• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Hwden
    Juney skrev 2021-01-03 18:49:59 följande:

Lite kvälls-nojjor :P Hoppas ni inte tycker det är to much info xd

Jag har haft ett tidigt missfall innan denna graviditet, vilket yttrade sig efter sex. Jag tror inte det hade något samband, utan kollar jag i efterhand de symptom jag loggat i NC så var det på gång tidigare (ordentligt smärtsam "mensvärk" dagarna innan bla). Men blir ändå orolig nu när jag känner lite spändhet/molvärk i nedre delen av magen ett par timmar efter att vi hade sex idag :I Så nu är jag såklart orolig för att det ska bli ytterligare ett tidigt missfall.. Går in i v. 6 imorgon.

Absolut inte för mkt info för mig, jag förstår verkligen din oro då jag varit med om samma.

Och vi går båda in i vecka 6 imorgon ^^

Upplevt samma förut men som jag förstod då efter att ha kollat upp pga samma oro så kan det vara så att det blir lite spänt så som du beskriver efteråt men det är inga som helst problem att ha sex under graviditet, med vissa undantag som man då får av läkare om du kikar på 1177.se.

Under mina missfall så kom det smått över några dagar innan det blev den ordentliga smärtan. Jag visste om det redan innan det hände pga hCG-värdena som följdes.

Jag tror du kan vara lugn även om jag verkligen förstår dig, kanske om något ha lite lugnare sex för att minska obehaget & oron efteråt för din skull :)
  • Juney
    Hwden skrev 2021-01-03 21:20:48 följande:

Absolut inte för mkt info för mig, jag förstår verkligen din oro då jag varit med om samma.

Och vi går båda in i vecka 6 imorgon ^^

Upplevt samma förut men som jag förstod då efter att ha kollat upp pga samma oro så kan det vara så att det blir lite spänt så som du beskriver efteråt men det är inga som helst problem att ha sex under graviditet, med vissa undantag som man då får av läkare om du kikar på 1177.se.

Under mina missfall så kom det smått över några dagar innan det blev den ordentliga smärtan. Jag visste om det redan innan det hände pga hCG-värdena som följdes.

Jag tror du kan vara lugn även om jag verkligen förstår dig, kanske om något ha lite lugnare sex för att minska obehaget & oron efteråt för din skull :)

Tack snälla! Känns sååå mycket lättare att läsa att det finns fler som mig xP Vi tar det väääldigt lugnt, även om jag känner oro så känns det inte som rimligt att inte ha sex på 9 månader xD Jag tror ju egentligen inte det är någon fara, men man blir ju så nojjig!! Man vill ju sååå gärna att det ska gå vägen <3
  • bullen88

Hej. Här är en till som har bf i september :) Väldigt tidigt än, bara i v 4 (går in i 5) Är dock väldigt orolig då jag hade ett missfall i Juni :( Jag har ett problem som gör mig lite rädd, så vill gärna fråga om någon har/har haft samma... I vanliga fall ca 1 vecka innan mens, samt typ 1 vecka efter brukar jag har jätte ont MELLAN benen, alltså runt klitioris (blygdläpparna) Och har nu haft så sen igår och hela dagen idag.... Är det någon som haft så medans du varit gravid?? Är de normalt?? Är så rädd om de skulle vara tecken på att missfall är på väg :( Sist jag fick missfall så hade jag inte såhär iaf, utan bara vanligt ont i magen (som jag hade hela tiden dessutom) 

• Nube
    Anonym3323 skrev 2021-01-03 08:44:52 följande:

Grattis! <3 vad kul med en till som har så rätt, vår första blev precis 9 månader. Vi hade planerat och hoppas på att få ett syskon tätt. Jag hade inte alls mina aningar att jag var gravid denna gång, kände inte någonting knappt förutom lite mensvärk. Nu har jag blivit mycket tröttare och somnade vid 8-9 varje kväll. Men inget illamående att tala om som förra gången, trodde jag hade skrivit upp mer än vad jag hade gjort, men verkade som jag började må riktigt illa och spydde runt vecka 6-7 förra gången. Nästa vecka är det v 6 så peppar peppar än så länge :D

Tack! Och grattis till dig med :) Har ni en dotter eller son nu? Hur tänker du kring förskola för ert barn? Min son på 10 månader är tänkt att börja i augusti men det blir väldigt nära till bf.. jag skulle också börja jobba igen i september :D men det är ju tidigt än och jag har haft två missfall innan så vill inte planera alldeles för mkt än.
  • josen

Hej! Jag hoppar gärna också in här.

Vad roligt att läsa om alla era graviditeter! Jag är gravid för första gången så det känns lite konstigt men jättekul. Jag plussade i lördags och gick in i vecka 6 idag. Har (enligt min app) också BF den 5:e.

• ensamgravid

Hej! Jag hoppar också in här:) enligt mina beräkningar är bf någonstans mellan 2-5/9 ?? Kan tredje barnet. Kan någon snälla skriva till mig i meddelande hur jag kommer med i Facebook gruppen ? Skulle va kul att följa fler :)

• Rafagåva

Hej vad roligt att vara med här :)

Jag plussade igår på cb digitalt. Det stod "Gravid 2-3veckor",så är nog snart i v. 5.

Jag har ett barn sen tidigare och denna lille/lilla är sååå efterlängtad. Så tacksam till GUD <3.

Vill gärna vara med på fb gruppen så har skickat ett DM :).

Grattis till alla som plussat!

• lillainna

Hej! Hoppar gärna in här om man får!

Plussade den 4/1 och har bf 12/9, om allt går vägen. :)

Vi har 2 barn sen tidigare, en snart 3 åring och en 1 åring. Vi ville ha barnen tätt och detta blir vår sista.

Skulle vara jättekul att följas åt :)

• Hwden
    josen skrev 2021-01-04 21:27:43 följande:

Vad roligt att läsa om alla era graviditeter! Jag är gravid för första gången så det känns lite konstigt men jättekul. Jag plussade i lördags och gick in i vecka 6 idag. Har (enligt min app) också BF den 5:e.

Grattis! Vad kul med ännu en till som har BF 5:e ^^

Det här blir också första om allt går som det ska för mig :) <3
  • Hwden
    josen skrev 2021-01-04 21:27:43 följande:

Grattis! Vad kul med ännu en till som har BF 5:e ^^

Det här blir också första om allt går som det ska för mig :) <3
    lillainna skrev 2021-01-05 20:36:03 följande:

Hej! Hoppar gärna in här om man får!

Plussade den 4/1 och har bf 12/9, om allt går vägen. :)

Vi har 2 barn sen tidigare, en snart 3 åring och en 1 åring. Vi ville ha barnen tätt och detta blir vår sista.

Skulle vara jättekul att följas åt :)

Grattis! Wow vad häftigt med så tätt mellan dem, fantastiskt för dem som syskon men full rulle med alla när de är så i unga åldrar & tonåren!^^
Svar på tråden BF September 2021