• Anonym (Nyrakad)

    Hur hjälper jag till att raka tjejen bäst?

    Min fru har en rejäl buske mellan benen och det har jag inget emot men funderade på att föreslå att jag hjälper till med en ansning, ombyte kan ju vara trevligt. Kanske bara trimma lite eller en renrakning, om hon har lust med det. Som en lite sexig smek lek. Frågan är vad ska jag använda för redskap för att det ska bli bra, och om det finns något no no jag bör passa mig för. Rakar mig själv både i ansiktet och lite intimt med vanlig hyvel och rakskum men vist händer det att jag skär mig lite så det känns inte riktigt safe, finns ju många vinklar och vrår som ställer till det. Hon har tidigare uttryckt viss tveksamhet och varit orolig för skägg stubbs riv när det börjar växa ut igen. Jag har inga sådana problem men anatomin är ju annorlunda. Är det jobbigt med stickig utväxt mellan benen för er tjejer? Tipps mottages tacksamt.

  • Svar på tråden Hur hjälper jag till att raka tjejen bäst?
  • Anonym (Man)

    Jag håller med vass rakhyvel och raklödder varje gång hon behöver använda den. Hon har inte köpt en hyvel eller lödder på typ 3 år nu. Det är mitt bidrag det!

  • Anonym (Kul)

    Min sambo använder en ladyshave på mig. Vi gör det som en kul grej, han rakar, jag duschar av mig och sen blir det slick till orgasm =)

  • Anonym (Nyrakad)
    Anonym (Man) skrev 2021-01-10 18:32:44 följande:

    Jag håller med vass rakhyvel och raklödder varje gång hon behöver använda den. Hon har inte köpt en hyvel eller lödder på typ 3 år nu. Det är mitt bidrag det!


    Jo, men jag tänkte få vara lite mer delaktig i proceduren än att bara stå för utrustningen ...
    Anonym (Kul) skrev 2021-01-10 19:10:44 följande:

    Min sambo använder en ladyshave på mig. Vi gör det som en kul grej, han rakar, jag duschar av mig och sen blir det slick till orgasm =)


    Lite så jag tänkt det kunde få utveckla sig. Ingen risk för blodspillan med en ladyshave? Hur är det med utväxten, blir den jobbig eller är han flitig med hyveln? Tack för svar!
  • New  Dawn

    Jag tycker lite längre stubb är fruktansvärt obehagligt och kliar.

    Att klippa och ansa kliar också för mig.

    Rakning med en riktigt bra rakapparat för män funkar bäst, tycker jag.

    Det viktiga är vad hon vill.

    Problemet med att börja raka eller ansa är ju att det kan bli jobbigt när det växer ut.


    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Kul)
    Anonym (Nyrakad) skrev 2021-01-10 19:56:09 följande:

    Jo, men jag tänkte få vara lite mer delaktig i proceduren än att bara stå för utrustningen ...Lite så jag tänkt det kunde få utveckla sig. Ingen risk för blodspillan med en ladyshave? Hur är det med utväxten, blir den jobbig eller är han flitig med hyveln? Tack för svar!


    Nä, oftast inte. Det har hänt att ett hårstrå har fastnat och ryckts bort och det kommer någon liten bloddroppe. Det blir ju inte helt slätt och lent, och stubben kommer redan efter 1-2 dagar, men det är inget som stör honom.
  • Anonym (Tidigare rakad)

    Jag brukade raka mig tidigare, och dåvarande sambon hjälpte till ibland. Otroligt erotiskt och intimt! Hon kan tex ligga bekvämt på sängen, på en stor handduk. Lägg ordentligt med kudar vid huvudet så att hon kan se vad du gör. Se till att det är varmt och skönt i rummet - tänd massa ljus om det är småkyligt. Kanske servera henne ett glas bubbel att dricka medan du rakar?

