• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Hwden
    Juney skrev 2021-01-06 09:27:56 följande:

Jag är 26, blir 27 i år. Det blir vårat första barn om allt går vägen :) Jag tänker att det omöjligt kan vara så stor skillnad om man är 27 eller 31, men förstår att man nojjar ändå. Jag hittar något nytt varje dag att nojja över xD Kommer bli knäpp på det här.. Har oxå haft MF innan. Håller tummarna att allt går bra.för er :)

Ja jag tänker så också, men det är ju säkert individuellt också!

Jag med, hopplös känner man sig ibland - men tror att även om man kunnat släppa sorgen av MF:et innan så sätter det ju sina spår i att man oroar sig för att det ska hända igen. Håller tummarna för er med <3 :)
  • Hwden
    Juney skrev 2021-01-06 09:31:58 följande:

Någon annan som börjat plågas av illamående? Kom som ett brev på posten när jag gick in i v. 6. Än så länge är det överkomligt, så hoppas det inte blir så mycket värre xP

Fick ordentligt ont i magen igår kväll, med stickande känsla i vänster sida. Så är så orolig för att jag ska få ett nytt MF... Hoppas jag bara nojjar :-I

Vad har ni andra för symptom hittills? :)

Någon annan som har BF 7/9 som jag? :)

Jag har haft smått illamående men absolut inte mycket, svårt att nästan avgöra för att jag vill eller för att jag mår illa. Hoppas det kommer. Mycket illamående tyder på högt stigande hCG-värde så jag skulle välkomna det!<3

Haft lite molande värk i magen till och från, speciellt när jag rör mig mycket & ömma spända bröst, samt blir väldigt trött till & från. Och lite illamående kommer ibland när jag är hungrig, vilket jag typ är precis hela tiden men mår inte illa på morgnarna. Och att behöva kissa, precis hela tiden!:D

Jag har telefonsamtal från min gynekolog imorgon bitti, då ska jag förhoppningsvis få ta hCG-värde för att följa det.

Håller tummarna för att se vad de ligger på & att det höjs snabbt!
  • josen
    Juney skrev 2021-01-06 12:24:06 följande:

Samma här! Och jag har för vana att alltid lukta på typ allt innan jag äter, typ om jag plockar ut mjölken ur kylen måste jag lukta så den är fräsch (fast jag gjorde det igår och datumet inte gått ut..) och har märkt nu att vissa lukter mår jag väldigt illa av nu :-I Och den juice jag alltid dricker smakar nu surt och inte alls som vanligt.. Jag ska ut på praktik snart för att få klart min examen, hoppas kunna genomföra den utan allt för mycket illamående :-I. Men än så länge går det okej, får behålla maten och kan äta även om det inte känns så xD

Vad typiskt! Jag är glad att jg får behålla maten än så länge. Vad pluggar du till?
  • lairam
    Juney skrev 2021-01-06 09:31:58 följande:

Någon annan som börjat plågas av illamående? Kom som ett brev på posten när jag gick in i v. 6. Än så länge är det överkomligt, så hoppas det inte blir så mycket värre xP

Fick ordentligt ont i magen igår kväll, med stickande känsla i vänster sida. Så är så orolig för att jag ska få ett nytt MF... Hoppas jag bara nojjar :-I

Vad har ni andra för symptom hittills? :)

Någon annan som har BF 7/9 som jag? :)

Jag har kräkts mycket med båda barnen fram till vecka 20 ungefär med båda barnen, förväntar mig att det blir samma nu, men än så länge mår jag bara illa när jag borstar tänderna eller är hungrig.

Utöver det fryser jag mycket och konstant!

Jag hade också ont i sidan igår, man blir ju nojig såklart!
  • Juney
    Hwden skrev 2021-01-06 15:18:31 följande:

Jag har haft smått illamående men absolut inte mycket, svårt att nästan avgöra för att jag vill eller för att jag mår illa. Hoppas det kommer. Mycket illamående tyder på högt stigande hCG-värde så jag skulle välkomna det!<3

Haft lite molande värk i magen till och från, speciellt när jag rör mig mycket & ömma spända bröst, samt blir väldigt trött till & från. Och lite illamående kommer ibland när jag är hungrig, vilket jag typ är precis hela tiden men mår inte illa på morgnarna. Och att behöva kissa, precis hela tiden!:D

Jag har telefonsamtal från min gynekolog imorgon bitti, då ska jag förhoppningsvis få ta hCG-värde för att följa det.

