Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

    Ni som gjort sen abort pga avvikelse/missbildning

    Jag beklagar det du varit med om, verkligen.

    Men jag tänker att du behöver hjälp att bearbeta det du varit med om, du bör kunna få en kontakt vbia MVC.

    För tyvärr är vården så otroligt ansträngd att de inte kommer att ge vård där det inte är medicinskt befogat. I min region är läget så ansträngt nu att de dels lägger patienter i sköljar och personalutrymmen. Livsnödvändiga operationer ställs in! Människor dör för att vården kollapsar.
    Vårdpersonal går in i väggen, blir långtidssjukskrivna efter ett år av orimlig övertid. Kvarvarande personal omplaceras och man kallar in alla som tänkas kan. Ändå är läget så fruktansvärt allvarligt i vården.

    Jag förstår dig verkligen att du skulle behöva få ordentlig diagnostik. Men det är ju allra sämsta läge just nu. Därför tror jag att det bästa du kan göra i den här situationen är att få en kontakt där du bearbetar dina erfarenheter.

  • Anonym (.)
    Anonym (Fler?) skrev 2021-01-15 09:55:57 följande:
    Jag vet allt det där, jag är en av de i vårdpersonalen som du beskriver, som sliter röven av mig för andra människors hälsa...

    Jag fick inte ens kub i min förra graviditet då jag inte hade några risker. Ok fine. Att min bror varit med om samma sak och jag har downs syndrom i nära släkt gjorde inte heller att jag fick. Köpte Nipt privat och visade friskt barn, ändå blev det som det blev. Därför önskar jag att jag får alla möjligheter som finns att slippa göra ett sent avbrytande igen!

    Frågan var mer om någon annan fått annan diagnostik erbjuden i nästa graviditet? Har du varit med om det och kan tillföra den infon?!
    Det är tråkigt att det är så, att vi inte kan ge den vård människor behöver. Men det är resultatet av att vi väljer skattesänkningar före välfärd och då måste var och en ta sitt ansvar att inte kräva överkonsumtion av den vårs som inte finns. Speciellt vårdfolk som vet vad det handlar om.

    Ja, jag har erfarenhet. Blev beviljad IVF/PDG.
Svar på tråden Ni som gjort sen abort pga avvikelse/missbildning