    Jag hade tidigare använt ladyshave men min sambo fick mig att inse vilket skit de prackar på tjejer, så sedan dess har jag bara använt herrakhyvlar. Vanligt rakskum går bra. Om ni använder din rakhyvel så se bara till att använda nytt och eget blad till henne.

    Se till att alltid raka i hårets riktning och var lätt på handen. Är håret långt kan du klippa ner det först. Ha en skål med varmt vatten vid sidan att skölja hyveln i och några små handdukar att doppa i varmt vatten och torka av henne med.

    Visst kan det kittla och irritera lite just när det växer ut men det varar inte så länge och med en bra rakning känns det inte så mycket.

    Hoppas att det blir lyckat!

  • Anonym (Jaa)
    Anonym (Tidigare rakad) skrev 2021-01-10 20:38:15 följande:

    Så gjorde vi med. Sexet efter var ju bara bäst! Stubben efter några dar var jobbigt, jag hade häst och att rida med tredagars stubb var inte kul. Så det var bara att göra om det...


  • Räkan77

    Jag tror du ska undvika en överraskningsrakning eftersom hon varit skeptisk innan. Du vill inte att hon ska känna att du inte tycker att hennes kön duger. Så mitt tips är att börja med att berätta hur häftigt och sexigt du skulle tycka att det är att få raka henne.

  • Anonym (mannen)

    Jag rakar ofta min fru och då gör jag så här.
    Hon får lägga sig på sången och jag har en skål med ljummet vatten en våtvarm handduk, rakgel och en hyvel för män (kvinnohyvlar är sämre).
    Jag tar lite vatten i handen och fuktar området sedan löddrar jag in och därefter rakar jag rent, tänk på att sträcka ut huden så blir det lenare.
    När jag rakat klart torkar jag henne ren med den våtvarma handduken.

    Är din tjej riktigt lurvig som du skriver kan det vara bra att klippa bort det värsta först.

    Så vackert och härligt med nyrakad fitta, lycka till!

  • Anonym (Nyrakad)

    Tack för alla fina svar. Att känslan blir annorlunda att röra, smeka och slicka ett rakat kön är jag med på men hur är det att vara den rakade? Är känslan att bli smekt, slickad eller uppfylld annorlunda och hur är det i vardagen? Är det jobbigt eller praktiskt/skönt vid vissa situationer? Tack för allas engagemang!


    New Dawn skrev 2021-01-10 20:16:36 följande:

    Jag tycker lite längre stubb är fruktansvärt obehagligt och kliar.

    Att klippa och ansa kliar också för mig.

    Rakning med en riktigt bra rakapparat för män funkar bäst, tycker jag.

    Det viktiga är vad hon vill.

    Problemet med att börja raka eller ansa är ju att det kan bli jobbigt när det växer ut.


    Jo, det är det där med utväxten ...

    Självklart är det hon som avgör hur och om det ska rakas, hon är bra på att säga hur hon vill ha det så det är bra.
    Anonym (Kul) skrev 2021-01-10 20:34:56 följande:

    Nä, oftast inte. Det har hänt att ett hårstrå har fastnat och ryckts bort och det kommer någon liten bloddroppe. Det blir ju inte helt slätt och lent, och stubben kommer redan efter 1-2 dagar, men det är inget som stör honom.


    Låter som att det kan vara värt ett försök.
    Anonym (Tidigare rakad) skrev 2021-01-10 20:38:15 följande:

    Jag brukade raka mig tidigare, och dåvarande sambon hjälpte till ibland. Otroligt erotiskt och intimt! Hon kan tex ligga bekvämt på sängen, på en stor handduk. Lägg ordentligt med kudar vid huvudet så att hon kan se vad du gör. Se till att det är varmt och skönt i rummet - tänd massa ljus om det är småkyligt. Kanske servera henne ett glas bubbel att dricka medan du rakar?

