• Anonym (Conny Socker)

    Kan mannen spara sin orgasm?

    Vi är över 60 och har sex punktligt en gång i veckan. Jag skulle vilja spara min orgasm och ha sex igen nästa dag eller nästa. Jag skulle känna det mindre stressande att inte "måsta" komma varje gång. Nu är det som att jag springer mot målsnöret varje gång. Jag vet ju att om jag inte får orgasm så måste jag vänta på sex i en vecka till.

    Min kvinna njuter av sex utan att få orgasm varje gång, och tänker nog att jag skulle kunna funka likadant. Men det gör jag inte, tyvärr.

    Hur är det med andra män? Kan ni avstå från orgasm och leva nöjda ändå?

  • Svar på tråden Kan mannen spara sin orgasm?
  • Stenstare

    Varför måste du vänta en vecka till? Träffas ni bara 1 gång i veckan eller har partnern bara lust en gång i veckan eller kan du bara komma en gång i veckan? Varför får din partner inte orgasm, kan inte, vill inte eller vad. Om partnern inte kommer för att sexet inte är tillräckligt bra och hon vill få orgasm är det kanske därför det inte blir oftare. Ju bättre sex desto mer lust får i alla fall jag. Utan att någonsin få orgasm kanske det är tillräckligt mysigt med närheten och intimiteten för att det ska vara kul en gång i veckan men inte mer. Hur är det med variationen, något nytt kanske skulle pigga upp er? En gång i veckan är nog en ganska vanlig lunk för många par. Därmed inte sagt att det är rätt tillräckligt för er.

  • Anonym (Conny Socker)
    Stenstare skrev 2021-01-13 14:40:47 följande:

    Varför måste du vänta en vecka till? Träffas ni bara 1 gång i veckan eller har partnern bara lust en gång i veckan eller kan du bara komma en gång i veckan? Varför får din partner inte orgasm, kan inte, vill inte eller vad. Om partnern inte kommer för att sexet inte är tillräckligt bra och hon vill få orgasm är det kanske därför det inte blir oftare. Ju bättre sex desto mer lust får i alla fall jag. Utan att någonsin få orgasm kanske det är tillräckligt mysigt med närheten och intimiteten för att det ska vara kul en gång i veckan men inte mer. Hur är det med variationen, något nytt kanske skulle pigga upp er? En gång i veckan är nog en ganska vanlig lunk för många par. Därmed inte sagt att det är rätt tillräckligt för er.


    Vi lever tillsammans, har vår lilla rutin. På sätt och vis är jag lycklig som har ett aktivt och regelbundet sexliv. Fast liiiite oftare kunde det ju vara.

    Hon verkar inte vara så beroende av att få orgasm, annars skulle hon gärna få det varje gång. Som man så vill man ge det till sin kvinna, men säger hon att det inte är så viktigt så måste jag nog tro henne.

    Variation finns, åtminstone de lekar som jag introducerar. 
  • Stenstare
    Anonym (Conny Socker) skrev 2021-01-13 14:54:57 följande:

    Vi lever tillsammans, har vår lilla rutin. På sätt och vis är jag lycklig som har ett aktivt och regelbundet sexliv. Fast liiiite oftare kunde det ju vara.

    Hon verkar inte vara så beroende av att få orgasm, annars skulle hon gärna få det varje gång. Som man så vill man ge det till sin kvinna, men säger hon att det inte är så viktigt så måste jag nog tro henne.

    Variation finns, åtminstone de lekar som jag introducerar. 


    Helt enig om vikten av att försöka ge sin partner det som gör den lycklig.

    Om det är er lilla rutin som gör att du får vänta en vecka till så får du väll gilla läget eller föreslå att rutinen ändras?
  • Anonym (Conny Socker)
    Stenstare skrev 2021-01-13 16:00:35 följande:
    Helt enig om vikten av att försöka ge sin partner det som gör den lycklig.

    Om det är er lilla rutin som gör att du får vänta en vecka till så får du väll gilla läget eller föreslå att rutinen ändras?
    Hon har sällan velat oftare än en gång i veckan, och jag vill inte tjata. Vi har pratat om att jag ska försöka spara orgasmen, men det är svårt när jag inte vet när det kan bli nästa gång.

    För mig är det nästan omöjligt att inte komma, men jag önskar att jag kunde sluta innan. Undrar om andra män avbryter och väntar. En taoistisk sexguru rekommenderade mannen att spara sin säd, att komma högst en gång i månaden.
  • Anonym (Lite salt)

    Min gissning är denna: du har inte varit speciellt skicklig på att ge henne orgasm, och hon har kanske tom fejkat de gånger du tror hon fått. Hon orkar inte försöka mer, och säger därför att hon är nöjd utan.

    Börja inte kräva mer sex, det riskerar att ge backlash att ni slutar ha sex helt.

    Vill du inte komma när ni har sex, låt bli. Det är ju vad hon får göra varje gång.

  • Anonym (banken)

    Jorå. Mannen kan spruta, och sen så fryser man ner sperman, och sparar den. Går att skicka efter på postorder från spermabank i Danmark t ex.

  • Anonym (Z)

    TS, ta några ggr och bara ägna åt att ge frugan orgasm. Skaffa en womanizer t ex, så fingrar du henne samtidigt (om hon verkar gilla det). Samtidigt kan du spara din egen orgasm. Ni kommer säkert ha sex oftare då. Att få orgasm har positiva hälsoeffekter för kvinnan.

Svar på tråden Kan mannen spara sin orgasm?