Anonym (bonus) skrev 2020-12-30 02:17:31 följande:
Råkade bli så för inget hände när jag tryckte så jag tryckte igen och helt plötsligt var det 2. mitt fel. Tänker såklart inte lämna min sambo som jag älskar och väntar barn tillsammans med.
Anonym (Peter) skrev 2020-12-30 01:13:21 följande:
Hur pratade ni om att göra med hans tidigare barn när ni planerade för ert kommande TS?
Vad har ändrats eftersom du nu inte verkar nöjd?
Vi pratade inte om det. Det borde vi såklart gjort men trodde ju inte det skulle bli några problem eftersom 4 bara brukade vara här vh och när sambon ville hitta på nåt speciellt eller hans föräldrar ville träffa sitt barnbarn. Det var jag nöjd med.
Vilken idiotisk jämförelse. För det första vill jag bara ha ett barn, och för det andra, om det skulle bli fler skulle de vara helsyskon, inte halvsyskon som 4 är.
Som jag skrev ovan "valde" jag inte 4, när jag och hans pappa blev ett par var 4 mycket mindre hos sambon. Det är bara de senaste 2-3 månaderna det varit vv. Självklart behöver bebisen mycket mer uppmärksamhet när den kommer, och jag och sambon behöver få bonda med den ifred. Han säger att han blev deprimerad när hans första kom, och att det säkert är därför de inte har en närmre relation idag också, så självklart måste det ju undvikas att han får det igen = vi behöver mycket egentid med bebisen i början.
Anonym (Hmm...) skrev 2020-12-30 00:20:11 följande:
Håller med. Fruktansvärt bedrövligt! Dessutom har den genomusla farsan valt fel tant som morsa ännu en gång. En häxa som vill få bort hans förstfödda barn för hennes ofödda avkomma.
Ja ts, låt mamman (eller om det är 2 mammor?) ta hand om barnen så de får en trygg och bra uppväxt. Betala underhållet själv då om farsan vägrar. Du är snart ensamstående morsa själv och kommer ha din unge på halvtid - garanterat! Sen kommer nästa kärleksbarn med nästa ras han hittar.... Suck, bedrövligt som sagt!
Det är samma mamma. Vi har gemensam ekonomi så det är ju jag som betalar underhållet lika mycket som han gör för bebisen, och det skulle ju vara samma sak för 4åringen också. Tror knappast jag kommer bli ensamstående, vi är helt rätt för varandra och sambon säger att han absolut inte skulle vilja gå igenom en sådan separation igen som han hade med sitt ex.
till alla: tänker inte diskutera hur bra pappa min sambo är. Jag vet att han kommer vara en jättebra pappa till vårt egna barn annars hade jag ju aldrig skaffat barn med honom. Han anstränger sig till och med för att åka och träffa sin bebis från tidigare, flera gånger i veckan fast han behöver stå ut med sitt ex då.
Det är en självklar jämförelse. Din sambo har redan två barn, som behöver honom även när han får ett tredje. Du tänker helt fel att ni två ska vara i en bebisbubbla medan han lägger undan sina tidigare två barn på en hylla. Ska inte 4-åringen få känna att han fått ett syskon? Om ni envisas med att ni ska få "bonda" med nya bäbisen ifred, ja, då är sambon en usel pappa för sina äldsta två barn och du en usel bonusmamma.
Kanske blir din sambo en bra pappa för ditt barn, men du är helt nöjd med att han är en dålig pappa för sina andra två barn?
Du verkar också övertygad om hans ex är hemsk. Hur kan du veta det, du har ju bara hans ord på det? Men det är förstås bekvämast för dig att tro det.
Om ni separerar så blir det dig han kommer att kalla hemsk för sin nya. Nej, ni har inga planer på att separera nu men du har ingen aning om hur det blir i framtiden.
Jo, du valde att bli bonusmamman när du valde den här mannen. Att det fungerade bra när du bara behövde träffa 4-åringen varannan helg var ingen garanti för framtiden. Tänk om mamman blir sjuk, då får de bo på heltid hos er. Den nuvarande ettåringen ska väl också bo hos er då.
Nej, ni behöver familjeterapi. Ni är en bonusfamilj, ingen kärnfamilj. Pappan behöver lära sig bli en bättre mer närvarande pappa till ALLA sina barn. Du behöver lära dig att inkludera dina bonusbarn i familjen.