Håller tummarna för att se vad de ligger på & att det höjs snabbt!

Jag har haft problem med illamående typ halva livet så jag hoppas det inte blir värre xP Jag mår inte heller direkt illa på morgonen, utan det kommer och går. Blir bättre efter jag ätit. Jag är mer törstig än hungrig :P
    josen skrev 2021-01-06 15:46:00 följande:

Vad typiskt! Jag är glad att jg får behålla maten än så länge. Vad pluggar du till?

Förskollärare :P
    lairam skrev 2021-01-06 16:02:11 följande:

Jag har kräkts mycket med båda barnen fram till vecka 20 ungefär med båda barnen, förväntar mig att det blir samma nu, men än så länge mår jag bara illa när jag borstar tänderna eller är hungrig.

Utöver det fryser jag mycket och konstant!

Jag hade också ont i sidan igår, man blir ju nojig såklart!

Stackare!! Har du mått illa "från start" då ända till v. 20? Vilken vecka är du i nu? :)
  • Anonym3323
    Nube skrev 2021-01-04 19:30:26 följande:

Tack! Och grattis till dig med :) Har ni en dotter eller son nu? Hur tänker du kring förskola för ert barn? Min son på 10 månader är tänkt att börja i augusti men det blir väldigt nära till bf.. jag skulle också börja jobba igen i september :D men det är ju tidigt än och jag har haft två missfall innan så vill inte planera alldeles för mkt än.

Vi har en son som föddes i mars <3 förskola är inte enkelt, vi har bara sökt privata förskolor som ligger närmast där vi bor och kommer inte få plats under 2021 som det det ut just nu. Vi hade tänkt skola in också i augusti, men nu när man blir hemma ett tag till så kanske vi löser det så eftersom det ändå är pandemi fortfarande och fortsätter säkert så hela året. Vi får se, vill helst inte söka kommunalt bara för att byta sen heller. Svårt! Jag du l nytt jobb under mammaledigheten nu faktiskt, så jag började jobba 25 % i december nu. Jobbar hemifrån så det funkar väldigt bra! :D känner igen med MF och inte ta något för givet. Jag försöker hålla mig lugn nu bara. Den här graviditet är hittills inte så lik som när jag väntade sonen. Mår bra hittills och glömmer att jag är gravid nästan, hehe. Visst har jag varit lite illamående till och från men går inte ens att jämföra med förra gången vid den här tiden. Kissnödig och lite mer kräsen med maten nu som förra gången, annars inget speciellt.. har du några symptom ännu?
  • Norrlänning86

Hej allihopa! :)

Jag plussade idag på bim. :)

Så är typ beräknad till 15 september.

Är 34 år och har två barn. En som fyllde 4 i oktober och en som blir 3 nu i januari. :)

• lairam
    Juney skrev 2021-01-06 19:30:31 följande:

Jag har haft problem med illamående typ halva livet så jag hoppas det inte blir värre xP Jag mår inte heller direkt illa på morgonen, utan det kommer och går. Blir bättre efter jag ätit. Jag är mer törstig än hungrig :PFörskollärare :PStackare!! Har du mått illa "från start" då ända till v. 20? Vilken vecka är du i nu? :)

Jag är bara i vecka 5 än så länge. Har kräkts från vecka 6-7 och fram till 20. Efter vecka 20 mådde jag jättebra med första barnet. Med andra mådde jag fortfarande illa en hel del hela vägen men det var skönt att iaf sluta kräkas så ofta!
  • barnlängtan2021

Hejsan! Jag plussade den 3 januari. 27 år gammal och första barnet :) Försökt sen augusti 2019 och fick hjälp med att få igång ägglossning med tabletter och sprutor. Ska ringa och boka in ett tidigt ultraljud imorgon :)

• AnonymAH

Hej all!

Jag är 29 år gammal, min partner är 33 i nästa vecka. 
    Vi fick missfall för 2 månader sedan i vecka 6.
    Nu på första försöket tog det sig igen och jag plussade på BIM -4.
    Beräknad till 11:e september. Hoppas verkligen att allt går bra denna gången. 

Svar på tråden BF September 2021