• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • lairam
    Anonym3323 skrev 2021-01-08 15:24:58 följande:

Haha känner igen det med första! I skrivbordslådan på jobbet hade jag ett litet skafferi med olika kex, nötter osv :P

Jag och en kollega var gravida samtidigt med 2 månader mellan. Och vi delade kontor. Vi hade kunnat öppna affär där inne! Haha! Fanns ett stort lager med allt möjligt i våra fönster!
  • Norrlänning86

Ja roligt med fler norrlänningar :) såg dig nu i fb gruppen :)

lillainna skrev 2021-01-08 15:23:23 följande:

Okej, norrbotten här, Piteå :) kul att hitta nån mer är högre upp i landet :)

• Hwden
    barnlängtan2021 skrev 2021-01-07 19:36:08 följande:

Okej, varför tar du blodprover för det? :)

Jag har haft 3 graviditeter (1 avbruten för länge sedan & två MF
    barnlängtan2021 skrev 2021-01-07 19:36:08 följande:

Okej, varför tar du blodprover för det? :)

Jag har 3 tidigare graviditeter (1 avbruten för 3 år sedan & 2 MF 2019) där jag haft en alldeles för låg ökning av hCG-värdet, det ska öka markant & helst fördubblas på 48h och jag har legat jääätte lågt (från 81 till 94 på MF) & innan ca 3000 med några hundra i ökning (vecka 6 är ref.värdet 1500-53000). Så det grundar ju till en viss oro för mig och med en blödning på vänstra äggledaren vid MF & Endometrios så vill de följa mitt hCG-värde samt VUL beroende på vad ökningen av hCG- värdet säger.

Men hade hCG 11400 igår & tar nya provet på måndag så hittills är det positivt!<3
  • Hwden
    Ängamat skrev 2021-01-08 11:03:36 följande:

Får kanske köpa ett sånt, men känns inte superviktigt att ha koll på datum, kommer ju få ett bf-datum i samband med ultraljud längre fram.

Hur tänker ni kring att boka tid hos MVC? Jag funderar på att höra av mig nästa vecka, för sist jag skrev in mig fick jag vänta väldigt länge för att få tid.

Nej sant, jag tänkte mest kul att följa veckorna.

Jag pratade med MVC igår och fick tid 26/1 - men hon sa att det är svårt med inskrivningstider generellt så skulle ringa så snart du kan för att få en tid. :)
  • barnlängtan2021
    Hwden skrev 2021-01-08 20:43:24 följande:

Jag har haft 3 graviditeter (1 avbruten för länge sedan & två MFJag har 3 tidigare graviditeter (1 avbruten för 3 år sedan & 2 MF 2019) där jag haft en alldeles för låg ökning av hCG-värdet, det ska öka markant & helst fördubblas på 48h och jag har legat jääätte lågt (från 81 till 94 på MF) & innan ca 3000 med några hundra i ökning (vecka 6 är ref.värdet 1500-53000). Så det grundar ju till en viss oro för mig och med en blödning på vänstra äggledaren vid MF & Endometrios så vill de följa mitt hCG-värde samt VUL beroende på vad ökningen av hCG- värdet säger.

Men hade hCG 11400 igår & tar nya provet på måndag så hittills är det positivt!<3

Jaha okej, håller tummarna för dig nu då! :)
  • Sockerikaffet

Jag plussade på nyårsafton och får bf 11 september. Det är vårt första barn och det känns så himla spännande och som att vi har en fantastisk hemlighet för resten av världen. Jag känner inte så mycket än förutom förstoppning och mycket rapar. Igår var jag hos barnmorskan på det första hälsosamtalet och det gjorde att det känns lite mer verkligt. Nu hoppas jag att allt går som det ska!

• SofflanSofflan

Hej!

Min första graviditet. Gick in i vecka 7 idag. Wow vilken känsla det är men samtidigt så läskigt. Mitt illamående är inte alls kraftigt, inte spytt en enda gång.

Ska till Barnmorskan den 19 Januari.

Vet ni om man gör ett ultraljud på inskrivningssamtalet, eller hur verifierar hon att man fortfarande är gravid? Hade gärna velat se bebis ju! Kram till er alla

• Norrlänning86

Jag tror det mer är ett hälsosamtal hos bm första gången och man brukar inte få göra ultraljud. :/ om man inte har någon speciell anledning så får man vänta till kub eller rutinultraljudet vid 20 veckor. Så vill man kolla tidigare kan man ju boka in ett privat. :) lycka till :)

SofflanSofflan skrev 2021-01-09 07:35:10 följande:

Hej!

Min första graviditet. Gick in i vecka 7 idag. Wow vilken känsla det är men samtidigt så läskigt. Mitt illamående är inte alls kraftigt, inte spytt en enda gång.

Ska till Barnmorskan den 19 Januari.

Vet ni om man gör ett ultraljud på inskrivningssamtalet, eller hur verifierar hon att man fortfarande är gravid? Hade gärna velat se bebis ju! Kram till er alla

• lonelygirl92

Hej på er!

Plus på stickan imorse så jag hoppar in här :) andra barnet och beräknad BF 19 september. Har en son sen innan som precis fyllt 1 år :)

Finns det någon fb grupp för oss med BF september?

• Dunisar

Hej!

BIM på måndag. Lovat mig själv att inte göra test innan det! Svårt... men nu är jag snart där.

Haft molande värk bak i ryggen och stickningar/ilningar ÄL+4 och två dagar framåt. Sen nån gång då och då.

Vi får se, blir BF runt 20/9 om jag är gravid.

Detta är isåfall barn nr 3, en född 15 och en 17. :)

Svar på tråden BF September 2021