• Anonym (Moa)

    Han har ångrat sig....

    För mer än 3 månader sedan berättade jag för min kille att jag vill skaffa barn med honom. Jag sa sedan lite senare att jag äter mina ppiller i 3 månader till sen tänker jag sluta. Sen får vi ta det därifrån. Min kille var med på detta. Han sa varken bu eller bä. Men framförallt sa han inte nej. Det gjorde mig glad och fick en enorm längtan.

    Nu idag 3 månader senare har min kille ångrat sig. Han vill att jag ska fortsätta med ppiller ett tag till. Anledningen för honom är att han ska bygga en sommarstuga detta år på annan ort. Den är planerad att bli klar april 2022. Så han vill vänta in detta. Skaffa barn när stugan är klar.

    Detta gör mig så ledsen. När han vet vad vi pratat om tidigare och nu säger han annat. Självklart måste jag lyssna på vad min kille vill. Men han glömmer då bort att lyssna på mig.

    Jag förstår inte varför vi inte skulle kunna skaffa barn under tiden stugan byggs?

    Hur tänker ni här?

  • Svar på tråden Han har ångrat sig....
  • Anonym (S)
    Anonym (Moa) skrev 2021-01-12 20:14:01 följande:

    För mer än 3 månader sedan berättade jag för min kille att jag vill skaffa barn med honom. Jag sa sedan lite senare att jag äter mina ppiller i 3 månader till sen tänker jag sluta. Sen får vi ta det därifrån. Min kille var med på detta. Han sa varken bu eller bä. Men framförallt sa han inte nej. Det gjorde mig glad och fick en enorm längtan.

    Nu idag 3 månader senare har min kille ångrat sig. Han vill att jag ska fortsätta med ppiller ett tag till. Anledningen för honom är att han ska bygga en sommarstuga detta år på annan ort. Den är planerad att bli klar april 2022. Så han vill vänta in detta. Skaffa barn när stugan är klar.

    Detta gör mig så ledsen. När han vet vad vi pratat om tidigare och nu säger han annat. Självklart måste jag lyssna på vad min kille vill. Men han glömmer då bort att lyssna på mig.

    Jag förstår inte varför vi inte skulle kunna skaffa barn under tiden stugan byggs?

    Hur tänker ni här?


    Jag tänker att den som säger nej är den som bestämmer. Även om det är tråkigt för dig.

    Självklart vill han ha tid med sitt barn, hur tänkte du där? Att det är ditt barn, och han bara ska vara med och göra det? Sedan lät det faktiskt inte som att han var särskilt entusiastiskt, han sade varken bu eller bä. Varför tog du inte in det, istället för att tolka det till din fördel?
  • Anonym (Tänker)
    Anonym (Moa) skrev 2021-01-12 20:14:01 följande:

    För mer än 3 månader sedan berättade jag för min kille att jag vill skaffa barn med honom. Jag sa sedan lite senare att jag äter mina ppiller i 3 månader till sen tänker jag sluta. Sen får vi ta det därifrån. Min kille var med på detta. Han sa varken bu eller bä. Men framförallt sa han inte nej. Det gjorde mig glad och fick en enorm längtan.

    Nu idag 3 månader senare har min kille ångrat sig. Han vill att jag ska fortsätta med ppiller ett tag till. Anledningen för honom är att han ska bygga en sommarstuga detta år på annan ort. Den är planerad att bli klar april 2022. Så han vill vänta in detta. Skaffa barn när stugan är klar.

    Detta gör mig så ledsen. När han vet vad vi pratat om tidigare och nu säger han annat. Självklart måste jag lyssna på vad min kille vill. Men han glömmer då bort att lyssna på mig.

    Jag förstår inte varför vi inte skulle kunna skaffa barn under tiden stugan byggs?

    Hur tänker ni här?


    Jag tänker på att din kille har tänkt och reflekterat (vilket man ibland bör göra vid stora beslut)

    Nog för att han var med på det men du skriver själv att han varken sa bu eller bä. Kanske blev han tagen på sängen när du berättade vad du vill och han förstod inte innebörden.

    För det andra så tänker jag att man kanske bör vänta då det är pandemi och du inte kan vaccinera dig mor covid (om du nu ens överväger det - jag vet inte.)

    Ni skulle ju kunna bli gravida mot slutet av detta år, för då är han ju färdig med stugan.

    Jag fattar även att han inte vill vara borta från dig och sitt barn då bygget är på annan ort.

    Det är ju en självklarhet att man vill vara med och vara så delaktig som det går. (Eller ja - för mig är det en självklarhet)

    Jag tycker att du ska prata med honom och kanske skjuta på det till hösten/vintern.
  • Anonym (eee)
    Anonym (Moa) skrev 2021-01-12 20:14:01 följande:

    För mer än 3 månader sedan berättade jag för min kille att jag vill skaffa barn med honom. Jag sa sedan lite senare att jag äter mina ppiller i 3 månader till sen tänker jag sluta. Sen får vi ta det därifrån. Min kille var med på detta. Han sa varken bu eller bä. Men framförallt sa han inte nej. Det gjorde mig glad och fick en enorm längtan.

