison i mina egna cykler istället. (och ha MASSOR med sex vilket jag känner helt har hamnat på efterkälken här hemma!!!Förvånad Stor kram! 

Låter som ni har kommit fram till en bra plan {#emotions_dlg.flower} boosta kroppen med vitaminer, sol och förhoppningsvis lite lugn, så kommer kroppen vara fit for fight till hösten när ni äntligen kommer få ert plus Solig Inbillar mig att det alltid finns någon liten chans att det händer på egen hand med, vem vet? Får du utskrivet prog, kortison och blodförtunnande från kliniken eller finns det o köpa receptfritt?

Köpt på mig ett halvt apotek och funderar på att hitta nån att tjata till mig letrozol eller något annat ÄL stimulerande att försöka på lite på "egen" hand i väntan på hösten. Men kostar väldigt mycket att bara få tabletterna utskrivna tycker jag. Så försöker nå en vanlig MVC/gyn just nu för att se om de skriver ut sånt gratis haha.

• Lillaälta

Vårt första IVF

3-dagars embryo infördes idag och ytterligare 3 befruktades, så nervös. Har varit illamående hela dagen efter införandet, är det vanligt?

Och hur stor chans tror ni att det är att vi får något till frysen?

• Jill92

Åh...

Oj vad tråkigt. Är det pga pandemiläget eller nått sånt?Vilken klinik är du på? Vi kommer köra på SU göteborg. Är också helt inställd på att det blir insättning om allt går som det ska..
  • Frida123123

TillJenzia, jag är gärna med i ny tråd-?vi som blivit gravida genom IVF?. Någon hade frågat mig tidigare om jag ändå fick återföra trots överstimulering. Jag fick coasta (coasting), man slutar med injektioner och rider på vågen av hormoner i avvaktan på att nivån på östrogen går ner. Jag låg på 16000,efter tre dagar 30000!efter ytterligare tre dagar 18000. Jag hade inga allvarliga symptom, men gick upp 3kg, på tre dagar.

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021