• Frida123123

Vi som startar ivf behandling 2021

Undrar hur det är med alla här. Tror att det är lite sommar uppehåll för oss alla, som för mig. Själv har mensen iaf kommit efter missfallet men jag måste vänta tills nästa mens innan jag kan börja köra igång med FET. Om allt går som det ska så hoppas jag att det blir återföring mot slutet av augusti iaf.

• Frida123123

Jag fick ett svagt plus på min tidigare test dag, så minus på dag 9 behöver inte betyda något. Håll ut och ha gott mod och om det svajar, så säger du till, vi är många i samma sits, eller liknande sits, vi hejar på varandra!

• Frida123123

Till FruPhilia, nja jag skrev nog lite otydligt. Jag blev gravid sista ivf försöket men embryot slutade utvecklas och jag fick framkalla ett missfall. Detta var nu i juni. Men ingen fara, jag skrev otydligt.Väntar på FET i augusti. Nu proppar jag kroppen med vila, sol och massa vitaminer!

• Frida123123

Har dom sagt varför man måste vänta så länge? Lättare att förstå om man vet anledningen.

• Frida123123

En fråga till er som gjort FET. Jag har 6-dagars embryo i frysen. Min fråga är: Blir återföring då från positivt ägglossnings dag + 6 dagar framåt? Och om det få infaller på en lördag eller söndag, måste man vänta em månad till och hoppas på det bästa tills nästa gång? Jag ska köra i naturlig cykel.

• Frida123123

Kollade nu i informationsbroschyren som jag fick, där står det om att de har stängt lö och sö och om återföringsdagen inträffar då, så går det inte. Men det står även att man kan styra dagen med sprutor, men det kanske är i stimulerad cykel då.

Jaha, då ska man hoppas på att mensen kommer som den ska efter missfallet, att ägglossningen funkar som den ska, att jag har tjock slemhinna, att embryot klarar upptiningen, att återförings dagen ej infaller på lördag eller söndag. Ja just det sen hoppas på att det fäster, blir en graviditet etc. Puhh

• Frida123123

Förresten så har jag gjort en mensblodutredning i Aten ( på distans) och väntar på svar nästa vecka samt återkoppling från läkaren i början av sep. Ska bli spännande att se om de hittar något fel.

• Frida123123

Vad roligt att höra Truuly att det gick bra med återföringen. Häftigt det där med ruvning. Jobbigt med givetvis. Håller tummarna för att embryot vill stanna nu. Har du, eller tar du, dvs boostar kroppen med några vitaminer eller dyl?

• Frida123123

Välkommen GlitterLina! Vill du berätta lite om din bakgrund. Om du vill! Första försöket med IVF? Önskar dig lycka till nu iaf.

• Frida123123
    GlitterLina skrev 2021-08-09 16:22:37 följande:

Javisst jag kan presentera mig lite kort :)

Har fyllt 42 & har en son född -06 efter många års försök kom till med Pergotime

Sen en son född -16 med en annan pappa.

Vi har nu försökt att få ett syskon i några år men det går lika trögt som när jag va ung så i mars förra året bestämde vi oss för att bekosta Ivf behandling. Tog Gonal F & fick ut 13 ägg & fick 3 till frysen & 1 färsk Blev dock väldigt sjuk i överstimulering & lyckades bli gravid. Dock sen när första ultraljudet skulle göras så va fostret dött så fick ta cytotec.

Sen blev jag inte friskförklarad förrän några månader efter pga överstimuleringen. Men vi använde våra frysta embryon & blev gravid med alla men slutade i tidiga missfall. Sen i mars detta året betalde vi en omgång till men testade då Menopur ist för jag inte skulle bli överstimulerad

Men fick bara ut 3 ägg & ingen blev befruktad.

Så därför bestämde vi oss för att betala en sista gång innan man blir ännu äldre. Så nu kör vi Gonal -F igen. Började igår kväll. Ultraljud på fredag

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021