Inlägg från: Anonym (Kan bero på) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kan bero på)

    Har incelmän legitima intressen?

    Anonym (M) skrev 2021-01-09 16:03:44 följande:

    Och kan tilläga att de ytterst få kvinnor som lever i ofrivilligt celibat blir inte utåtagerande som manliga incels tenderar att bli.


    Det kan bero på.

    1. Normerna är olika för män och kvinnor.

    2. Kvinnor brukar ha lägre intresse för sex än vad män kan ha.

    3. Det är oftast lättare för kvinnor att ha sex än för män.

    4. När kvinnor vill ha sex men inte får det kan det handla om att de får ligga om de ligger med vem som helst men de inte får ligga med just den personen.

    Inte att de allstå skulle bli bortvald av alla(känslan).

    5. Kvinnor som inte vill ligga väljer troligen överlag bort de män som de inte tycker håller måttet. Att välja bort olika personer pågrund av man inte anser kvaliten är bra borde vara lättare att hantera än om man blir bortvald istället.

    6. Ilskan emot kvinnor kan handla mer än om just sex och man tycker kvinnor har bland annat orättvisa fördelar för i samhället etc

    7. Män som är oskulder i hög ålder kan behandlas dåligt i samhället.
  • Anonym (Kan bero på)
    Faile skrev 2021-01-15 23:50:55 följande:

    Enligt ditt resonemang är det alltså biologiskt? Män kan inte styra sina köttsliga lustar helt enkelt? Fast det spelar egentligen inte roll. Sex med en annan människa är inte en rättighet. 


    Vadå inte spelar någon roll? Det går tycka olika saker är orättvist fördelat även om det inte är en rättighet enligt lagen.

    Dessutom om sex inte är en rättighet så borde det gälla för andra situationer när det handlar om sex också och det tydligt att det snarare används som en förevändning emot män i ofriviligt celibat.
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Kan bero på) skrev 2021-01-16 14:13:38 följande:

    Vadå inte spelar någon roll? Det går tycka olika saker är orättvist fördelat även om det inte är en rättighet enligt lagen.

    Dessutom om sex inte är en rättighet så borde det gälla för andra situationer när det handlar om sex också och det tydligt att det snarare används som en förevändning emot män i ofriviligt celibat.


    Allstå något som staten ska ansvara för.
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (X) skrev 2021-01-16 14:49:19 följande:

    ?


    Allstå om det nu skulle handla om att sex inte är en rättighet så borde det göra det för andra situationer när det också handlar om sex.
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Kol) skrev 2021-02-14 21:18:43 följande:

    Tycker du letar ursäkter. Att det skulle vara svårt att få kvinnor är rent nonsens imo. Iaf om man har intelligens nog att klara ett vanligt jobb. Men som med allt annat är det enklare att inte ens försöka. Det svåraste är att faktiskt göra det som krävs.

    Instämmer i att det krävs en större mansrörelse men det finns faktiskt redan konstruktiva mansrörelser som fokuserar på hälsa, träning och relationer. Det är bara att haka på.

    Angående Peterson har han många bra råd som alla män bord följa.


    Det är inte alls så att det är lika lätt att klara av ett vanligt jobb som att få kvinnor.
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Kol) skrev 2021-02-14 21:18:43 följande:

    Tycker du letar ursäkter. Att det skulle vara svårt att få kvinnor är rent nonsens imo. Iaf om man har intelligens nog att klara ett vanligt jobb. Men som med allt annat är det enklare att inte ens försöka. Det svåraste är att faktiskt göra det som krävs.

    Instämmer i att det krävs en större mansrörelse men det finns faktiskt redan konstruktiva mansrörelser som fokuserar på hälsa, träning och relationer. Det är bara att haka på.

    Angående Peterson har han många bra råd som alla män bord följa.


    Vad är din källa på att få kvinnor är som ett vanligt jobb?
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Kol) skrev 2021-02-14 21:18:43 följande:

    Tycker du letar ursäkter. Att det skulle vara svårt att få kvinnor är rent nonsens imo. Iaf om man har intelligens nog att klara ett vanligt jobb. Men som med allt annat är det enklare att inte ens försöka. Det svåraste är att faktiskt göra det som krävs.