    Jag hade tidigare använt ladyshave men min sambo fick mig att inse vilket skit de prackar på tjejer, så sedan dess har jag bara använt herrakhyvlar. Vanligt rakskum går bra. Om ni använder din rakhyvel så se bara till att använda nytt och eget blad till henne.

    Se till att alltid raka i hårets riktning och var lätt på handen. Är håret långt kan du klippa ner det först. Ha en skål med varmt vatten vid sidan att skölja hyveln i och några små handdukar att doppa i varmt vatten och torka av henne med.

    Visst kan det kittla och irritera lite just när det växer ut men det varar inte så länge och med en bra rakning känns det inte så mycket.

    Hoppas att det blir lyckat!


    Många fina tipps, ja att göra själva rakningen till en härlig stund i sig är ju toppen!
    Räkan77 skrev 2021-01-11 02:51:29 följande:

    Jag tror du ska undvika en överraskningsrakning eftersom hon varit skeptisk innan. Du vill inte att hon ska känna att du inte tycker att hennes kön duger. Så mitt tips är att börja med att berätta hur häftigt och sexigt du skulle tycka att det är att få raka

    Absolut, man ska vara väldigt försiktig med överraskningar när det gäller sex, kan bli så fel.

    [quote=80882925][quote-nick]Anonym (Jaa) skrev 2021-01-11 02:28:40 följande:[/quote-nick]


    Ok, ja hon rider ju så det kanske inte blir toppen. Kanske får passa på att låta det växa när hästen har vilovecka.
  • Anonym (Nyrakad)
    Anonym (mannen) skrev 2021-01-11 08:17:10 följande:

    Jag rakar ofta min fru och då gör jag så här.

    Hon får lägga sig på sången och jag har en skål med ljummet vatten en våtvarm handduk, rakgel och en hyvel för män (kvinnohyvlar är sämre).

    Jag tar lite vatten i handen och fuktar området sedan löddrar jag in och därefter rakar jag rent, tänk på att sträcka ut huden så blir det lenare.

    När jag rakat klart torkar jag henne ren med den våtvarma handduken.

    Är din tjej riktigt lurvig som du skriver kan det vara bra att klippa bort det värsta först.

    Så vackert och härligt med nyrakad fitta, lycka till!


    Låter härligt. Tack för tipps!
  • Anonym (Nyrakad)
    Räkan77 skrev 2021-01-11 02:51:29 följande:

    Jag tror du ska undvika en överraskningsrakning eftersom hon varit skeptisk innan. Du vill inte att hon ska känna att du inte tycker att hennes kön duger. Så mitt tips är att börja med att berätta hur häftigt och sexigt du skulle tycka att det är att få raka henne.


    Såklart! Är inte tänkt som någon överraskning utan ett förslag. Men oavsett när och hur man framför tankar, drömmar och förslag så kan det ju tolkas som att man inte tycker partnern "duger". Men med lite fingertoppskänsla får man ju försöka variera samlivet lite för allas trivsel. Jag är personligen villig att göra ganska mycket för att göra min partner upphetsad och få saker gör mig så kåt som när jag kan ge henne det där lilla extra.
  • Anonym (mannen)
    Anonym (Nyrakad) skrev 2021-01-11 08:37:04 följande:

    Tack för alla fina svar. Att känslan blir annorlunda att röra, smeka och slicka ett rakat kön är jag med på men hur är det att vara den rakade? Är känslan att bli smekt, slickad eller uppfylld annorlunda och hur är det i vardagen? Är det jobbigt eller praktiskt/skönt vid vissa situationer? Tack för allas engagemang!


    Frun har nästan enbart positivt att säga hon gillar känslan både då jag tar på henne och då hon själv gör det, hon tycker det är vackrare, hon slipper att det luggar i troskanten, hon upplever en närmare känsla då jag är i henne.
    Det enda hon inte tycker om är då det växer ut då blir det vasst och kliigt några dagar, hon rakar därför var annan dag då slipper hon det negativa, jag hjälper henne ca två gånger i månaden
  • Jonnynilsson

    Vi är bägge helrakade och rakar oss ungefär var tredje dag där ner med Philips OneBlade. Fungerar utmärkt och tar inte längre tid än att raka ansiktet.

