Juney skrev 2021-01-03 18:49:59 följande:
Lite kvälls-nojjor :P Hoppas ni inte tycker det är to much info xd
Jag har haft ett tidigt missfall innan denna graviditet, vilket yttrade sig efter sex. Jag tror inte det hade något samband, utan kollar jag i efterhand de symptom jag loggat i NC så var det på gång tidigare (ordentligt smärtsam "mensvärk" dagarna innan bla). Men blir ändå orolig nu när jag känner lite spändhet/molvärk i nedre delen av magen ett par timmar efter att vi hade sex idag :I Så nu är jag såklart orolig för att det ska bli ytterligare ett tidigt missfall.. Går in i v. 6 imorgon.
Absolut inte för mkt info för mig, jag förstår verkligen din oro då jag varit med om samma.
Och vi går båda in i vecka 6 imorgon ^^
Upplevt samma förut men som jag förstod då efter att ha kollat upp pga samma oro så kan det vara så att det blir lite spänt så som du beskriver efteråt men det är inga som helst problem att ha sex under graviditet, med vissa undantag som man då får av läkare om du kikar på
1177.se.
Under mina missfall så kom det smått över några dagar innan det blev den ordentliga smärtan. Jag visste om det redan innan det hände pga hCG-värdena som följdes.
Jag tror du kan vara lugn även om jag verkligen förstår dig, kanske om något ha lite lugnare sex för att minska obehaget & oron efteråt för din skull :)