Inlägg från: Anonym (Sara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sara)

    Varför får endast 10% av männen på dejtingsidor all uppmärksamhet?

    I ett forum där peraonligheten är svår att uttrycka så lär utseendet spela stpr roll liksom "ytligare" saker, som jobb, fritidsintressen och hur man uttrycker sig i text.

    Att ha förmåga att uttrycka sig charmigt och intressant i text i kombination med att presentera intressanta foton där man ser lagom snygg ut, är nog ett bra framgångsrecept på nätdejtingsidor.

    Sen kan ju andra saker spela roll, som var man bir tex. Bor man i en liten ort kan det ju bki avårare av sånda skäl.

  • Anonym (Sara)
    neverpreggo skrev 2021-01-04 16:07:03 följande:

    Läste lite i den andra tråden. Upplägget på den där gruppen låter helmärkligt och jag som kvinna skulle inte posta i gruppen utan skicka PM istället. Är inte ett dugg för sk "populära killar",ofta för ytligt för mig.


    Jag tänkte sammma sak och tror jag föreslog det som skäl till ts i den andra tråden. Skriver man öppet så är det väl för att kommentera en rolig kommentar eller liknande. Vill man ha mer personlig kontakt känns det enklare med ett pm

    Men ts, hela upplägget för gruppen är ju väldigt ytligt. Så har du emot att man går på utseendet så är det nog inte rätt forum för dig. Varför är du ens med där?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (90/10) skrev 2021-01-04 16:13:25 följande:

    Det är precis som du säger. Ett litet fåtal män får uppmärksamhet. Samtidigt får nästan 100 % av kvinnorna uppmärksamhet.

    Testade att lägga upp en kvinnlig profil utan bild och info. Trillade omgående in meddelanden.


    Vad säger det då? Att vissa män inte bryr sig minsta lilla om vem de skriver till? Anser du det vara positivt?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (90/10) skrev 2021-01-04 16:28:35 följande:

    Min erfarenhet är att många män försöker med allt och alla. De skriver även till kvinnor vars önskemål de inte på något sätt uppfyller.

    Desperation.


    Ok. Personligen har jag lite svårt att förstå poängen. Chansen att någon svarar en när det är så uppenbart att man inte har något som helst intresse av den person man skriver till måste ju vara extremt liten.

    Ts är ju upprörd över attkvinnorna bara bryr sig om utseendet och inte bryr sig om andra saker. Dessa män bryr sig alltså inte ens om utseendet, utan ingenting spelar roll. Hur charmad blir man av det?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Kent Clark) skrev 2021-01-04 16:32:36 följande:

    Antingen att de är desperata för de får så lite respons överhuvudtaget, eller att män ger fler kvinnor en chans att visa vem dem är? 

    Eller att män är mer ute efter sex och helt utsvultna!


    Ökar man sina chanser att "få" sex om man tydligt visar att man inte bryr sig om vem tjejen är, att det enda som spelar roll är att hon är av kvinnokön?

    Jag tycker att det borde minska chanserna.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Kent Clark) skrev 2021-01-04 17:08:10 följande:

    Det handlar om mänsklighetens överlevnad detta! Det är väl värt flera trådar! Internetdejting är framtiden men det måste ske en förändring. Detta går inte längre! Tack för ditt förra arbete förresten.


    Menar du att det finns risk att det föds för få barn på grund av att tjejer bryr sig om killarnas utseende?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Kent Clark) skrev 2021-01-04 17:10:50 följande:

    Nu verkar det som du utgår från att män inte skriver nåt med innehåll. Vad ska man svara en kvinna som bara skriver "Goddag" i sitt inlägg med ett urläckert foto på sig tycker du? Det finns inte alltid så mycket att gå på. Men det är klart det är många män som bara skriver nåt helt ointressant också.


    Om man skriver till någon som bara har ett foto får man väl anta att det är fotot som är intressant och som gör attman väljer att skriva?

    Om man skriver till någon som man inte vet något om, som vare sig har en profiltexten ller en bild och inte fyllti någon anann info än att hon är en kvinna kan det ju jnte vara något som gör denna intressant annat än just könstillhörigheten?

