• linnea12533

    Varmaste vinteroverallen

    Vill ha era erfarenheter: vilken är den varmaste vinteroverallen?

    Min dotter är så frusen av sig. Hon blir 2 år nu i vinter.

    Har en nordbjörn men tycker inte den håller måttet riktigt. Älskar den i utseende annars.

  • Svar på tråden Varmaste vinteroverallen
  • TvillingmammaVästgöte

     Jag köpte alltid två Reima Tec overaller till mina tvillingar till 30% rabatt i januari, till året därpå. Sen sålde jag dem efter en säsong till halva priset, på så sätt blev det inte så dyrt.

  • LittleSunshine84

    Isbjörn of sweden! Deras underställ är också toppen :)

  • Fliselisan

    Tyvärr är det väl så att priset är lite talande för overallens kvalitet. Och vissa barn fryser lättare än andra.

    Jag skulle nog också säga Gneis eller Isbjörns overaller, men har även haft polarn&pyrets och någon från Didrikssons av lite tjockare modell som varit bra. Just nu är det 50% rea hos Isbjörn och säkert många andra också.

    Mindre barn rör sig ju oftast inte lika mycket som en 4-5 åring så satsa på en tjock overall, med både underställ (ull eller polyester) och vanliga kläder om det inte är för många plusgrader.

    Sen är ju både skor och vantar viktiga för att barnet inte ska frysa, och mössan. Ta en med öronlappar eller kanske en balaklava av tjockare modell om barnet accepterar det.

  • Nattviol

    Kanske inte helt svar på frågan egentligen, men jag har märkt att jag och ena barnet är likadana - fryser vi om händerna så fryser vi gärna om resten av kroppen också. Så även ett par bra vantar skulle jag tipsa om!

    Efter mycket googlande på varma vantar för ett par år sedan hittade jag Tornedalens textil och deras vantar. Det är nog de bästa vantarna jag ägt! Skall jag säga nåt negativt så är jag egentligen en som gillar tumvantar med "fingervantar" innuti och dessa är rena tumvantar. Men det är så varma och goa! 

     

Svar på tråden Varmaste vinteroverallen