Inlägg från: Kvinna1989 |Visa alla inlägg
  • Kvinna1989

BF September 2021

Poeticflower skrev 2021-03-23 17:43:48 följande:

Hej, skönt för er att ni fick ändå ganska bra svar på kub!

Idag fick jag äntligen svaret och det visade sig vara normalt! :) :) Fick också veta könet, blir en pojke! Precis vad vi haft på känn! :)

Tror inte att jag kommer göra kub om jag blir gravid igen.

Har varit sjukt jobbigt att behöva vänta på svaret.

Å vad skönt! Kul att ni fick veta kön! :)

Jag är sjuuukt nyfiken på kön (båda är såklart lika välkommna!) Har en känsla på tjej men sambon har en stark känsla på att de är en kille, får se vem som har rätt.

Kommer nog heller som sagt inte göra kub en gång till om jag blir gravid igen.
  • Kvinna1989
    Snöflingaan skrev 2021-04-09 19:35:32 följande:

Hej!

Jag väntar 3e barnet med bf 26 september.

Jag är i v 15+3 och har känt av bebis sedan några dagar tillbaka nu, gissar på att jag har moderkakan i bakvägg den här gången. Det är säkert lillen i magen du känner också, är ju en ganska vanlig tid att kunna börja känna något <3

Skönt med bara en vecka kvar till rul! Jag förstår din oro, har känt samma alla gånger, man får försöka lugna sig med att de allra flesta barn föds friska även om det är naturligt att känna oro. Själv har jag 4 veckor kvar tills mitt rul vilket känns som en halv evighet.. ska dock till mvc v 18+1 och lyssna på hjärtljud, men det känns lååååååångt bort det med så jag hoppas tiden ska gå fort nu :)

Jag är i vecka 17+2. Lyssnade på hjärtljuden igår hos mvc som åter igen slog 155-157 , så underbar känsla! Har RUL först den 10 maj, evighet ju!

Har ni haft mycket symtom och har ni symtom nu?

Jag har haft suuuuuper lite och haft en lätt graviditet hittils tydligen och många skulle tydligen va avundsjuka sa dom på mvc när jag berättade min oro över att jag har haft så lite symtom. Borde försöka lära mig njuta mer av detta! Längtar så sjukt mkt till bf, känns också som en evighet haha :)
  • Kvinna1989

Hur går de för er alla med bf i september? :D

Har ni känt mycket rörelser/sparkar?

Vet ni kön?

:)

• Kvinna1989
    Plutten90 skrev 2021-05-12 07:14:25 följande:

Full rulle med med sparkar/rörelser här på den lilla prinsen i magen????

Väntar en pojke????

Visst är de mysigt :D jag har en väldigt aktiv liten tjej i magen, känns skönt att veta att allt är bra! Kul att sambon även kan se vissa sparkat genom magen, trodde de kom senare men man kunde börja se dom ca 1 vecka sedan.
  • Kvinna1989
    Plutten90 skrev 2021-05-13 07:14:45 följande:

Såg nu att de blivit massa frågetecken i mitt inlägg, konstigt då jag inte skrivit de????

De är så mysigt att både maken och mina andra barn kan se sin lillebrors sparkar/rörelser.

Och så underbart skönt att man hela tiden vet att allt är bra.

När är du beräknad i september?

Ja så mysigt:)

Jag är beräknad 15 september. Längtar så mycket, känns som en evighet till september men om man tänker i månader så låter de lite. De är mitt första .

När är du beräknad? :)
  • Kvinna1989
    Plutten90 skrev 2021-05-13 13:04:12 följande:

Jo de känns som en evighet kvar. Väntar nr 4a

Är beräknad den 5 september

Säkert super kul för barnen med ett till syskon.

Lite tidigare iaf. Får hoppas tiden går fort!
  • Kvinna1989
    socute skrev 2021-06-05 22:10:12 följande:

Halloj. Länge sen nu! Vi väntar en liten tjej. Å herregud vad aktiv hon är. Det är 4e barnet för mig men 1a för min sambo. Jag har 3 pojkar sedan tidigare så det ska bli så underbart med en liten tös! Fler med aktiva bebisar? 8 september är hon beräknad!

Hejsan! Väntar också en liten tjej, mitt första barn. Samma här, så aktiv . Eftersom allt är så nytt för mig googlade jag till å med "kan bebisen i magen vara för aktiv" och frågade på mvc till å med, men de är bara ett tecken på att bebisen mår bra tydligen, kände mig lite dum med en sån fråga men man lär sig :D

Hur mår du/ni andra just nu? Har ni haft mycket eller lite symtom?
  • Kvinna1989
    Plutten90 skrev 2021-06-06 07:51:07 följande:

En aktiv pojke här.

Hade länge illamående i början av graviditeten och väldigt trött.

Mår bättre nu utan illamående, dock drabbats av foglossning, vilken gör att man ja har väldigt ont vissa dagar när jag går och är fortfarande lite trött.

Ush låter jobbigt. Jag har haft en väldigt lätt graviditet. Men de kanske blir jobbigare till slutet (?).

Längtar verkligen till bf!
  • Kvinna1989
    Plutten90 skrev 2021-06-26 15:06:03 följande:

Allt bra här. Är i vecka 30 (29+4) själv?

Härligt att höra. :) Hur har sommaren gått hittils? Har du haft varmt där du bor?

Jag är i vecka 29 (28+3). Jorå, de är bra . Värmen gör så jag får sammandragningar, men dom har inte vart "farliga" hittils iaf :) sen svettas jag super mycket, speciellt på nätterna. Men annars går de bra :)
Svar på tråden BF September 2021