    Instämmer i att det krävs en större mansrörelse men det finns faktiskt redan konstruktiva mansrörelser som fokuserar på hälsa, träning och relationer. Det är bara att haka på.

    Angående Peterson har han många bra råd som alla män bord följa.


    För att exempelvis få ett förhållande med en kvinna kan det krävas att man har ett jobb för att de ska bli intresserade plus annat.

    Ett vanligt jobb är snarare då bland annat lättare än att få en kvinna borträknat handikappade som inte kan arbeta
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Kol) skrev 2021-02-14 21:31:19 följande:

    Dessa män är för mesiga och har för låg status.

    Ska man lyckas som jag gjorde tar det år av daglig träning. Att utmana sig själv fysiskt och psykiskt. Att bygga upp sig själv fysiskt och psykiskt till att bli den man man vill vara.

    Man måste förändra sin personlighet i djupet och dessutom klättra i den sociala hierarkin. Det kräver mycket hårt arbete och jag genomgick sjukt många extremt pinsamma situationer under denna process. Men när man väl är färdig är man fysiskt, psykiskt och socialt stark. Största skillnaden märkte jag faktiskt när jag klättrade i karriären. Då blev jag intressant på riktigt för många kvinnor.

    De flesta är män är dock lata och fega och är inte beredda att lägga ner de år av hård träning som jag faktiskt gjorde för att nå mitt mål.


    Det blir ologiskt när du säger att få kvinnor är som att man skulle klara av ett vanligt jobb när du samtidigt säger att det krävs mycket hårt arbete att förändra dig själv.
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Kol) skrev 2021-02-15 21:00:39 följande:

    Fast du läser ju inte vad jag skriver. Alla kan få kvinnor om de vill. Det är inte svårt om man bara lägger ned det arbete som krävs. Många män är bara för lata och bekväma.

    De sitter hellre still än jobbar för att sedan hoppa in k offerrollen. Så oerhört tragiskt att många män blivit som kvinnor och ständigt skyller sina problem på andra istället för att ta ansvar och lösa problemen.


    Det stämmer ju inte.

    Alla kan inte alls få det om de lägger ner tid på det.
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Kol) skrev 2021-02-15 21:00:39 följande:

    Fast du läser ju inte vad jag skriver. Alla kan få kvinnor om de vill. Det är inte svårt om man bara lägger ned det arbete som krävs. Många män är bara för lata och bekväma.

    De sitter hellre still än jobbar för att sedan hoppa in k offerrollen. Så oerhört tragiskt att många män blivit som kvinnor och ständigt skyller sina problem på andra istället för att ta ansvar och lösa problemen.


    I så fall med din logik så är för de kvinnor som har låga löner bara för de är lata och de kan ändra på sig.
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Kol) skrev 2021-02-15 21:00:39 följande:

    Fast du läser ju inte vad jag skriver. Alla kan få kvinnor om de vill. Det är inte svårt om man bara lägger ned det arbete som krävs. Många män är bara för lata och bekväma.

    De sitter hellre still än jobbar för att sedan hoppa in k offerrollen. Så oerhört tragiskt att många män blivit som kvinnor och ständigt skyller sina problem på andra istället för att ta ansvar och lösa problemen.


    Det är ju inte ens lika många kvinnor som män....
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Kol) skrev 2021-02-15 21:00:39 följande:

    Fast du läser ju inte vad jag skriver. Alla kan få kvinnor om de vill. Det är inte svårt om man bara lägger ned det arbete som krävs. Många män är bara för lata och bekväma.

    De sitter hellre still än jobbar för att sedan hoppa in k offerrollen. Så oerhört tragiskt att många män blivit som kvinnor och ständigt skyller sina problem på andra istället för att ta ansvar och lösa problemen.