    Jag utgår inte från att männen inte skriver något med innehåll. Detär ju irrelevant. Det jag reagerade på varför de skrev till någon som de jnte visste något annat om än att det är en kvinna. Jag kan inte se poängen med det (utifrån mannens synvinkel). Jagfick då svaret att orsaken skulle vara attde är desperata efter sex. Jag tyckte det lät ologiskt eftersom chansen att någon väljer att svara på ett sånt meddelamde måste vara minimal och chansen därmed nästan obefintlig att det skulle leda till sex. . Jag har väldigt svårt atttro att särskillt många svarar på ett meddelande som inte är till dem utan som är skrivet till en fullständigt anonym person ochdär man själv är helt utbytbar. Vem blir charmad av det?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Kent Clark) skrev 2021-01-04 17:14:55 följande:

    Ja, om för  många kvinnor vill ha samma man och inte vill dejta andra män som är mindre snygga så blir det kanske för få barn till slut. Såvida inte dessa män är villiga att göra många kvinnor gravida och inte bryr sig om att stadga sig med en. Men antar att kvinnorna vill ha en partner och en relation.


    Nu ser det ju inte alls ut så idag utan de flesta har en partner nån gång under livstiden. Dessutom ökar ju möjligheterna att få barn utan relationer. Så jag tror inte du behöver oroa dig för mänsklighetens fortlevnad. (Inte av den orsaken i alla fall).
  • Anonym (Sara)
    Anonym (90/10) skrev 2021-01-04 18:55:38 följande:

    Att skriva ett meddelande och skicka till 100 kvinnor kvickt gjort.

    "Tjenna tjejen,, hur e läget? Ligger i soffan och e så jävla trött..körde ben ikväll,,imorgon kommer jag inte upp ur sängen? ?!!. Tränar du eller??. Vore Nice å ses $$!!"

    Som man är du körd utan ett hunnit utseende. Går inte att kompensera bra text med sämre utseende. Sedan finns det såklart undantag och de är få.


    Jag skrev om att jag inte förstod poängen med att skriva till en person som vare sig har foto eller någon som helst profiltext, alltså en helt tom profil,. Jag förstår inte den poängen mer för att det går fort.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Kent Clark) skrev 2021-01-04 18:49:46 följande:

    Om du är ute på en fest då pratar du aldrig med någon där för du vet inte något mer om dem? Låter inte helt troligt... Det är samma sak här, man skriver ofta till personer för man är nyfiken på vem dem är och vill lära känna dem mer och se om man har personkemi.

    Förr i tiden när bara textchatter fanns så var ALLA helt anonyma med bara ett namn. Folk skrev till alla möjligt och började prata med varann och en del funkade man med och andra rann det bara ut i sanden. Jag tycker inte det är konstigt alls. Det som är lite konstigt är dock att så många kvinnor skriver till de allra snyggaste männen, medan så få skriver till alla andra män.


    Jag har aldrig varit på en fest där en person vare sig syns eller hörs.

    Hur kan man vara nyfiken på en person om man inte vet något annat om personen än att det är en kvinna? Vad är det att vara nyfiken på? Uppriktigt nyfiken på svaret på det.

    Jag tänker att det bör finnas något hos den personen som hör en nyfiken, om det än är någpt så litet som ett trevligt leende eller en annorlunda frisyr. Något litet som gör en hyfiken på jist den personen.

    Dessutom tror jag att det är få kvinnor som svarar en man som skriver innan hon ens hunnit lägga in nån info i profilen, just av de skälen jag skrev ivan. Hom vill ju att killen ska vara nyfiken på henne. Inte skriva till henne enbart för atthon är kvinna.

    Så dels förstår jag inte poängen, och dels tror jag inte att det ger något alls.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (90/10) skrev 2021-01-04 22:30:22 följande:

    Men det handlar ju om desperation. Ex. Någon skriver att den vill träffa icke-tatuerad man och trots det skriver många tatuerade män därför de är desperata efter någon respons från vem som helst. Tänk krogen där fulle Johnny frågar tio brudar om de vill dansa, men ingen vill dansa och Johnny blir ensam.

    Han har heller inte varit selektiv. Så fungerar största flertalet män. Tro inte att du är någon unik den andre valt ut att ta kontakt med.