    För oss är det helrakat som gäller, men det finns ju möjlighet att enbart ansa och köra med en kam på trimmern för att få ner längden på hårstråna.

    Att det blir taggigt går inte att komma ifrån med mindre än att raka sig igen. 

    (Nu skall det bli intressant och se om även den tråd om rakning invaderas av snevaggade personer som tycker att vuxna rakade kön är pedofilvarning).

  • Anonym (Nyrakad)
    Anonym (mannen) skrev 2021-01-11 10:04:28 följande:

    Frun har nästan enbart positivt att säga hon gillar känslan både då jag tar på henne och då hon själv gör det, hon tycker det är vackrare, hon slipper att det luggar i troskanten, hon upplever en närmare känsla då jag är i henne.

    Det enda hon inte tycker om är då det växer ut då blir det vasst och kliigt några dagar, hon rakar därför var annan dag då slipper hon det negativa, jag hjälper henne ca två gånger i månaden


    Tack för tipsen!
    Jonnynilsson skrev 2021-01-11 10:55:00 följande:

    Vi är bägge helrakade och rakar oss ungefär var tredje dag där ner med Philips OneBlade. Fungerar utmärkt och tar inte längre tid än att raka ansiktet.

    För oss är det helrakat som gäller, men det finns ju möjlighet att enbart ansa och köra med en kam på trimmern för att få ner längden på hårstråna.

    Att det blir taggigt går inte att komma ifrån med mindre än att raka sig igen. 

    (Nu skall det bli intressant och se om även den tråd om rakning invaderas av snevaggade personer som tycker att vuxna rakade kön är pedofilvarning).


    Vi får se om det blir någon ny frisyr.

    Jag har väntat på den komentaren och på ett öppet forum får man väll ta det. Glad för alla hjälpsamma svar hittills. :)
  • KimLinnefeldt

    Lägger en hopvikt handduk under hennes stjärt i sängen. Hon särar och jag använder en Philips Oneblade, som inte har rakblad utan en liten platta som vibrerar. Stryker hennes  blygdläppar nertill tills de är hårlösa. Sparar en tofs ovanför. Baddar med en fuktig handduk så att inga strån blir kva ri sängen. Tar undan verktygen och masserar in olja eller glidmedel. Hon svullnar...

  • Stenstare
    KimLinnefeldt skrev 2021-01-11 15:36:33 följande:

    Lägger en hopvikt handduk under hennes stjärt i sängen. Hon särar och jag använder en Philips Oneblade, som inte har rakblad utan en liten platta som vibrerar. Stryker hennes  blygdläppar nertill tills de är hårlösa. Sparar en tofs ovanför. Baddar med en fuktig handduk så att inga strån blir kva ri sängen. Tar undan verktygen och masserar in olja eller glidmedel. Hon svullnar...


    Ok, Oneblade, mindre risk för olyckor då eller varför är den bra? Låter som en trevlig ritual ni har där. Tack för tips!
  • KimLinnefeldt
    Stenstare skrev 2021-01-11 19:28:51 följande:
    Ok, Oneblade, mindre risk för olyckor då eller varför är den bra? Låter som en trevlig ritual ni har där. Tack för tips!
    Ja, mindre (ingen) risk att skära sig. Och så surrar den ju ganska skönt...
  • Stenstare
    KimLinnefeldt skrev 2021-01-12 16:00:21 följande:

    Ja, mindre (ingen) risk att skära sig. Och så surrar den ju ganska skönt...


    Winwin då alltså. Får skaffa en sådan kanske.

    Tack!
Svar på tråden Hur hjälper jag till att raka tjejen bäst?