    Känns som du försöker smutskasta på män som lever i ofriviligt genom att säga att det skulle bero på lathet.
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Sätt igång.) skrev 2021-03-01 21:39:50 följande:

    Du ger intrycket av att kvinnorna skulle ha något att göra med mäns misslyckanden när det kommer till relationer när du hela tiden måste prata om hur orättvist det är att kvinnor ha lättare att få ligga än män. Jag försöker förklara för dig hur det uppfattas av omgivningen och varför hela debatten får helt fel fokus hela tiden. En orättvisa är en orättvisa men man kommer ingen vart genom att bara gnälla om det. Som jag redan skrivit så är livet fullt av orättvisor och det är inte bara incells som upplever orättvisor. 

    Du kan inte jämföra lönefrågan med oförmåga att skapa relationer med det motsatta könet. Lön är något man behöver för att ha tak över huvudet och mat på bordet. Sex eller förhållande kan man klara sig utan. Att vara socialt obegåvad, blyg eller oattraktiv för det motsatta könet är inget man kan lagstifta bort som man kan göra med orättvisor i arbetslivet. 

    Kan du förklara för mig på vilket sätt det hjälper er att fokusera så mycket på orättvisan i frågan? På vilket sätt bidrar det pratet till något positivt? Jag försöker få dig att förstå att du/ni måste flytta fokus. Snälla svara på den här frågan! Har ältandet lett till några framgångar än så länge? 

    Och nu kör du med den där mentaliteten igen. Lika bra man ger upp, lika bra man går och dör. Tror du att sånt där snack kommer att vara till någon hjälp? Sånt där snack får folka att bli irriterade och anti. Är det vad du/ ni vill uppnå?

    Vad är det med mina råd som är så upprörande? Varför tar du mina tips om att starta någon slags mansjour/ förening för incells som kan erbjuda hjälp som kritik och något som inte ens är vart att försöka med? Varför är det så jobbigt att få tips som innebär att göra något produktivt? Jag förstår inte varför du/ ni avfärdar allt som innebär något slags engagemang direkt. 

    Du är som en vägg. Du är totalt stängd för nya idéer och tar inte in ett ord av någon skriver. Du återgår gång på gång till samma punkt. Att göra något om och om igen och förvänta sig ett annat resultat är vansinne. Om du vill ha förståelse och bli lyssnad på, varför är du inte beredd att ändra hur du lägger fram det du vill ha sagt? Eller är det så att du bara är intresserad av att älta? 

    Om jag vill jobba för någon slags förändring så kan jag ju inte utrycka mig på ett sånt sätt att hela diskussionen får fel fokus gång på gång. Man kan inte ändra på andra människors beteenden. Man kan bara ta ansvar för sitt eget beteende.   


    Trots att sex inte ska vara nödvändigt jämför hel del kvinnor, kvinnliga orgasmglappet med lönegappet, allstå rätt till sex som leder till orgasm under sex för kvinnor.

    Du säger troligen det för du gynnas att säga att sex inte är nödvändigt när män missgynnas sexuellt, men du tycker antagligen att det är okej att säga kvinnliga orgasmglappet har med andra diskriminering som exempelvis lönegappet att göra.
  • Anonym (Kan bero på)

    Att sex är ingen mänsklig rättighet gäller även kvinnorna för samma sak kan inte vara en rättighet baserat på vem som sa det.

  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Ann) skrev 2022-05-05 22:11:12 följande:
    Naturligtvis är sex inte en mänsklig rättighet oavsett kön eller läggning. Hittar man någon man matchar 
    med har man rätt att ha sex med denne men det finns ingen skyldighet att ordna sex för en som inte kan hitta någon. Även det gäller förstås alla oavsett kön eller läggning.
    Men man har rätt att klaga på sin situation och vad man tycker om sex för annars är det något apartheidsystem man har då bara vissa personer får säga något beroende på orsaken. 
    Typ lite som man skulle tycka att män som brutit bena i trappan har rätt att klaga på sin situation men inte en kvinna som bröt sitt högerben i en trafikolycka. 