    Jag tänker att även om man är desperat borde man väl gå på det som har störst chans att ge resultat? Att tydligt visa tjejen att man inte bryr sig om vare sig hur hon ser ut eller hur hon är som person lär skapa väldigt små chanser om ens några. Bättre att vänta till tjejen lagt ut en profil tänker jag, då ökar man sina chanser i alla fall.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Kent Clark) skrev 2021-01-04 23:24:25 följande:

    Jag förstår inte att du inte förstår att man kan vara nyfiken på en person man inte vet något om? Det är ju desto större anledning till att vara nyfiken. Man gör ju ett litet omdöme utifrån hur personen ser ut, men jag är allmänt nyfiken på människor och om en år på en fest så är det väl inte så konstigt att man pratar med folk som står nära även om man inte vet nåt om dem eller ens känner nån attraktion. Man kan ju träffa nya vänner på det viset.


    Ok. Jag tycker att det är rätt märkligt att kasta sig över någon på en dejtingsida och skriva innan personen ens hunnit lägga upp något på sin profil. Menar du att de män som gör så på dejtingsidor kastar sig över män på samma sätt, för " man kan ju träffa nya vänner på det sättet""?

    Att prata med människor som man tex hamnar bredvid på en middagsbjudning är en helt annan sak. Du ser ingen skilnad däremellan alltså? Intressant.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Kent Clark) skrev 2021-01-04 23:46:40 följande:

    Om en person inte har nåt i sin profil på en dejtingsida så skulle jag fundera på varför den är tom och inte kontakta för det är liksom normen där att inte skriva till tomma profiler (eftersom nästan all har nåt i sina profiler). Men förr så var jag ofta på chatter (innan dejtingsidor fanns) och där är det bara ett namn man ser och kan välja börja prata med den personen utan att veta nåt om den. Jag träffade några via den vägen och blev vän med flera online. 

    På ett sätt är det bättre att man inte vet så mycket om personen, eller ens vet hur den ser ut. Man blir mindre dömande då och lär känna en persons personlighet före man vet hur den ser ut eller vad den jobbar med osv...


    Nu hamdlade ju den tråd i tråden som jag skrev i just om att kvinnor ofta får många meddelanden på dejtingsidorna innan de ens hunnit lägga upp profilen ordentligt samt får meddelanden som inte alls matchar deras profil. Och det var det jag hade svårt att förstå. Samt undrade om den som skrev det ansåg det vara positivt. Att det finns andra typer forum med andra upplägg är ju en annan sak.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Kent Clark) skrev 2021-01-05 00:35:08 följande:

    Desperata män antar jag.


    Jo precis, det var ju det svaret jag fick. Och då var ju min tanke att även om (eller egentligen i synnerhet om) man är deseprat efter att träffa någon borde man ju välja den metod som ger störst chans att träffa någon. Och att skriva till någon där det är uppenbart attman inte bryr sig om vem personen är så länge hon är en tjej tror jag är ganska chanslöst. Det var just det som var min fundering.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Kent Clark) skrev 2021-01-08 11:43:49 följande:

    Ja det är ju lite min teori också, fast att en del kvinnor vill ha det, inte alla (det är ju trots allt bara en bråkdel av alla kvinnor som reagerar på inlägg jämfört med män). Eftersom man bara har foton i stort sett att gå på där så är de män med det snyggaste/manligaste utseendet högst i rang, för de ser ut att ha det. IRL kan andra män få högre rang för de kan visa sig ha en personlighet osv som ger högre rang.


    Varför kan det inte handla om att de väljer dem helt enkelt för att de är snyggast?

    Jag kan verkligen inte se det konstiga i att om det är en sida där man i princip bara kan presentera sig via bild så är det de som är snyggast enligt rådande normer samt har intressanta foton på andra sätt som får mest uppmärksamhet. Vad ska man annars gå på?

    De som inet är så utseendeintresserade befinner sig knappast på en sån sida över huvud taget.

    Menar du att alla kvinnor som lägger upp bilder på den sidan får exakt lika mycket uppmärksamhet oavsett hur de ser ut eller vilken typ av bilder de har?

