Inlägg från: Kvinna1989 |Visa alla inlägg
  • Kvinna1989

BF September 2021

Linsen8808 skrev 2021-01-09 19:15:23 följande:

Hej på er! Plussade i förrgår på BIM. Tredje försöket, första barnet för mig. Nu börjar resan!

Oj spännande, första barnet för mig också och hade BIM 6 Januari så ganska nära plussade vi.

Vad har du för symtom?
  • Kvinna1989
    Linsen8808 skrev 2021-01-10 09:57:10 följande:

Vad kul! Jag har känningar i livmodern, lite yrsel, spända och ömma bröst, bröstvårtor som mörknar, liiite lite illamående på kvällarna plus lite halsbränna. Och du? :)

Du har dom klassiska symtomen jag saknar, vilket gör mig orolig..

Mina symtom är bara kissnödig, gasig i magen, svullen, hungrig hela tiden och svårt att sova (de kan ju bero på annat iof), konstigt känsla i livmoder/mage/rygg . Mina bröst är inte de minsta ömma och mår inte sådär förfärligt illa heller, liiiiiite ibland.
  • Kvinna1989
    Linsen8808 skrev 2021-01-10 15:45:40 följande:

Men det är ju HELT olika, många känner inget alls första veckorna! Säger testet att du är gravid så är du ju det :) Hade ni försökt länge? Är det första?

Känns bara så oroligt när alla jag frågot haft ömma bröst i början :/ men du har nog rätt! Gjorde 3 olika test samma dag för att få de säker ställt, haha :D varav 1 va digitalt .

Jag tog ut min P-stav 13 Oktober, så egentligen inte så länge även om de känns så, konstigt..

Ja de är första :)
  • Kvinna1989
    My19 skrev 2021-01-10 21:49:34 följande:

Jag har varit gravid 3 ggr, detta är min 4e gång. Jag har aldrig haft några symtom överhuvudtaget förrän v7 med första, då började jag må illa, V6 med andra och illamående. Sen har jag spytt som en gris till v21. Men aldrig haft några andra symtom, inte ont någonstans, inga ömmande eller växande bröst Inge molvärk, inga förvärkar ... ingenting! Sååå man behöver inte ha massa symtom. Har två fina friska tjejer på 11 och 12 år nu! Får se hur denna graviditet blir däremot, nu när man är äldre och det gått så många år. MEN fortfarande inga symtom här, men plussade nyligen ..

Å vad mysigt med fler barn, å grattis ! :)

Jag har ändå haft en känsla före jag plussade att "nu är jag gravid jag känner de, annars är de något fel i mutt huvud" , asså utan massa "vanliga" symtom men bara en känsla, jätte svårt att förklara.. Längtar och är samtidigt nervös över mitt första läkar besök den 14:e.

Vad gör man första gången där, asså kollar läkare endast hur jag mår osv? Med tanke på att jag är så tidig i graviditen tänkte jag.
  • Kvinna1989
    My19 skrev 2021-01-10 23:35:50 följande:

Haha ja du jag vet faktiskt inte.. var ju 11 år sen sist för mig!

Haha ja de var ett tag sedan då. Men asså dom jag frågat som jag känner har inte varit hos någon läkare såhär tidigt, jag är ju i vecka 5 bara.. aja, blir ju spännande :D
  • Kvinna1989

Jag har bf 15 september om man går efter min sista mens, första barnet om allt går som de ska! :)

• Kvinna1989

Idag är jag i vecka 7+6, tiden går såå såå sakta. Har BF 15 september, det är ju en evighet tills det! :O

Och första ultraljudet, åå längtar, men är ju evighet tills de också.. haha :)

Är jag ensam om att känna att tiden går sakta?

Kommer de gå fortare senare?

• Kvinna1989
    Diosali skrev 2021-02-07 21:06:25 följande:

Var på tidigt ul idag! De såg ingenting och testade vul, men såg ingenting där heller... Antingen är jag tidigare än jag trott (och att min bakåtlutad livmoder gör att de inte kunde se) eller också är det dåliga nyheter... Så oroligt.. Ska dit om två veckor igen, men det känns som en evighet...

I vilken vecka tror du att du är? Kolla dom dit hcg värde?

Håller tummarna för dig!!
  • Kvinna1989
    Diosali skrev 2021-02-07 21:34:32 följande:

Trodde jag var i vecka 8+0, men hann aldrig få mensen från mitt förra missfall så det kan såklart diffa... Plussade 8/1! Nej de tog inget hcg :/ tack <3

Du kanske är i tidigare vecka då, ge inte upp än! :)

Jag va på akuten igår på VUL , om man räknar från mensen så va jag i vecka 8+3 igår, men enligt dom va jag i 7+6, skiljer ju inte sig så mkt men ändå. Som tur va allt bra, även om jag va säker på tvärt om, så håll hoppet! <3
  • Kvinna1989
    Poeticflower skrev 2021-03-23 09:51:34 följande:

Hej, väntar andra barnet Bf är 18 september, nu väntar jag på svar NIpt. Fick 1/104 på kub för DS. Har ni andra fått göra kub och nipt, hur har det gått?

Jag har bf 15 september:) Gjorde kub och fick risk 1/20 000 och på dom andra 1/100000, även om risken är liten så finns ju alltid risken , jag har bestämt att blir jag gravid en andra gång gör jag troligen inte kub, var så nervös över detta...

Hur har känner du/ni nu när ni fick dom svaren på Kub?
Svar på tråden BF September 2021