    Nu idag 3 månader senare har min kille ångrat sig. Han vill att jag ska fortsätta med ppiller ett tag till. Anledningen för honom är att han ska bygga en sommarstuga detta år på annan ort. Den är planerad att bli klar april 2022. Så han vill vänta in detta. Skaffa barn när stugan är klar.

    Detta gör mig så ledsen. När han vet vad vi pratat om tidigare och nu säger han annat. Självklart måste jag lyssna på vad min kille vill. Men han glömmer då bort att lyssna på mig.

    Jag förstår inte varför vi inte skulle kunna skaffa barn under tiden stugan byggs?

    Hur tänker ni här?


    han sa varken bu eller bä = han behövde tänka längre tid. En tystnad är inte samtycke, som du verkade tänka. 

    Ni får väl prata om detta fler gånger, inget är ju färdigt direkt nu. 
  • cosinus

    Du såg det som att ni skulle börja försöka medans jag tror din kille mer tänkte att om 3 månader ska vi diskutera det igen. Han vad aldrig sagt ja om jag förstår dig rätt, han har bara inte sagt nej.

    Mår du inte bra av pillren säg det och att det är helt ok för dig att vänta men att han får använda kondom så länge. Då måste han själv varje gång reflektera och ta ett aktivt beslut för att skydda sig.

  • Anonym (Nej)

    Den som säger nej har företräde, så är det alltid i en relation. Du får vänta lite till.

    Han har ju inte världens bästa orsak men du glömmer ju att lyssna på honom också. Hur tror du att det kommer funka om ni ska ha en bebis men han ska bygga sommarstuga nån annanstans...? Det är en diskussion ni behöver ta.

  • Anonym (B12)

    Han som vill vänta, hans ansvar att skydda sig kan jag tycka...

  • Fiona M

    Att han först ?inte sa nej? låter ju inte direkt som översvallande längtan att börja planera barn...

    Men han kan ju ta ansvaret för skydd nu medan ni (båda) pratar om hur ni tänker er framtiden.

  • Anonym (han får skydda sig!)

    Lätt! Han får skydda sig med kondom då om han inte vill ha barn just nu. Det kan ta tid för en menscykel att rätta till sig efter ppiller så varför ska du offra din kropp?

  • Anonym (Nej tack)

    Jag skulle absolut inte under några omständigheter ta några piller utan vill han ha skyddat sex och DU går med på det så får han ansvara för det...har själv varit i samma situation i båda mina relationer vilket vid första tillfället resulterade i att jag tackade nej till sex öht med kondom eftersom jag kände mig väldigt kränkt men jag tjatade inte utan avstod bara..bestämde ett datum där jag skulle avsluta relationen om han fortsatte...sonen fyller 8 i år...

    Med min nuvarande så har jag en 10 månader son..blev gravid efter 6 månader och då hade jag varit tydlig med att jag ville ha barn asap då jag fyllt 30 samma år vi blev tillsammans...han ville vänta några månader och då mådde jag väldigt dåligt men var inte påprackande..han använde aldrig någonsin något skydd men hade isåfall tackat nej..gav det en mental väntetid på 3 månader innan jag isåfall skulle avsluta relationen..han ville inte såra mig då jag av smärta av att min son inte hade något syskon grät på nätterna för mig själv.. jag vet själva känslan av längtan den tar över hela ens vardag..jag skulle aldrig vänta på ngn om vi var i en seriös relation vilket jag varit med båda då vi varit / är gifta..min kropp och fertilitet väntar inte på mig så man vet aldrig..hade jag varit 20-23 hade jag kanske övervägt att vänta Max 6 månader men inte annars..har dessutom 2 mf ett med vardera man i bagaget... men min åsikt är att jag inte tycker att den sommarfest nej har företrädesrätt ...varför skulle vederbörande ha det ... låter sjukt..:isåfall är det kvinnans fertilitet som ryker fortast så vem säger att mannen vid en ålder av 45 inte hittar ngn. 20 åring så sitter man själv där som ett barnlöst fån ( om man vill ha var dvs) och blir bitter på världen ( stött på detta alltför ofta...vänta..vänta vänta på vad Goudou eller...nej tack till denna typ av män....

    Min yngstas pappa var lite tveksam initialt men har sedan jag plussat varit i extas, fullständigt överlycklig över sin lilla son och vill gärna ha fler..fick tyvärr ett med när sonen var 4 månader så vi har full bebisverstsd för tillfället..han har uttryckt önskemål om ett till syskon och jag är såklart med på noterna...

    Summa summarum jag hade inte väntat...på ett husbygge...sen när 2022 kan det lika gärna var ngt nytt projekt och så blir det aldrig av..vem har sagt att det går direkt..jag skulle inte ? slösa ? mina fertila år i onödan om jag var över 25 år ( talar av egen erfarenhet)

  • Anonym (Nja)

    Jag tror inte att han har ångrat sig, jag tror aldrig han velat ens från början. Hur länge har ni träffats och hur gamla är ni?

Svar på tråden Han har ångrat sig....