    Om det nu är så att alla kvi nor får lika mycket uppmäsrksamhet oavsett bild och utseende men bara de snyggaste männen får uppmärksamhet alls så finns det väl många orsaker som lpter rimligare än den du föreslår. Tex

    - Att det är ett snävare utseendeideal bland män än kvi nor

    - Att kvinnor är böttre på att visa sig på ett fördelöaktigt sätt på bild och har bättre förståelse för vad män uppskattar än tvärtom.

    - Attmän skriver slumpmässigt till "alkt och alla" som nån varit inne på tidogare för att de tror attde ger bäst resultat. (Men att kvinnor inte tror att skriva till många ger bäst resultat).

    Att kvinnorna pådenna sida skullelägga en massa engamegmang på attfundera över vad andra kvinnor på sidan kan tänkas tycka om dessa män och askiva till dem som de tror att flest skriver till enbart baserat på det låter väldigt långsökt. Eller hur du nu tänker att de går tillväga för att lsita ut vem som står högst i rang.

    Sen tvivlar jag faktiskt på att det inte är nån skillnad bland kvinnorna. Att alla kvinnor får lika mycket uppmärksamhet. Jag tror att de som uppfattas som snyggast/sötast/intresssanst på sina bilder får mer uppmärksamhetän andra oavsett kön.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Gem) skrev 2021-01-08 12:48:21 följande:

    Du kan ge mycket information utöver utseende såsom exempelvis yrke och livsstil.

    Det finns en hel industri där ute som går ut på att lura pengar av kvinnor via dejting sajter och deras strategi är ganska enkel. Att framställa sig som en man med mycket bra ställt, intressant livsstil och helt ok utseende, som plötsligt av ena eller andra anledningen inte kommer åt sina tillgångar och behöver hjälp.

    Hur kommer det sig att dessa män som inte ens bor i Sverige är mycket mer framgångsrika.än gemene man i Sverige. Jo, för att de framställer sig själva som framgångsrika och sociala.


    Att det finns olika typer av bedragare är en märklig förklaring i sammanhanget.

    Att man går på utseende yrke och andra ytliga saker är väl inte alls konstigt på en sådan sida? Vad ska man annars gå på?

    Och varför skulle orsaken till att kvinnor skriver rill snygga män med i tressanta yrken, inte kunna vara att de gillar snygga män med i tressanta yrken? Och o de skriver till män med pe gar att de gillar män med pengar?

    Varför sku,le de bero på hur dessa män rangordnas av andra män/kvinnor.

    Men det är klart att det finns en mindre grupp män/kvinnorso gärna vill ha en partner som de kan visa upp för andra ochdär det är mer intressant vad andra tycker än vad man själv tycker. Men den gruppen är knappast så mycket större bland kvinnor än män så att den skulle kunna förklara den skillnad som ts beskriver på sin sida (även om det är olika attribyt hos män/kvinnor som ger status bland dessa personer).
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Gem) skrev 2021-01-08 13:11:02 följande:

    Nej, det är inte konstigt att kvinnor går efter framgångsrika män. Det är i högsta grad rationellt och rätt.

    Kvinnor väljer män med hög social och ekonomisk status. Även manliga och symmetriska drag är attraktiva. Detta vet man då det forskats mycket på det. Om man nu tvivlar på forskningen är det bara att sticka ut huvudet och titta ut genom fönstret. Jag fattar ärligt talat inte hur detta kan ha undgått någon.


    Och det finns också forskning som bevisar att de väljer dessa framgångsrika män för att de står "högt i rang"?

    Jag ifrågasatte inte att framgpngsrika mön ör populära jag ifrågasatte att kvinnor skulle välja snygga män på ts sida enbart för att de stod högt i rang. Jag tror att kvinnorna i fråga faktisk uppskattar att männen är snygga, har ett intressant yrke osv inte att de endast bryr sig om vad andra tycker om det (hur de står i rang).

    Och som sagt - detfinns kvinnorsom väljer män för att "visa upp" precis som detfinns män som väljer kvinnor av det syftet. Men det är inte så många fler kvinnor som gör det att det skulle förklara skillnaden på ts sida.

