• Nandez

Farmen 2021

I kväll börjar Farmen. Hoppas att fler kommer att titta

• Svar på tråden Farmen 2021
  • Johannus
    Nandez skrev 2021-02-01 19:37:42 följande:
    Storbonde blev Mary
    Tror nog alla tycker att det är skönt att hon inte sover i storstugan så dem få sova i lugn och ro, men däremot tvivlar jag på att dom denna vecka kommer att klara uppgifterna då Mary tänker sätta tjejerna på att bygga.....Hoppas bara hon inte sen gnäller på att killarna inte hjälper till.

Det ska vara första gången att inte klara uppgifterna och det hoppas jag på nu när Mary är storbonde.
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2021-02-01 20:03:39 följande:
    Jag såg inte heller på slakten.
    Eftersom jag är uppväxt på en gård så kan jag se....Maten kommer den vägen till affärshyllan.....Kanske inte så i städerna där djuren stressas innan dem hamnar i slakteriet.......På landet gör man det med respekt och för att man ska ha föda på bordet.
  • Johannus

Ber om ursäkt att jag inte hinner prata med er medans programmen pågår, men det finns ingen tid för mig att se på tv när programmen pågår...... Jag är assistent och mormor så mina dagar och kvällar är fullbokade hela tiden med träning, skolarbete, sitta vid varje måltid, blöjbyten typ 4-8 gånger om dagen plus toa träning, aktivera, vara ute........Jag försöker hänga så gott det går att jag ser via play på natten.....men då är inte ni vakna så jag får ingen direkt kontakt mer er andra.

• Beccus
    Nandez skrev 2021-02-01 19:52:07 följande:

Undrar hur Mary ska fungera som storbonde

Det undrar jag med. Mest bara flamsig tycker jag så blir nog ingen ordning direkt.
    Johannus skrev 2021-02-02 00:18:59 följande:

Tror nog alla tycker att det är skönt att hon inte sover i storstugan så dem få sova i lugn och ro, men däremot tvivlar jag på att dom denna vecka kommer att klara uppgifterna då Mary tänker sätta tjejerna på att bygga.....Hoppas bara hon inte sen gnäller på att killarna inte hjälper till.

Det ska vara första gången att inte klara uppgifterna och det hoppas jag på nu när Mary är storbonde.

Killarna är beredda att hoppa in och styra upp om dom märker att uppdragen riskerar att inte bli klara/godkända tyckte jag dom sa igår.

Fördelen med att ha Mary som storbonde är att jag tror att Lili sätts som förstekämpe
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2021-02-02 00:21:20 följande:
    Eftersom jag är uppväxt på en gård så kan jag se....Maten kommer den vägen till affärshyllan.....Kanske inte så i städerna där djuren stressas innan dem hamnar i slakteriet.......På landet gör man det med respekt och för att man ska ha föda på bordet.
    Jag är också uppväxt på landet, med hemmaslakt på gården. Har inte ätit kött från fyrbenta djur på över 30 år, knappt heller landlevande.
    Dock äter jag fisk, fast jag vet att de också "slaktas". Klarar det nog för att jag sluppit se själva slakten och det som sker efteråt.

Har sett slakt på nötkreatur, får och grisar. Men även hur de nackade höns som flög utan huvud.
    Så jag kanske också borde vara luttrad, men för mig blev det tvärtom.
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2021-02-02 01:12:51 följande:

Ber om ursäkt att jag inte hinner prata med er medans programmen pågår, men det finns ingen tid för mig att se på tv när programmen pågår...... Jag är assistent och mormor så mina dagar och kvällar är fullbokade hela tiden med träning, skolarbete, sitta vid varje måltid, blöjbyten typ 4-8 gånger om dagen plus toa träning, aktivera, vara ute........Jag försöker hänga så gott det går att jag ser via play på natten.....men då är inte ni vakna så jag får ingen direkt kontakt mer er andra.

Det gör inget, jag brukar inte heller se programmet när det går.
  • Nandez
    Johannus skrev 2021-02-02 00:14:55 följande:
     Ja det var dålig stil av Lili.
    Verkligen
  • Nandez
    Johannus skrev 2021-02-02 00:16:00 följande:
    Hon är väldigt jobbig och det verkar alla deltagare tycka...Kanske inte Erik.
    Ja, det är hon.
  • Nandez
    Johannus skrev 2021-02-02 00:18:59 följande:

Vi får se hur det går. 
  • Nandez
    Johannus skrev 2021-02-02 00:21:20 följande:
    Jag är också uppväxt på gård och sett ett och annat men vill inte se slakten.
Svar på tråden Farmen 2021