• GlitterLina

Vi som startar ivf behandling 2021

Hej på erHjärta
    ikväll är det dax för sprutstart med Gonal F
    jag hoppas såå för många fina ägg då jag ska få återföra 2 st
    sist ringde de ju på återföringsdagen att det ej klarat sig under natten 
    så denna sista sista gång måste det gå vägen!

• GlitterLina
    Snöoväder skrev 2022-02-07 20:35:17 följande:
    Nej, vilken mardröm att få det beskedet på återföringsdagen...
    Hoppas att du får mycket bättre resultat den här gången!
    Får man fråga varför de kommer återföra 2? Har det med tidigare resultat att göra?
    Ja det va verkligen fruktansvärt, jag skulle precis ta på mig för att gå till bussen då jag ser att det är kliniken som ringerRynkar på näsanvi hade den planeringen sist att försöka med 2 för att få större chans att kanske någon klarar sig hela vägen..
  • GlitterLina
    Snöoväder skrev 2022-02-07 21:00:17 följande:
    Men bra att du kommer få två insatta, på ett sätt får man ju hellre två barn direkt än inget, eller som du skriver större chans att en klarar sig Glad
    Jag hoppas att det ska gå bra den här omgången för dig!
    Så tråkigt när man går igenom det här och så får man inga roliga resultat...
    Tack vi hoppas det går vägen denna gång. Har gjort 3 återförande totalt. Blivit gravid alla gånger faktiskt men första blev MA & dem andra tidiga missfall. dem två sista försöken blev ju inga återförande alls.
  • GlitterLina
    Dibella skrev 2022-02-08 08:31:49 följande:

Ja, på nått sätt måste man ha en planering på nått sätt framåt, annars så drunknar jag i sorg under denna processen. Men känns redan bättre efter att han planerat in ivf omgång 4 i mars och återföring av 2 (om de nu blir några). Funderar på att försöka hitta läkare privat som skriver ut prednisolon, men känns tveksamt att någon vill ge sig in i detta, men verkar finnas läkare som tänker lite utanför boxen..

Hoppas att dom fortsätter på den linjen! Kan ni kanske "parallell jobba" lite, missfallsutredning här och planering med Olga(? förmodar jag) samtidigt, de verkar ju väldigt noggranna på O och lämnar inget åt slumpen, så kan ta en stund att planera. Hoppas ni får besked om vad de planerar snart Hjärta

GlitterLina skrev 2022-02-07 20:22:07 följande:

Hej på erHjärta
    ikväll är det dax för sprutstart med Gonal F
    jag hoppas såå för många fina ägg då jag ska få återföra 2 st
    sist ringde de ju på återföringsdagen att det ej klarat sig under natten 
    så denna sista sista gång måste det gå vägen!

Kul att ni är igång! Är det nytt protokoll eller några andra förändringar för dig sen ni körde sist? Håller verkligen alla tummar och tår för att det kommer finnas två fina embryon att återföra för er. Vi kommer också få två åter vid nästa IVF, gör att man får man upp hoppet lite. Hjärta

Vi körde 1 tillbaks med embryoglue men blev missfall ju
    så kör 2 st med embryoglue samma styrka med gonal F
  • GlitterLina

Ja vi kör privat på Nordic Ivf Göteborg 
    det va jag som tog upp det me läkarna att jag läst om embryoglue om det va nåt dem hade. Men det hade dem ej . men sa att om vi ville ha det så kunde dem beställa detta till oss. Kostar runt 3000 

• GlitterLina
    Emma1b skrev 2022-02-08 11:03:21 följande:

Är så lycklig, idag fick jag se ett tickande litet hjärta, och storleken stämde också! Vilken helt annorlunda upplevelse än vul i november när mitt MA konstaterades! Vågar dock inte helt tro att deet ska gå vägen ändå...

HjärtaVa härligt Skrattandegrattis 
  • GlitterLina
    Snöoväder skrev 2022-02-08 16:27:37 följande:
    Vi kör också privat och betalar själv, så då ska jag ta upp det inför nästa gång!
    3000 känns ju inte så farligt, med alla andra summor man lagt på detta så varför inte om det kan öka chansen 1/2% i alla fall Skrattande
    Nä precis, va gör den summan om det finns en pyttechans att det funkar Gladta upp det nästa gång
  • GlitterLina
    Jill92 skrev 2022-02-11 18:52:28 följande:

Tyvärr fick jag ett minus på stickan idag. Så tungt. Antar att det inte hjälpte alls med medicinbyte och två Embryon? Menar inte att det inte kan gå för nån annan, det hoppas jag såklart för er kör på det spåret(!) jag är bara så ledsen själv  :/ Aja nya tag. Man reser sig på nått sätt tillslut <3 

Gråter nej! så tråkigt
    kramar Hjärta
  • GlitterLina
    va på första ultraljudet igår efter spritstarten som va i måndags.
    Jag hade just nu mest ägg på höger sida där jag inte har nån äggledare & där jag nästan jämt har mest känningar.. dem största på 12 mm & på vänster sida va största på 10 mm va samma sist att jag hade flest på höger än vänster. Slemhinnan va på 6 just nu. Mitt AMH va på 6,1
    Ska tillbaks på måndag  för nytt ultraljud 
  • GlitterLina
    Emma1b skrev 2022-02-12 18:39:27 följande:

Glitterlina men de kan plocka äggen även pm du inte har en äggledare väl? Eller är jag ute och cyklar?

Jag gar testat ALLT, lergigan conp,akupunktur, armband ingefärste,postafen, att små äta, saltakex. Men ingenting verkar rå på detta illamående. Jag försöker trösta mig med att det är värt det, men när man ännu inte vågar hoppas att det ska gå vägen så är ju det svårt... jobbigast är att försöka dölja för dem jag inte vill berätta för än, hur dåligt jag mår. Bl a mina barn. 
    Förstår om ni som fortfarande kämpar för ett pluss tycker att det är ett lyxproblem, men när man är mitt i det är det ändå tufft...

Jo då absolut det går Glad
  • GlitterLina

Hej tjejer 
    skulle skrivit häromdagen men vart ledsen
    i fredags morse va jag på äggplock. Smärtsamt som jag alltid tycker. Dem fick ut 8 äggblåsor & 5 av dem innehöll ägg. Så jag skulle tillbaka nu på måndag för att återföra 2 st embryon. Men så ringer dem igår lördag & säger att av dem 5 äggen så va det bara 2 som va mogna & det va ingen som blev befruktade trots hjälp med icsi Gråter så vi betalde å gjorde allt förjäves åter igenGråter

• GlitterLina

Hjärta

tack alla ni skriver så fintGråterHjärta

blir inga mer ivfer så får önska er all lycka. Började mars 2020 & 2 år senare slutar vi
    så under pandemin hade vi något spännande att göra men slutade ju inte som vi önskade.
    kram på er & lycka till{#emotions_dlg.flower}
    Kommer nog kikar in då å då ändå..

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021