    Om det nu stämmer att männen uppskattar alla kvinnor på ts sida likvärdigt medan kvinnorna bara väöjer 10% ( vilket jag i och för sig inte tror stämmer) tror jag attdet finns rimligare förklaringsmodeller för det än att kvinnor skulle välja män baserat på vad andra kvinnor och män tycker om männen i fråga.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Kent Clark) skrev 2021-01-08 15:55:14 följande:

    Antaligen för de vet inte vad introvert betyder! Många tror det handlar om att man är socialt missanpassad, att man inte vet hur man för en konversation. Det betyder det inte alls. Det betyder att man föredrar att vara själv mer än att vara ute bland folk. Många introverta kan vara bättre socialt sett för introverta är ofta mer intelligenta och förstår hur man för ett vettigt samtal. 


    Så du menar att egentligen gillar tjejer introverta killar, men de säger sig ogilla dem eftersom de inte veta vad det är?

    I så fall borde det väl knappastinnebära ett praktiskt problem. Man hår väl oftast på hur folk faktiskt är, mer sällan går man runt med ett formulär och ber folk beskriva om de är i trovertaeller ej.

    För övrigtså tycker jag att diskussionen om introvert/extrovert är extremt rolig. Nästan alla som pratar om det menar attde själva är introverta ochdå betyder det gärna att de är mer inlyssnande och förstående än andra, medan deras motpoler de extroverta är ytliga och som du skriver nu mindre intellegenta och inte förstår hur mankan föra vettiga samtal.

    Det verkar rent generellt finnas en väldig förvirring kring vad introvert/extrovert är. Och verkar ofta användas för att förhöja sitt eget sätt att vara.
  • Anonym (Sara)
    Nocturne2542 skrev 2021-01-09 17:01:02 följande:

    Alltså, klart att pengar är bra att ha - det ger dig fler möjligheter, men hög social status är det enda du egentligen behöver för att vara attraktiv hos kvinnor. En kvinna bryr sig bara om hur du får henne att känna sig - om du konstant får henne att skratta så tårarna rinner så kommer hon strunta totalt i din inkomst (eller ditt utseende).

    Jag har sett en 39årig socialbidragstagare få till det konstant med unga vackra kvinnor - han var bara en otroligt skön och rolig person helt enkelt.


    Är det verkligen social status som spelar roll då?

    Att gilla en person för att den får en att känna sig sedd och för att man har roligt i dennes sällskap är ju inte samma sak som att man gillar den för dennes sociala status. Det låter ju snarare som tjejerna gillar dessa killar för deras personlighet, humor och sätt att bete sig mot tjejerna i fråga.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Kent Clark) skrev 2021-01-10 12:04:22 följande:

    Du skriver att du vet att de flesta inte är så, men du skriver också att 100% av massor av män du träffade frågade om trekant till slut. Så då kan man ju fundera på vad det kommer sig att 100% av männen varit så, när de flesta män inte är på det viset? För det finns många kvinnor jag sett som skrivt samma sak att de bara träffar män som bara tänker på sex osv. Samtidigt har jag också läst och träffat kvinnor som säger sig nästan aldrig stött på såna män. Om du vill undkomma såna män är det väl värt att fundera på vad orsaken är, utan att börja prata om skuldbeläggande som flyttar fokuset på själva problemet. För det är inget skuldbeläggande.


    Varför ska hon fu dera över det. Hon ör ju gift ochsöker vad jag kan förstå i gen sexpartner nu, så hon har ju ingen praktisk anledning attfu dera över det.

    Se inlägget som ett svar på den fråga du ställer i tråden istället. En delförklaring på varför kvinnor tar färre kontater än män på nätet. En delförklwring till det skulle ju kunna vara att mönga män har svårt att bemöta en kvinna som aktivt söker sex via nätet på det sätt som hon vill bli bemött. Därför slutar hon ta spna kontakter. Du tror inte att det kan vara en delförklaring till din frågeställning?

    Jag tycker att deta låter helt rimligt, då man tom får konstiga förslag när man inte söker sexpartners eller ens skrivit till personen i fråga. Jag tycker att detlåter som en helt rimligt orsak till att många kvi nor blir försiktiga med att ta kontakt. En del kvinnor skippar ju nötdejting helt av den orsaken.
Svar på tråden Varför får endast 10% av männen på dejtingsidor all uppmärksamhet?