    För att man ska kunna ta del av rättigheten att ha sex måste man först ha en möjlighet att ha en åsikt över sitt sexliv
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Ann) skrev 2022-05-05 22:11:12 följande:
    Naturligtvis är sex inte en mänsklig rättighet oavsett kön eller läggning. Hittar man någon man matchar 
    med har man rätt att ha sex med denne men det finns ingen skyldighet att ordna sex för en som inte kan hitta någon. Även det gäller förstås alla oavsett kön eller läggning.
    Exempelvis en kvinna som har ont i slidan och kan inte ha sex har liknade möjlighet att få klaga på sitt sexliv som när en man inte kan ha sex för han inte hittar en sexpartner.
    Även när en man klagar på att han saknar sexpartner kan han syfta på laglig sex
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Ann) skrev 2022-05-05 22:11:12 följande:
    Naturligtvis är sex inte en mänsklig rättighet oavsett kön eller läggning. Hittar man någon man matchar 
    med har man rätt att ha sex med denne men det finns ingen skyldighet att ordna sex för en som inte kan hitta någon. Även det gäller förstås alla oavsett kön eller läggning.
    Det är konstigt att man säger sex är ingen mänsklig rättighet till vissa men inte alla. 
    Om det finns en möjlighet för de som har sex att sex inte handlar om ingen mänskligt då borde det även gälla för män som ofrivilligt utan sex. Det finns fortvarande då lagligt sex och dessa män kan syfta på det. 

    Om man själv har ett sexliv och tycker det är viktigt så borde man förstå de som också vill ha det men har inte det just då eller för alltid. 
    Dessutom det är inte olagligt att klaga på sin situation om man lever utan sex. 
    Syftet handlar mer om att försöka manipulera när olika personer säger att sex är ingen mänsklig rättighet för det gäller aldrig deras egna sexliv. 

    Jämförelse med andra saker. 
    Exempelvis det finns ingen som säger att melodifestivalen inte är ett behov, ingen mänsklig rättighet och det handlar om någon rättighet när vissa som kollar på programmet klagar och de gillar Melodifestivalen i övrigt, när samma person som sa att melodifestivalen var inget behov, själv är besatt i melodifestivalen. 
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Kan bero på) skrev 2022-05-19 11:18:03 följande:
    Det är konstigt att man säger sex är ingen mänsklig rättighet till vissa men inte alla. 
    Om det finns en möjlighet för de som har sex att sex inte handlar om ingen mänskligt då borde det även gälla för män som ofrivilligt utan sex. Det finns fortvarande då lagligt sex och dessa män kan syfta på det. 

    Om man själv har ett sexliv och tycker det är viktigt så borde man förstå de som också vill ha det men har inte det just då eller för alltid. 
    Dessutom det är inte olagligt att klaga på sin situation om man lever utan sex. 
    Syftet handlar mer om att försöka manipulera när olika personer säger att sex är ingen mänsklig rättighet för det gäller aldrig deras egna sexliv. 

    Jämförelse med andra saker. 
    Exempelvis det finns ingen som säger att melodifestivalen inte är ett behov, ingen mänsklig rättighet och det handlar om någon rättighet när vissa som kollar på programmet klagar och de gillar Melodifestivalen i övrigt, när samma person som sa att melodifestivalen var inget behov, själv är besatt i melodifestivalen. 
    Alltså samma scenario som när de som har sex har det kan även de män som ofrivilligt lever utan sex just då. 
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Kan bero på) skrev 2022-05-19 11:19:33 följande:
    Alltså samma scenario som när de som har sex har det kan även de män som ofrivilligt lever utan sex just då. 
    Samma scenario kan hända för de män som inte har sex just då som för de som har sex. 
  • Anonym (Kan bero på)

    De som skyller på att sex är ingen mänsklig rättighet och det gäller inte deras sexliv när de diskuterar om män som ofriviligt är utan sex.
    Den personen får ta upp något annat exempel där något kan vara ingen mänsklig rättighet men det gäller inte dom själva, exempelvis äta choklad. 

    I andra sammanhang så om något är ingen mänsklig rättighet så gäller ju dessa personer som sa det också. Det är exempelvis inte så att gå på bio är ingen mänsklig rättighet samtidigt som det inte gäller de som tog upp det och personen går på bio just då. 

Svar på tråden Har incelmän legitima intressen?